Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRuta Siliņa-
dc.contributor.authorAīda Patmalniece-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:18:22Z-
dc.date.available2024-07-15T21:18:22Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15907-
dc.descriptionSabiedriskās attiecībaslv-LV
dc.descriptionPublic Relationsen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Sociālas kampaņas “Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu” vēstījumi un to uztvere mērķauditorijā”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kā “Ceļu satiksmes drošības direkcijas” sociālas kampaņas “Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu” vēstījums tika uztverts dažādās mērķauditorijas vecuma grupās. Bakalaura darba aktualitāte un mērķis ir balstīti uz kampaņas plašo primāro mērķauditoriju – autovadītāji bez noteiktiem vecuma ierobežojumiem. Darba teorētiskajā daļā tiek veikta literatūras un informācijas avotu izpēte par sociālo kampaņu un tās plānošanu, par uzvedības maiņas komunikāciju, tostarp par sociālo mārketingu un Fogga uzvedības modeli, kā arī tika veikts raksturojums par kampaņas tekstuāliem un vizuāliem vēstījumiem. Darba pētījuma daļā tiek veikta kvalitatīvā kontentanalīze izvēlētajām piecām kampaņas satura vienībām, analizējot gan tekstuālos, gan vizuālos kampaņas vēstījumus. Kā arī veikta iegūto datu analīze, balstoties uz intervijām ar kampaņas pasūtītāju un izpildītāju, un ekspertu sociālajā psiholoģijā. Galvenokārt pētījums balstīts uz trīs fokusgrupām ar mērķauditorijas dažādu vecuma grupu pārstāvjiem. Darba nobeigumā tika izvirzīti secinājumi, balstoties uz katrā pētījuma metodē iegūtajiem rezultātiem. Galvenokārt var secināt, ka kampaņas vēstījuma uztveres atšķirības starp dažāda vecuma mērķauditorijas pārstāvjiem bija minimālas. Neskatoties uz būtisku vecuma starpību, mērķauditorijas pārstāvji pareizi uztvēra un saprata kampaņas vēstījumu. Rezultātā, ņemot vērā secinājumus, tika izvirzīti priekšlikumi, lai turpmāk veiksmīgāk īstenot sociālās kampaņas un definēt to mērķauditoriju, kā arī veikt uzlabojumus tās plānošana un īstenošanā, lai sasniegtu mērķu un iegūtu vēlamos rezultātus.lv-LV
dc.description.abstractThe Bachelor's topic is “Social campaign “Win trip to prison or observe the speed” messages and their perception in the target audience”. The Bachelor's aim is to find out, how the message of the social campaign of the “Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija” “Win trip to prison or observe the speed” was picked up in different age groups in the audience. The actuality and aim of the Bachelor's work is based on the campaign's vast primary target audience, drivers without certain age limits. In the theory part of the work carries out an exploration of the sources of literature and information on the social campaign and its planning, on behavioural change communication, including social marketing and Fogg's behaviour model, as well as a characterization of the campaign's textual and visual messages. In the research part conducts qualitative contentation analysis of the selected five campaign content units, analyzing both textual and visual campaign messages. As well as analysis of the obtained data has been performed based on interviews with the campaigner and performer and expert in social psychology. Primarily, the study is based on three focus groups with audience members from different age groups. In the end of the work, conclusions were drawn on the basis of the results obtained in each study method. Mainly, it can be concluded that the differences in perception of the campaign message between audiences of different ages were minimal. Despite a significant age gap, audience members correctly perceived and understood the campaign's message. In the light of the conclusions, proposals were put forward, how to better implement social campaigns in the future and to define their target audience, as well as to improve their planning and implementation in order to achieve the aims and achieve the desired results.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectCSDDlv-LV
dc.subjectsociālā kampaņalv-LV
dc.subjectmērķauditorijalv-LV
dc.subjectmērķauditorijas uztverelv-LV
dc.subjectuzvedības maiņas komunikācijalv-LV
dc.subjectvēstījumilv-LV
dc.subjecttekstuāls un vizuāls vēstījums.lv-LV
dc.subjectCSDDen-UK
dc.subjectsocial campaignen-UK
dc.subjectaudienceen-UK
dc.subjectaudience perceptionen-UK
dc.subjectbehavior change communicationen-UK
dc.subjectmessagesen-UK
dc.subjecttextual and visual message.en-UK
dc.titleSociālas kampaņas “Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu” vēstījumi un to uztvere mērķauditorijālv-LV
dc.title.alternativeSocial campaigns “Win trip to prison or observe the speed” messages and their perception in the target audienceen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.