Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOlga Juhņeviča-
dc.contributor.authorĒrika Bonka-
dc.contributor.otherVeselības un sporta zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Health and Sports Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:17:42Z-
dc.date.available2024-07-15T21:17:42Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15866-
dc.descriptionMāszinībaslv-LV
dc.descriptionNursing Studiesen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractStress ir dabiska cilvēka reakcija, kas mudina mūs risināt problēmas mūsu dzīvē (WHO, 2023). Māsu studenti saskaras ar vairākām jaunām un sarežģītām situācijām, kuras var raksturot, kā stresa izraisītājus, klīniskajā procesā, pilnveidojot savas profesionālās prasmes, kas iegūtas ar programmu saistītos kursos (Kupcewicz, Grochans et al. 2020). Visā pasaulē veiktie pētījumi, saistībā ar bakalaura studentiem, ir identificējuši vidēji lielu vai augstu depresijas, trauksmes un stresa izplatību šajā populācijā (Ramón-Arbués, Gea-Caballero et al. 2020). Pētījumi ir parādījuši, ka stresa līmenis māsu studentiem var palielināties vai samazināties mācību laikā atkarībā no pārvarēšanas stratēģijām (Onieva-Zafra, Fernández-Muñoz et al. 2020). Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot stresa pavarēšanas veidus studiju programmas “Māszinības” studentiem. Tā uzdevumi ir noskaidrot stresa pārvarēšanas veidus 1. un 4. kursa studiju programmas “Māszinības” studentiem un salīdzināt. Lai sasniegtu bakalaura darba izvirzīto mērķi un izpildītu uzdevumus pētījuma tika izmantots sociālidemogrāfisko datu anketa un brīvi pieejams “Stresa pārvarēšanas veidu tests” (Folkman & Lazarus, 1985, latviešu valodā adaptējusi Asoc.prof. Deklava). Pētījumā netika novērota atšķirība starp abu izlases grupu pielietotajām stresa pārvarēšanas stratēģijā. Taču tika apkopoti stresa pārvarēšanas skalu vidējā rādītāji, kas ļāva izvirzīt augtākos rādītājus, kas novērojami bija bēgšana izvairīšanās, pozitīva pārvarēšana, plānveida problēmu risināšana un zemākie rādītāji – konfrontējošā pārvarēšana un atbildības uzņemšanās. Bakalaura darbs ir sagatavots latviešu valodā uz 40 lapām, iekļauti pieci attēli, sešas tabulas, seši pielikumi uz 14 lapām un izmantoti 45 literatūras avoti. Tas sastāv no ievada uz 2 lapām, teorētiskās daļas uz 17 lapām, praktiskās daļas uz 11 lapām un secinājumi uz 1 lapas.lv-LV
dc.description.abstractStress is a natural human response that prompts us to solve problems in our lives (WHO, 2023). Nursing students face several new and challenging situations, which can be described as stressors, in the clinical process while developing professional skills in program-related courses (Kupcewicz, Grochans et al. 2020). Studies conducted worldwide about undergraduate students have identified moderate to high level of depression, anxiety, and stress in this population (Ramón-Arbués, Gea-Caballero et al., 2020). Studies have shown that stress levels in nursing students can increase or decrease during their studies depending on coping strategies (Onieva-Zafra, Fernández-Muñoz et al. 2020). The aim of the bachelor's thesis is to find ways of reducing stress for the students of the "Nursing" study program. This thesis aims to identify stress management techniques for 1st and 4th year students and compare them. To accomplish the objectives of the bachelor's thesis and address the research tasks, a socio-demographic data questionnaire and the widely available 'Stress Coping Methods Test' (Folkman & Lazarus, 1985, adapted into Latvian by Assoc. Prof. Deklava) were employed. These tools were chosen for their proven effectiveness in assessing stress-coping strategies. The study revealed no significant difference in the stress-coping strategies employed by the two sample groups. However, by collecting average indicators from the stress coping scales, were able to identify the highest indicators, which were observed in escaping – avoiding, positive reappraisal, and planful problem solving. Conversely, the lowest indicators were found in confrontational coping and accepting responsibility. The bachelor thesis is 40 pages long and prepared in Latvian. It includes five images, six tables, and six appendices on 14 pages and uses 45 bibliography sources. It consists of an introduction on 2 pages, a theoretical part on 17 pages, a practical part on 11 pages, and conclusions on 1 page.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectstresslv-LV
dc.subjectstresa pārvarēšanas veidilv-LV
dc.subjectstresa pārvarēšanas stratēģijaslv-LV
dc.subjectmāsu studentilv-LV
dc.subjectCAPSlv-LV
dc.subjectstressen-UK
dc.subjectways of copingen-UK
dc.subjectstress coping strategiesen-UK
dc.subjectnursing studentsen-UK
dc.subjectCAPSen-UK
dc.titleStresa pārvarēšanas veidi studiju programmas ,,Māszinības” studentiemlv-LV
dc.title.alternativeStress coping strategies among study program "Nursing" students en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.