Title: Depresijas, trauksmes un stresa simptomātikas pašnovērtējums studiju programmas ,,Māszinības” studentiem
Other Titles: Self-assessment of symptoms of depression, anxiety and stress for students of the "Nursing" study program
Authors: Olga Juhņeviča
Kristīne Mazurova
Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Faculty of Health and Sports Sciences
Keywords: Māsa;māszinību studenti;mentālā veselība;depresija;trauksme;stress.;Nurses;nursing students;mental health;depression;anxiety;stress.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Depresijas, trauksmes un stresa simptomi studentu vidū tiek novēroti dažādās pasaules malās (January et al., 2018). Šie simptomi var ietekmēt ne tikai studentu akadēmisko sniegumu, bet arī viņu turpmāko dzīvi. Iemesli šim ir ne tikai jauna vide un akadēmiska spriedze, bet arī ekspektācijas no ģimenes, draugiem, bet galveno kārt no sevis. Māszinību studenti šajā ziņā ne ar ko neatšķiras. Pastāv vairāki pētījumi, kas liecina, ka arī topošās māsas saskaras ar depresijas, trauksmes un stresa simptomiem (Bartlett et al., 2016). Pētījumā, kas tika veikts Zviedrijā atklājās, ka gandrīz puse studentu jeb 43% klīniskās prakses laikā piedzīvoja augstu stresa līmeni (Blomberg et al., 2014). 2018.gadā veiktā pētījumā atklājās, ka ar depresiju globāli saskarās 34.0% māszinību studentu (Tung et al., 2018). Bakalaura darba ,,Depresijas, trauksmes un stresa simptomātikas pašnovērtējums studiju programmas ,,Māszinības” studentiem’’ mērķis ir noskaidrot depresijas, trauksmes un stresa simptomātikas pašnovērtējuma biežuma radītājus studiju programmas ‘’Māszinības’’ studentiem. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām, apskatot zinātnisko literatūru par depresijas, trauksmes un stresa izplatību studiju programmas ‘’Māszinības’’ studentu vidū, sekojoši autores veiktā pētījumā iztirzājums un iegūto rezultātu analīze. Pētījumā piedalījās 140 studiju programmas ‘’Māszinības’’ studenti, 72 no tiem 3. studiju gada studenti, savukārt 68 - 4. studiju gada studenti. Pētījuma rezultāti liecina, ka depresijas, trauksmes un stresa simptomātikas pašnovērtējuma biežuma rādītāji starp 3. studiju gada un 4. studiju gada ‘’Māszinības’’ studentiem pastāv statistiski nenozīmīga atšķirība. Tomēr pastāv statistiski nozīmīga, pozitīva un vāja korelācija starp depresijas, trauksmes un stresa simptomātikas pašnovērtējuma biežuma rādītājiem ar studējošo mentālās veselības stāvokļa pašnovērtējumu. Bakalaura darba apjoms ir 43 lapaspuses. Bakalaura darbā ir 15 tabulas, 3 attēli, 5 pielikumi un izmantoti 51 avoti. Atslēgas vārdi: māsa, māszinību studenti, mentālā veselība, depresija, trauksme, stress
Symptoms of depression, anxiety and stress among students are observed in different parts of the world (January et al., 2018). These symptoms can affect not only students' academic performance, but also their future life. The reasons for this are not only a new environment and academic stress, but also expectations from family, friends, and most importantly from themselves. Nursing students are no different in this regard. There are several studies that show that future nurses also experience symptoms of depression, anxiety and stress (Bartlett et al., 2016). A study conducted in Sweden found that nearly half of the students, or 43%, experienced high levels of stress during clinical practice (Blomberg et al., 2014). A study conducted in 2018 revealed that globally 34.0% of nursing students face depression (Tung et al., 2018). The aim of the bachelor thesis ‘’Self-assessment of symptoms of depression, anxiety and stress for students of the "Nursing" study program’’ is to find out the causes of the frequency of self-assessment of symptoms of depression, anxiety and stress for students of the study program "Nursing". The bachelor's thesis consists of two parts, reviewing the scientific literature on the prevalence of depression, anxiety and stress among the students of the study program "Nursing", followed by the discussion of the author's research and the analysis of the obtained results. 140 students of the study program "Nursing" participated in the study, 72 of them students of the 3rd year of study, while 68 - students of the 4th year of study. The results of the study show that there is a statistically insignificant difference in the self-reported frequency of depression, anxiety and stress symptoms between the 3rd and 4th year Nursing students. However, there is a statistically significant, positive and weak correlation between the self-reported frequency of depression, anxiety and stress symptoms with the students' self-reported mental health status. The volume of the bachelor thesis is 32 pages. The bachelor thesis contains 15 tables, 3 figures, 5 appendices and 49 sources are used. Keywords: nurses, nursing students, mental health, depression, anxiety, stress.
Description: Māszinības
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.