Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJolanta Dinsberga-
dc.contributor.authorDace Saulīte-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:16:27Z-
dc.date.available2024-07-15T21:16:27Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15785-
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbā “Bērnu tiesību un interešu tiesiskais regulējums vispārējās izglītības iestādēs” tiek pētīti un analizēti jautājumi, kas skar bērnu tiesības un intereses vispārējās izglītības iestādēs Latvijā. Par tēmas aktualitāti liecina dažāda veida pārkāpumi bērnu tiesību jomā vispārizglītojošās iestādēs. Kaut gan pastāv tiesiskais regulējums vispusīgu bērnu tiesību un interešu nodrošināšanai vispārizglītojošās iestādēs, kas kopumā aizsargā bērnu tiesības un nodrošina bērnu intereses, taču tas no atsevišķu bērnu tiesību un prioritāro un vislabāko interešu aspekta ir nepilnīgs, jo ne vienmēr tiesību normās ir ietverta bērna prioritāro un vislabāko interešu nodrošināšana. Bakalaura darba mērķis ir, izpētot bērnu tiesību un interešu tiesisko regulējumu vispārizglītojošās iestādēs, analizēt aktuālos problēmaspektus, izdarīt secinājumus un piedāvāt bērnu tiesību un prioritāro interešu nodrošināšanai iespējamus grozījumus tiesību normās. Bakalaura darbu veido ievads, trīs nodaļas ar apakšnodaļām un nobeigums, kurā ietilpst secinājumi un priekšlikumi, kā arī izmantoto avotu un bibliogrāfijas saraksts. Secināts, ka normatīvajos aktos nav noregulēts, ka iesniegums par bērna uzņemšanu citā izglītības iestādē mācību gada laikā tiek izskatīts prioritāri, tādējādi var tikt aizskartas bērna tiesības uz nepārtrauktu izglītības turpināšanu, ja pastāv būtiski šķēršļi turpināt mācības esošā izglītības iestādē, kamēr tiek gaidīta atbilde par uzņemšanu. No vispārizglītojošo iestāžu vadītāju puses, kuri patstāvīgi izstrādā un pieņem izglītības iestādes iekšējos noteikumus, tostarp iekšējās kārtības un uzņemšanas kārtības noteikumus, var notikt bērnu tiesību un interešu pārkāpumi, ja minētie noteikumi ir pretrunā ar ārējiem normatīvajiem aktiem. Konstatēta nepilnība normatīvajā regulējumā saistīta ar aktualizējušos jautājumu par vardarbības novēršanu izglītības iestādēs, proti, gadījumā, ja nepilngadīgais izglītojamais izglītības iestādē apdraud savu vai citu personu drošību, veselību vai dzīvību, izglītības iestādes vadītājs nodrošina izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādi un īstenošanu kā otru variantu attālināto mācību formā uz laiku ne ilgāku kā vienu mēnesi, bet šāda rīcība pašreiz ir ar neierobežotu reižu skaitu mācību gada laikā, tāpēc autore piedāvā noteikt ierobežojumu attālinātajai mācību formai – vienu reizi semestrī. Lappušu skaits – 57.lv-LV
dc.description.abstractIn the bachelor's thesis "Legal regulation of children's rights and interests in general education institutions", issues affecting children's rights and interests in general education institutions in Latvia are studied and analyzed. Various types of violations in the field of children's rights in general education institutions show the topicality of the topic. Although there is a legal framework for ensuring the comprehensive rights and interests of children in general education institutions, which in general protects children's rights and ensures children's interests, it is incomplete from the point of view of individual children's rights and priority and best interests, because the legal norms do not always include the priority and best interests of the child securing interests. The aim of the bachelor's thesis is, by studying the legal regulation of children's rights and interests in general educational institutions, to analyze current problem aspects, to draw conclusions and to propose possible amendments to legal norms to ensure children's rights and priority interests. The bachelor's thesis consists of an introduction, three chapters with subsections and a conclusion, which includes conclusions and proposals, as well as a list of used sources and bibliography. It was concluded that the regulatory acts do not regulate that the application for the admission of a child to another educational institution during the school year is considered as a priority, thus the child's right to continuous education may be violated if there are significant obstacles to continuing studies in an existing educational institution while waiting for an answer on admission . On the part of the heads of general education institutions, who independently develop and adopt the internal rules of the educational institution, including the rules of the internal procedure and admission procedure, children's rights and interests may be violated if the said rules are in conflict with external regulatory enactments. An identified gap in the regulatory framework is related to the topical issue of preventing violence in educational institutions, that is, if a minor learner in an educational institution threatens his own safety, health or life, the head of the educational institution provides the learner with the development and implementation of an individual educational program learning plan as a second option in the form of distance learning for a period of no longer than one month, but this behavior is currently an unlimited number of times during the school year, so the author proposes to set a limit for the form of distance learning - once per semester. Number of pages – 57.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccess-
dc.subjectbērnslv-LV
dc.subjectizglītojamā tiesības un intereseslv-LV
dc.subjectizglītība un vispārējā izglītībalv-LV
dc.subjectbērna tiesības uz izglītībulv-LV
dc.subjectvispārējās izglītības iestādelv-LV
dc.subjectskolas iekšējās kārtības noteikumilv-LV
dc.subjectchilden-UK
dc.subjectlearner's rights and interestsen-UK
dc.subjecteducation and general educationen-UK
dc.subjectchild's right to educationen-UK
dc.subjectgeneral education institutionen-UK
dc.subjectinternal rules of the schoolen-UK
dc.titleBērnu tiesību un interešu tiesiskais regulējums vispārējās izglītības iestādēslv-LV
dc.title.alternativeLegal regulation of children's rights and interests in general education institutionsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.