Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZane Vorslava-
dc.contributor.authorAlise Agnese Rozentāle-
dc.contributor.otherSociālo zinātņu fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Social Sciencesen-UK
dc.date.accessioned2024-07-15T21:16:11Z-
dc.date.available2024-07-15T21:16:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/15763-
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.descriptionTiesību zinātnelv-LV
dc.descriptionLaw Scienceen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Studējošo valsts finansiālā atbalsta tiesiskie aspekti un prak-tiskā piemērošana balstoties uz sociālajām pazīmēm”. Tā mērķis - izvērtēt Latvijas augstākās izglītības iestādēs studējošajiem jauniešiem uz sociālajām pazīmēm balstīta valsts piešķirtā finansiālā atbalsta tiesisko regulējumu un tā piemērošanu praksē, kā arī izpētīt Eiropas Savie-nības valstu pieredzi un saistīto tiesu praksi Latvijā, vienlaikus konstatējot problēmjautājumus un izsakot priekšlikumus tiesiskā regulējuma pilnveidošanai. Tā kā studējošajiem uz sociāla-jām pazīmēm piešķirtā valsts finansiālā atbalsta tiesiskais regulējums Latvijā nav pētīts, darba autore akcentē pastāvošās nepilnības un sniedz priekšlikumus grozījumiem tiesiskajā regulē-jumā. Autore norāda uz tiesiskā regulējuma neesamību un nepilnībām esošajā regulējumā, piemēram, - netiek definēta iekļaujoša izglītība un iekļaujoša vide, stipendija sociālajam atbal-stam “Studētgods” neaptver vairākas sociāli mazāk aizsargātas studējošo grupas. Pētījuma re-zultātā autore sniedz priekšlikumu iekļaujošas vides, iekļaujošas izglītības un sociālo pazīmju definīcijai, kā arī izsaka priekšlikumus papildināt stipendijas sociālajam atbalstam “Studē-gods” saņēmēju loku uz trūcīgām, maznodrošinātām personām, personām ar III grupas invali-ditāti un personām, kas saņem apgādnieka zaudējuma pensiju. Kopējais bakalaura darba ap-joms ir 69 lappuses.lv-LV
dc.description.abstractThe bachelor's thesis is titled "Legal aspects and practical application of student and state financial support based on social characteristics". The objectives of this paper are to as-sess the legal regulation of the financial support granted by the state based on social characte-ristics to young people studying in Latvian higher education institutions and its application in practice, as well as to examine the experience of the countries of the European Union and the related judicial practice in Latvia. Since the legal regulation of state financial support granted to students based on social characteristics has not been studied in Latvia, the author of the the-sis will provide an insight into the existing gaps and proposals for amendments. The author points to the absence of legal regulation, for example, inclusive education and an inclusive environment are not defined, as well as scholarship for social support "Studētgods" does not cover several socially less protected groups of students. As a result of the research, the author presents a proposal for the definition of an inclusive environment, inclusive education and so-cial characteristics, and also makes proposals to expand the range of recipients of social su-pport "Studētgods" to poor, low-income people and people with group III disabilities. The ba-chelor's thesis has 69 pages.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectsociālās pazīmes; izglītības pieejamība; sociālais taisnīgums; studējošie; augstākā izglītība; stipendijalv-LV
dc.subjectsocial characteristics; inclusion; equity; social justice; students; higher education; scholarshipen-UK
dc.titleStudējošo valsts finansiālā atbalsta tiesiskie aspekti un praktiskā piemērošana balstoties uz sociālajām pazīmēmlv-LV
dc.title.alternativeLegal aspects and practical application of student and state financial support based on social characteristicsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.