Title: Sociālpedagoģiskā darbība ar jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem.
Other Titles: Social-pedagogical Activity with Young People with Autism Spectrum Disorders.
Authors: Silva Rupaine
Agnese Moskaļenko
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Atslēgvārdi ir: Autiskā spektra traucējumi;jaunieši ar autiskā spektra traucējumiem;sociālpedagoģiskā darbība ar ģimenēm un bērniem;sociālie pakalpojumi;izglītība.;Keywords are: Autistic spectrum disorders;young people with autistic spectrum disorders;socio-pedagogical activity with families and children;social services;education.
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba ,,Sociālpedagoģiskā darbība ar jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem’’ mērķis ir izpētīt jauniešu ar autiskā spektra traucējumiem (vecumā no 16 līdz 25 gadiem) vajadzības un problēmas izglītības ieguves procesā, un sociālpedagoģiskās darbības specifiku jauniešu un viņu ģimeņu vajadzību nodrošināšanā, un problēmu risināšanā no jauniešu ar autiskā spektra traucējumiem vecāku un sociālpedagoģiskās darbības veicēju perspektīvas/skatupunkta. Bakalaura darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, trīs nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, nobeiguma un izmantoto avotu un literatūras saraksta un trīs pielikumiem. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tika definēts kas ir jaunieši ar autiskā spektra traucējumiem, autiskā spektra traucējumu veidi, jauniešu vajadzības un problēmas. Tika analizēti izglītības iestāžu sniegto pakalpojuma veidi, speciālā un iekļaujošā izglītība jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem, analizēta izglītība un sociālie pakalpojumi ārvalstīs. Sīkāk analizēta sociālpedagoģiskā darbība, kā arī sociālpedagoģiskās darbības veicēji- sociālo darbinieku un sociālo pedagogu darbība. Kā arī tika apkopotas sociālpedagoģiskās darbības teorētiskās pieejas, metodes, tehnikas ar jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem. Pētnieciskajā daļā tiek analizēti anketu rezultāti ar jauniešu likumiskajiem pārstāvjiem, intervijas rezultāti ar sociālpedagoģiskās darbības veicējiem; intervija ar RSU absolventi, kura bija apmaiņas programmā ASV. Apkopojot iegūtos datus var secināt, ka jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem netiek nodrošināti pietiekami sociālie pakalpojumi tieši jauniešu vecumposmā, pastāv informācijas trūkums par iespējām pēc 18 gadu sasniegšanas un vecākiem trūkst gan finansiālā, gan emocionālā atbalsta.
The aim of the Bachelor's work ,,Social pedagogical activity with young people with Autonomous spectrum disorders’’ is to explore the needs and problems of young people with Autonomous spectrum disorders (aged 16 to 25 years) in the process of acquiring education, and the specificity of the socio-pedagogical activity in ensuring the needs of young people and their families, and in solving problems from the perspective/viewpoint of parents and performers of socio-pedagogical activity of young people with Autonomous spectrum disorders. The Bachelor's work consists of an annotation in Latvian and English, an introduction, three chapters with subdivisions, conclusions, proposals, a final and used list of sources and literature, and three annexes. The theoretical part of the Bachelor's work defined what are young people with autism spectrum disorder, types of autism spectrum disorder, young people's needs and problems. The types of service provided by educational institutions, special and inclusive education for young people with autism spectrum disorders, education and social services abroad were analysed. Socio-pedagogical activity, as well as performers of socio-pedagogical activity - activities of social workers and social educators have been analysed in more detail. Theoretical approaches, methods, techniques with young people with autism spectrum disorders were also compiled. The research part analyses the results of questionnaires with legal representatives of young people, the results of an interview with participants in socio-educational activities; an interview with an RSU graduate who was on an exchange program in the US. By compiling the findings, it can be concluded that young people with autism spectrum disorders are not provided with sufficient social services directly at the age of young people, there is a lack of information on opportunities beyond the age of 18 and parents lack both financial and emotional support.
Description: Sociālais darbs
Social work
Sociālā labklājība
Social Welfare
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.