Title: Sociālpedagoģiskā darbība ar ģimenēm ar bērniem, kuri sēro.
Other Titles: Social-pedagogical Activity with Families with Children who are Grieving.
Authors: Silva Rupaine
Kristīne Petrovska
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Atslēgvārdi: sēras;krīze;ģimenes ar bērniem;sociālpedagoģiskā darbība;Keywords: mourning;crisis;families with children;socio-pedagogical work
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Sociālpedagoģiskā darbība ar ģimenēm ar bērniem, kuri sēro”. Tā galvenais mērķis ir noskaidrot ģimeņu, kurās ir bērns, kurš zaudējis tuvinieku un speciālistu viedokli par šo ģimeņu vajadzībām, sniegto atbalstu vajadzību nodrošināšanā un sniegto sociālpedagoģisko atbalstu. Bakalaura darba teorētiskais atspoguļojums sastāv no trīs nodaļām un sešām apakšnodaļām. Darba teorētiskajā daļā tika veikta zinātniskās literatūras izpēte, zinātnisko rakstu analīze un Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas izstrādātā metodiskā materiāla “Krīzes gadījumu vadība” izpēte un analīze. Tika pētīta sociālpedagoģiskā darbība, metodes, lomas un prasmes darbā ar sērojošiem bērniem un to vecākiem. Pirmajā nodaļā aprakstīts sēru teorētiskais raksturojums, bērniem un viņu ģimenēm vajadzības sērošanas laikā. Otrajā nodaļā, sociālpedagoģiskās darbības specifika darbā ar sērojošiem bērniem un viņu ģimenēm. Trešajā nodaļā var iegūt informāciju par atbalstu un pakalpojumiem ģimenēm, kuru bērns sēro. Darbā tika rasts skaidrojums terminiem un definīcijām. Tāpat tika veikts pētījums, izmantojot jaukto pētījuma metodi (kvantitatīvo un kvalitatīvo pētniecības metožu kombinētu izmantošanu) – atlasot jautājumam nepieciešamo mērķa grupu, tika izmantotas aptaujas un intervijas. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un informatīvo avotu sarakstu, kura apjoms ir 73 lapas (7 attēli un 14 tabulas), neietverot anotāciju un pielikumu saturu. Izmantoto informācijas avotu vienības - literatūra un pētījumi 100, elektroniskie resursi 10, likumi 3.
The topic of the bachelor's thesis is “Social-pedagogical activity within families with children who are grieving”. The main goal is to find out the support provided in meeting the needs of families with a child, who has lost loved ones, and specialists regarding the needs of these families and the provided socio-pedagogical support. The theoretical reflection of the bachelor thesis consists of three chapters and six subsections. In the theoretical part of the work, the research of scientific literature, the analysis of scientific articles and the research and analysis of the methodological material "Crisis case management" developed by the State Inspectorate, for the Protection of Children's Rights were carried out. The socio-pedagogical activity, methods, roles, and skills within working with grieving children and their parents was researched. The first chapter describes the theoretical characteristics of bereavement, the needs of children and their families during bereavement. In the second chapter, the specifics of socio-pedagogical activity in working with grieving children and their families, more detailed information is provided. In the third chapter, you can acquire information about support and services for families whose child is grieving. The work provided an explanation of terms and definition. The study method (combined use of quantitative and qualitative research methods) – with thought out surveys and interviews, a target group was selected for this topic. The bachelor's thesis consists of an introduction, 4 chapters, conclusions, recommendations and a list of informational sources, the volume of which is 73 pages (7 images and 14 tables), not including the content of annotations and appendices. Units of used information sources - literature and research 100, electronic resources 10, laws 3.
Description: Sociālais darbs
Social work
Sociālā labklājība
Social Welfare
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.