Title: Sociālais darbs ar ģimenēm, kurās ir pusaudzis, kura dzimuma identitāte neatbilst bioloģiskajam dzimumam.
Other Titles: Social Work with Families with an Adolescent whose Gender Identity does not match Assigned Sex.
Authors: Liāna Deklava
Kristīne Bula
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: dzimumidentitāte;pusaudži;ģimene;sociālais darbs;gender identity;adolescents;family;social work
Issue Date: 2024
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Sociālais darbs ar ģimenēm, kurās ir pusaudzis, kura dzimuma identitāte neatbilst bioloģiskajam dzimumam” mērķis ir noskaidrot sociālo darbinieku profesionālo pieredzi ar ģimenēm ar dzimum-neitrālu pusaudzi, kā arī noskaidrot vecāku viedokli par pusaudža ar dzimum-neitralitāti sociālajām attiecībām. Bakalaura darba teorētisko daļu veido trīs nodaļas - pirmajā nodaļā ir apkopoti skaidrojumi dzimumam, dzimtei, dzimum-identitātei un dzimumidentitātes traucējumiem; otrajā nodaļā tiek raksturotas sociālās attiecības un to nozīmē pusaudžu vecumposmā; trešajā nodaļā ir atspoguļotas pieejas sociālajam darbam ar ģimenēm ar dzimum-neitrālu pusaudzi, sociālajam darbiniekam nepieciešamās prasmes, zināšanas, attieksmes un sociālā darbinieka lomas. Pētījuma rezultāti norāda, ka sociālo darbinieku vērtējumā kopumā nepieciešamais atbalsts dzimum-neitrāliem pusaudžiem neatšķiras no citu pusaudžu vajadzībām, bet būtu vēlamas specifiskas zināšanas, lai varētu strādāt ar šo klientu mērķgrupu. Interviju rezultāti ar ģimeņu pārstāvjiem norāda, ka ģimenes sagaida ērtus un pārskatāmus informatīvos materiālus par atbalsta iespējām ģimenēm ar dzimum-neitrāliem pusaudžiem, un iespēju saņemt atbalsta pakalpojumus visiem ģimenes locekļiem.
The aim of the bachelor thesis “Social Work with Gender Nonconforming Adolescents and Their Families” is to find out the professional experience of social workers from social work with families with a gender nonconforming adolescent, as well as to find out the parents’ opinion on the social relationships of a gender nonconforming adolescent. The theoretical part of the bachelor thesis consists of three chapters: the first chapter summarises the explanations of sex, gender, gender identity and gender dysphoria; the second chapter describes social relationships and their meaning in adolescence; the third chapter presents approaches to social work with families with a gender nonconforming adolescent, skills, knowledge, attitudes and roles social worker must have. The results of the study indicate that social workers generally perceive the support needs of gender nonconforming adolescents to be no different from the needs of other adolescents, but specific knowledge would be preferable in order to be able to work with this group of clients. The results of the interviews with family representatives indicate that families expect easy and clear information materials on support options for families with gender nonconforming adolescents and the possibility to receive support services for all family members.
Description: Sociālais darbs
Social work
Sociālā labklājība
Social Welfare
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.