Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAgnese Kārkliņa-
dc.contributor.authorAnete Kāle-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:33:47Z-
dc.date.available2023-07-15T21:33:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13909-
dc.descriptionErgoterapijalv-LV
dc.descriptionOccupational Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: Alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģijas ergoterapeitu praksē: darbības jomu noteikšanas pārskats. Bakalaura darba autors: Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas fakultātes studiju programmas “Ergoterapija” 4. studiju gada studente Anete Kāle. Pētījuma aktualitāte: Alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģijas veicina personas neatkarību ikdienas aktivitātēs, kā arī var nodrošināt personas autonomiju, vienlīdzību un izvēles iespējas. Alternatīvā un augmentatīvās komunikācijas joma ir multidisciplināra, tāpēc, izvēloties un pielietojot personai atbilstošas alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģijas, ir nepieciešama laba sadarbība multidisciplinārā komandā, katram speciālistam strādājot atbilstoši savām kompetencēm. Līdz šim nav tikušas apkopotas ergoterapijas metodes alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģiju jomā. Pētījuma jautājums: kādas ir pielietotās ergoterapijas metodes alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģiju jomā? Pētījuma mērķis: apkopot un analizēt pieejamās publikācijas par ergoterapijas pielietotajām metodēm alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģiju jomā. Metodes: publikāciju sistemātiska meklēšana veikta datubāzēs PubMed, ScienceDirect un EBSCOhost. Katrā datubāzē tika veikta pētījumu meklēšana, izmantojot tādus atslēgas vārdus kā augmentative and alternative communication (AAC), occupational therapy, occupational therapy intervention, daily activities, kā arī boolean operatorus AND un OR. Rezultāti: Darbības jomu pārskatā tika iekļautas piecas publikācijas. Visbiežāk pielietotā ergoterapijas metode ir novērtēšana, kura tika īstenota un aprakstīta četrās publikācijās. Ergoterapijas metode – darbs komandā, tika īstenota un aprakstīta trīs publikācijās, savukārt metodes – apmācība palīglīdzekļa lietošanā, palīglīdzekļu un vides pielāgošana un pacienta pozicionēšana, tika aprakstītas divās publikācijās. Secinājumi: Izstrādātajā darbības jomu noteikšanas pārskatā tika noteikts, ka ergoterapeiti alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģiju jomā pielieto tādas metodes kā novērtēšanu, darbu komandā, apmācību palīglīdzekļa lietošanā, palīglīdzeļu un vides pielāgošanu un pacienta pozicionēšanu. Ergoterapeiti alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas jomā vairumā analizēto publikāciju pielieto ergoterapijas metodi – novērtēšanu, retāk – apmācību palīglīdzekļa lietošanā, palīglīdzekļu un vides pielāgošanu un pacienta pozicionēšanu.lv-LV
dc.description.abstractTitle of Bachelor thesis: Alternative and augmentative communication in occupational therapy practice: a scoping review. Author of Bachelor thesis: Rīga Stradiņš University, Faculty of Rehabilitation, study programme “Occupational Therapy”, student of the 4th study year Anete Kāle. Background: Alternative and augmentative communication promote person's independence in daily activities and can also ensure a person's autonomy, equality and making choices. Alternative and augmentative communication is multidisciplinary, so it is possible that good cooperation in a multidisciplinary team is necessary with each specialist working according to his/her competences, using appropriate alternative and augmentative communication to the person. So far, occupational therapy methods in alternative and augmentative communication have not been collected. Question of study: what occupational therapy methods can be used in alternative and augmentative communication? Aim of the study: to compile and analyze the scientific publications on the occupational therapy methods in the alternative and augmentative communication. Methods: systematic searches of publications in databases PubMed, ScienceDirect and EBSCOhost, by keywords augmentative and alternative communication (AAC), occupational therapy, occupational therapy intervention, daily activities, using boolean operators AND and OR. Results: Five publications were included in the scoping review. The most commonly used occupational therapy method is assessment, which was implemented and described in four publications. The occupational therapy method – team work – was implemented and described in three publications, while the methods – training in the use of an aid, adjustment of aids and environment and positioning were described in two publications. Conclusions: The developed scoping review determined that occupational therapists in alternative and augmentative communication use methods such as assessment, working in a team, training in the use of aids, aids and environmental adaptation, and patient positioning. Occupational therapists in alternative and augmentative communication in most of the analyzed publications use the occupational therapy method – assessment, less often – training in the use of an aid, adjustment of aids and environment and positioning of the patient.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectAtslēgas vārdi: ergoterapijalv-LV
dc.subjectalternatīvā un augmentatīvā komunikācija.lv-LV
dc.subjectKey words: occupational therapyen-UK
dc.subjectalternative and augmentative communication.en-UK
dc.titleAlternatīvās un augmentatīvās komunikācijas tehnoloģijas ergoterapeitu praksē: darbības jomu noteikšanas pārskatslv-LV
dc.title.alternativeAlternative and augmentative communication in occupational therapy practice: a scoping reviewen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.