Title: Skolotāju pieredze un izpratne pirmās palīdzības sniegšanā traumu gadījumos skolas vidē.
Other Titles: Teacher’s experience and understanding in providing first aid for injuries in the school environment.
Authors: Diāna Platace
Monika Blumbaha
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: skolas;skolotāji;skolēni;pirmā palīdzība;first aid;teachers;pupils;school.;schools;teachers;pupils;first aid;first aid;teachers;pupils;school.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums ir “Skolotāju pieredze un izpratne pirmās palīdzības sniegšanā traumu gadījumos skolas vidē”. Darba autore Monika Blumbaha. Bērni un pusaudži skolā pavada 25%-50% no sava dienas laika, kur daudzo grupu aktivitāšu dēļ ir vairāk pakļauti nejaušām traumām (Jaffe,2021). 2021.gadā reģistrēto traumu skaits kopā vecuma grupā no 5 līdz 19 gadiem bija 3358 gadījumi no kuriem 153 notikuši skolā vai izglītības zonā. Atskatoties uz 2010.g. reģistrēto traumu gadījumu skaits bija 3885, kur 444 norisinājās skolās (SPKC,2021). Pētījumā izvirzītais mērķis: noskaidrot skolotāju pieredzi un izpratni pirmās palīdzības sniegšanā traumu gadījumos skolas vidē atkarībā no darba stāža. Pētījuma metode: neeksperimentāls kvantitatīvs korelatīvs šķērsgriezuma pētījums. Kopumā pētījumā piedalījās 211 skolotājas no X vispārizglītojošu dienu skolām, kur skolotājas aizpildīja elektroniski izstrādātu aptauju. Instrumentārijs: anketa, kura sastāv no trijām daļām – sociāldemogrāfisko un vispārēju datu daļas, informācija par pieredzi un zināšanām pirmās palīdzības sniegšanā un testa jautājumi daļas par pirmās palīdzības sniegšanu. Rezultāti: Izvirzītā hipotēze par darba stāžu un izpratni neapstiprinājās, jo netika atrasta nozīmīga saistība , taču hipotēze par darba stāžu un pieredzi apstiprinājās, kur tika novērota vidēji spēcīga, statistiski nozīmīga, pozitīva saistība. Bakalaura darbs sastāv no 29 lappusēm (līdz pielikumam), 13 pielikumi un 20 attēli. Darbā izmantoti 28 literatūras avoti no kuriem seši ir latviešu valodā un 22 angļu valodā.
The title of the bachelor thesis is "Teachers' experience and understanding in providing first aid in case of injuries in the school environment". The author of the work is Monika Blumbaha. Children and adolescents spend 25%-50% of their daily time at school, where they are more prone to accidental injuries due to the many group activities (Jaffe, 2021). In 2021, the total number of injuries registered in the age group from 5 to 19 years was 3358 cases, of which 153 occurred in a school or educational zone. Looking back on 2010. the number of registered injury cases was 3,885, where 444 took place in schools (SPKC, 2021). The aim of the study: to find out the experience and understanding of teachers in providing first aid in cases of injuries in the school environment, depending on their seniority. Research Method: Non-experimental quantitative correlational cross-sectional study. In total, 212 female teachers from X general education day schools participated in the study, where the teachers filled out an electronically developed survey. Instrumentation: questionnaire, which consists of three parts - part of socio-demographic and general data, information on experience and knowledge in providing first aid and part of test questions on first aid. Results: The formulated hypothesis regarding work experience and understanding was not confirmed, as no significant relationship was found. However, the hypothesis regarding work experience and expertise was confirmed, where a moderately strong, statistically significant, positive relationship was observed. The bachelor thesis consists of 29 pages (up to the appendix), 13 appendices and 20 tables. The work uses 28 literary sources, six of which are in Latvian and 22 in English.
Description: Māszinības
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.