Title: Pacientu apmierinātība ar māsu aprūpi ķirurģiska profila nodaļās
Other Titles: Patient satisfaction with nursing care in surgical departments
Authors: Lilija Antoņēviča
Kristīne Inga Lipska
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: pacientu apmierinātība;māsu aprūpe;māsu komunikācija;ķirurģiski pacienti;patient satisfaction;nursing care;nurse communication;surgical patients
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Apmierinātība ir sarežģīts jēdziens, kas saistīts ar vairākiem faktoriem, piemēram, dzīvesveidu, iepriekšējo aprūpes pieredzi, nākotnes cerībām un individuālajām un sociālajām vērtībām. No otras puses, pacienta apmierinātība tiek definēta kā pacienta uztvere par aprūpi, kas paredzēta šim pacientam, lai novērstu viņa problēmas. Pacientu apmierinātība lielākajā daļā valstu tiek uzskatīta par veselības aprūpes kvalitātes rādītāju un svarīgu aprūpes sastāvdaļu. Turklāt tā sniedz atgriezenisko saiti māsu aprūpes novērtēšanai un kvalitātes noteikšanai. Tādējādi pacientu apmierinātības novērtēšana ir izdevīga un nepieciešama (Ozlu, Uzun, 2015). Pētījuma mērķis: Noskaidrot pacientu apmierinātību ar māsu sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģiska profila nodaļās. Hipotēze – Pastāv atšķirības pacientu apmierinātībā ar māsu sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģiskā profila nodaļās. Lai realizētu pētījumu, tika veikts kvantitatīvs, neeksperimentāls šķērsgriezuma salīdzinošs pētījums. Izmantota izvēlēto respondentu anketēšana. Lai sasniegtu pētījuma mērķi un uzdevumus, veicot aptauju, tiek izprasta un salīdzināta pacientu apmierinātība ar saņemto aprūpi un informāciju divu Latvijas stacionāru ķirurģijas profilu nodaļās. Pētījuma datu iegūšanas instruments: pētījumā tiks izmantota jau esoša anketa “Pacientu apmierinātība ar māsu aprūpes kvalitāti” (PSNCQQ). PSNCQQ ir anketa, kas oriģināli sastāv no deviņpadsmit jautājumiem, kas paredzēti, lai novērtētu pacienta apmierinātību ar saņemto aprūpi un pacienta apmierinātību ar saņemto informāciju. Anketa ietver tādas sadaļas kā informācijas sniegšana, individuāla pieeja, komunikācija no māsas puses, saskarsme, aprūpe, palīdzība. Katram PSNCQQ apgalvojumam tiek izmantota 5 punktu Likerta skala, kur 1 – nozīmē slikti, 2 – viduvēji, 3 – labi, 4 – ļoti labi, bet 5 – izcili. Anketas beigās ir izveidota sadaļa, kurā respondentam jāaizpilda demogrāfiskie dati. Pētnieciskais darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta informācija par ķirurģisko manipulāciju slogu veselības aprūpē, ķirurģijas ietekmi uz pacienta emocionālo un fizisko veselību. Tiek aprakstīti veselības aprūpes kvalitātes pakalpojumu stūrakmeņi, gūts ieskats pacientu apmierinātības jēdziena pirmssākumos, apmierinātības ietekmējošajos faktoros, kā arī apskatītas pacientu apmierinātības novērtējuma un mērījumu metodes. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma apraksta, metodes, rezultātu apkopojuma, rezultātu interpretācijas un secinājumiem. Kopumā aptaujāti 300 respondenti. Pētījuma rezultāti atspoguļo, ka abu slimnīcu ķirurģijas profila nodaļu pacientu vispārējā apmierinātība ar saņemto aprūpi un saņemto informāciju vērtējama kā laba, taču ir atšķirības.
Satisfaction is a complex concept related to several factors, such as lifestyle, previous caregiving experiences, future expectations, and individual and social values. Patient satisfaction, on the other hand, is defined as the patient's perception of the care provided to that patient to address his or her problems. Patient satisfaction is considered an indicator of healthcare quality and an important component of care in most countries. In addition, it provides feedback for evaluating and determining the quality of nursing care. Thus, assessing patient satisfaction is beneficial and necessary (Ozlu, Uzun, 2015). The purpose of the study: To find out the satisfaction of patients with the quality of care provided by nurses in departments of a surgical profile. Hypothesis - There are differences in patient satisfaction with the quality of care provided by nurses in surgical profile departments. A quantitative, non-experimental, cross-sectional comparative study was conducted to implement the study. A survey of selected respondents was used. In order to achieve the goal and tasks of the study, by conducting a survey, the satisfaction of patients with the care and information received in two Latvian inpatient surgery profile departments is understood and compared. Research data acquisition tool: The study will use an existing questionnaire "Patient Satisfaction with the Quality of Nursing Care" (PSNCQQ). The PSNCQQ is a questionnaire originally consisting of nineteen questions designed to assess patient satisfaction with care received and patient satisfaction with information received. The questionnaire includes such sections as providing information, individual approach, communication from the nurse, contact, care, help. Each PSNCQQ statement uses a 5-point Likert scale, where 1 -means poor, 2- means average, 3 -means good, 4 -means very good, and 5 - means excellent. At the end of the questionnaire, there is a section where the respondent must fill in demographic data. The research work consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part analyzes information about the burden of surgical manipulations in health care, the impact of surgery on the patient's emotional and physical health. The cornerstones of healthcare quality services are described, an insight into the beginnings of the concept of patient satisfaction, the factors influencing satisfaction, as well as the methods of assessment and measurement of patient satisfaction are discussed. The practical part consists of the research description, method, summary of results, interpretation of results and conclusions. A total of 300 respondents were surveyed. The results of the study reflect that the general satisfaction of the patients of the surgical profile departments of both hospitals with the care received and the information received can be evaluated as good, but there are differences.
Description: Māszinības
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.