Title: Topošo veselības aprūpes speciālistu izpratne par rīcību anafilaktiska šoka gadījumā.
Other Titles: Knowledge of action in case of anaphylactic shock among emerging health careprofessionals.
Authors: Diāna Platace
Agate Ankmane
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Anafilakse;anafilaktiskais šoks;izpratne;izpratne par rīcību;topošie veselības aprūpes speciālisti;topošās māsas;topošās vecmātes.;Anaphylaxis;anaphylactic shock;awareness;awareness of action;emerging health professionals;prospective nurses;emerging midwives.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Topošo veselības aprūpes speciālistu izpratne par rīcību anafilaktiska šoka gadījumā”. Darba mērķis ir “Noskaidrot topošo veselības aprūpes speciālistu izpratni par rīcību anafilaktiska šoka gadījumā”. Bakalaura darbā tika izvirzīta hipotēze – “Topošo māsu un vecmāšu izpratne par rīcību atšķiras anafilaktiskā šoka gadījumā”. Bakalaura darbā iekļauti pētījumi, zinātniskie raksti un publikācijas, kas atbilst kritērijiem par topošo veselības aprūpes speciālistu izpratni par rīcību anafilaktiska šoka gadījumā. Kā informācijas avoti tika izmantoti - PubMed, UpToDate, ResearchGate datubāzes un brīvpiekļuves grāmatas, kā arī, uz pierādījumiem balstīta datubāze - Cochrane Library. Tika iekļauta informācija no Pasaules Veselības Organizācijas (WHO) mājaslapas un Slimību profilakses un kontroles centra. Tiek izmantota kvantitatīvā pētniecības metode. Instrumentārijs ir bakalaura darba autores izveidota anketa topošo māsu un vecmāšu anketēšanai. Tiek salīdzinātas divas respondentu grupas - studiju programmas “Māszinības” un studiju programmas “Vecmāte” studenti. Sarindojot darbības prioritārā secībā, tika novērota statistiski nozīmīga atšķirība māszinību un vecmāšu studentu vidū, konkrēti pirmajā un otrajā rīcības solī. Skatoties pēc studentu izpratnes par rīcību anafilaktiskā šoka gadījumā un izvērtējot pēc anafilakses algoritma, rīcības soļi atšķīrās. Līdz ar ko, tas norāda, ka zināšanas vajadzētu papildināt, simulāciju, kursu un nodarbību veidā. Darbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, satura rādītāja, ievada, literatūras apskata ar četrām nodaļām, kur pirmā nodaļa tiek sadalīta divās apakšnodaļās, pētījumā izmantoto metožu apraksta, kas sastāv no četrām apakšnodaļām, pētījuma rezultātiem, kas sastāv no divām apakšnodaļām, diskusijas, secinājumiem un priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Darbā ir četri pielikumi – RSU Ētikas komitejas lēmums par atļauju pētījumam, pētījuma instruments, apliecinājums un galvojums. Darbā ir astoņas tabulas. Darbs sastāv no 43 lapaspusēm ar pielikumiem un 34 lapaspusēm bez pielikumiem. Darbā izmantots 31 informācijas avots.
Theme of Bachelor’s thesis is “The action’s understanding in case of anaphylactic shock among becoming health specialist”. The objective of Bachelor’s thesis is to clarify the understanding of becoming healthcare specialist about action in case of anaphylactic shock. Hypothesis is – “The understanding of becoming nurses and midwives of action differs in cases of anaphylactic shock”. Bachelor’s thesis includes studies, scientific articles and publications that meet the criteria for the understanding of future health professionals of action in case of anaphylactic shock. As sources of information, PubMed, UpToDate, ResearchGate databases and books were used, as well as the evidence-based database, Cochrane Library. Information from the World Health Organization (WHO) and the Centre for Disease Prevention and Control was included. A quantitative research method is used. The data obtaining tool is a questionnaire created by the bachelor's author for gathering answers of future nurses and midwives. Two groups of respondents are compared - students from the nursing study programme and the midwifery study programme. The ranking of actions in priority order showed a difference between nursing and midwifery students, particularly in the first and second steps of action. Comparing students' understanding of the action in case of anaphylactic shock to the anaphylaxis algorithm, action steps differed in assessing. Consequently, it points out that knowledge should be supplemented, in the form of simulations, courses and lessons. The Bachelor’s thesis consists of a cover page, an annotation in Latvian and English, a table of contents, input, literature views with four chapters where the first chapter is divided into two subdivisions, a description of the methods used in the study, consisting of four subsections, study results consisting of two subdivisions, discussions, conclusions and proposals, and a list of authorities used. The Bachelor’s thesis consists of four appendixes: the decision of the RSU Ethics Committee on Permission for study, study instrument, acknowledgment and suretance. Bachelor’s thesis includes eight tables. The Bachelor’s thesis consists of 43 pages with appendix and 34 pages without appendix. In the Bachelor’s thesis 31 sources of information were used.
Description: Māszinības
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.