Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInita Stūre-Stūriņa-
dc.contributor.authorMarija Iļjiniha-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:33:12Z-
dc.date.available2023-07-15T21:33:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13855-
dc.descriptionMāszinībaslv-LV
dc.descriptionNursing Studiesen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Pacientu apmierinātība ar māsas sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļā. Pētījuma aktualitāte: Pacienti mēdz sūdzēties par aprūpes kvalitāti dažādās nodaļās. Autore uzskata, ka pētījums ir nepieciešams, jo māsa ir galvenais aprūpes sniedzējs sakarā ar pacientu aprūpi un viena no svarīgākajām pieejām ir pētīt pacientu aprūpi. Runājot par pētījuma nozīmi profesijā, var apgalvot, ka pacients tiek izvirzīts veselības aprūpes sistēmas centrā, jo pacienti ir neatņemama sistēmas daļa, un tādēļ to iesaiste veselības aprūpes sistēmas kvalitātes pilnveidošanā ir ļoti būtiska. Pētījuma hipotēze: Pacientu apmierinātība ar māsas sniegto aprūpes kvalitāti būtiski neatšķiras ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļās. Pētījuma mērķis: Salīdzināt pacientu apmierinātību ar māsas sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļās un izstrādāt rekomendācijas pacientu apmierinātības uzlabošanai. Pētījuma rezultāti: Pētījuma ietvaros apstiprinājās izvirzītā hipotēze - pacientu apmierinātība ar māsas sniegto aprūpes kvalitāti būtiski neatšķiras ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļās. Abu nodaļu pacienti norādīja uz līdzīgām problēmām nodaļās. Pētījuma ietvaros tika sasniegts pētījuma mērķis. Tika salīdzināta pacientu apmierinātība ar māsu sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļās, kā arī tika izstrādātas rekomendācijas pacientu apmierinātības uzlabošanai. Bakalaura darbs satur 44 lpp bez pielikumiem, 1 tabulas un 11 attēlus. Darba tapšanā tika izmantots 30 literatūras avoti.lv-LV
dc.description.abstractBachelor's thesis topic: Patient satisfaction with the quality of care provided by nurses in the surgery and internal medicine department. Research relevance: Patients tend to complain about the quality of care in different departments. The author believes that the study is necessary because the nurse is the main care provider in relation to patient care and one of the most important approaches is to study patient care. Speaking about the importance of the research in the profession, it can be argued that the patient is placed at the center of the healthcare system, because patients are an integral part of the system, and therefore their involvement in improving the quality of the healthcare system is very important. Research hypothesis: Patient satisfaction with the quality of nursing care does not differ significantly in surgery and internal medicine departments. The purpose of the study: To compare patient satisfaction with the quality of care provided by nurses in surgery and internal medicine departments and develop recommendations for improving patient satisfaction. Results of the study: Within the framework of the study, the proposed hypothesis was confirmed - patients' satisfaction with the quality of care provided by nurses does not differ significantly in the departments of surgery and internal medicine. Patients in both departments indicated similar problems in the departments. The aim of the study was achieved within the framework of the study. Patient satisfaction was compared with the quality of care provided by nurses in the departments of surgery and internal medicine, and recommendations for improving patient satisfaction were developed. The bachelor's thesis contains 44 pages without appendices, 1 table and 11 images. 30 sources of literature were used in the creation of the work.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectapmierinātībalv-LV
dc.subjectķirurģijas nodaļalv-LV
dc.subjectiekšķīgo slimību nodaļalv-LV
dc.subjectmāsaslv-LV
dc.subjectaprūpelv-LV
dc.subjectsatisfactionen-UK
dc.subjectsurgery departmenten-UK
dc.subjectinternal medicine departmenten-UK
dc.subjectnursingen-UK
dc.subjectcareen-UK
dc.titlePacientu apmierinātība ar māsas sniegto aprūpes kvalitāti ķirurģijas un iekšķīgo slimību nodaļā.lv-LV
dc.title.alternativePatient satisfaction with the quality of care provided by the nurse in the Department of Surgery and Occupational Diseases.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.