Title: Emociju regulācijas prasmju atšķirības distributīvās darījumu pārrunās vidējā un augstākā līmeņa vadītājiem.
Other Titles: Investigating emotion regulation skills in distributive transaction negotiations in the samples of middle and senior-level managers.
Authors: Sandra Mihailova
Līga Briķena
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: emociju regulācijas prasmes;AEC modelis;distributīvas darījumu pārrunas;emotion regulation skills;AEC model;distributive negotiations.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma “Emociju regulācijas prasmju atšķirības distributīvās darījumu pārrunās augstākā un vidējā līmeņa vadītāju izlasēs” ir aktuāla, jo uzņēmumu konkurētspēja un materiālā labklājība ir viena no Latvijas nacionālā attīstības plāna prioritātēm, savukārt veiksmīgai uzņēmējdarbībai darījumu pārrunas ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa - no tām ir atkarīgi tādi būtiski veiksmīgas uzņēmējdarbības aspekti. Tieši emocionalitāte un emociju regulācija saskaņā ar darījumu pārrunu kompetenču modeli ir viens no diviem primāriem faktoriem, kuri raksturo indivīda kompetenci darījumu pārrunu vešanā. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kādas atšķirības pastāv emociju regulācijas prasmēs augstākā un vidējā līmeņa vadītāju izlasēs distributīvas darījumu pārrunās. Bakalaura darba ietvaros tiek pārbaudīta hipotēze par to vai augstākā līmeņa vadītāju emociju regulācijas prasmes ir attīstītākas, salīdzinot ar vidējā līmeņa vadītāju emociju regulēšanas prasmēm distributīvās darījumu pārrunās, un noskaidrots pētnieciskais jautājums par to kādas emociju regulācijas prasmju atšķirības pastāv augstākā un vidējā līmeņa vadītāju izlasēs distributīvas darījumu pārrunās. Bakalaura darba teorētiskais ietvars balstīts uz Adaptīvo emociju regulācijas prasmju modeli, kuru izstrādājis M.Berkings. Pētījuma īstenošanai izmantota Emociju regulācijas prasmju aptauja, kas adoptēta latviešu valodā. Pētījums veikts biznesa vidē, izmantojot elektronisko aptauju un datus ievācot ērtuma izlasē. Pētījumā piedalījās 76 respondenti, ko kuriem 37 bija vidējā līmeņa vadītāji un 39 augstākā līmeņa vadītāji. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, bakalaura darba autore secina, ka hipotēze ir noraidāma, jo nav konstatētas statistiski nozīmīgas atšķirības augstākā un vidējā līmeņa vadītāju izlasēs attiecībā uz emociju regulēšanas prasmēm distributīvās darījumu pārrunās. Savukārt, vērtējot Emociju regulācijas prasmju aptaujā iegūto punktu skaitu konkrētās emociju regulācijas prasmju skalās (vidējais aritmētiskais punktu skaits) tendenču līmenī nelielas atšķirības pastāv skalā “modifikācija”, un ir secināms, ka augstākā līmeņa vadītājiem šīs prasmes ir labāk attīstītas kā vidējā līmeņa vadītājiem. Pētījuma rezultāti ir noderīgi uzņēmējdarbības attīstības veicināšanai un izmantojami uzņēmējdarbībā labāku rezultātu sasniegšanai darījumu pārrunās, plānojot apmācību personāla darījumu pārrunu prasmju attīstībai.
The topic of the bachelor's thesis "Differences in emotion regulation skills in distributive transaction negotiations in samples of senior and middle-level managers" is topical, because the competitiveness and material well-being of companies is one of the priorities of the Latvian national development plan, while successful business negotiations are an integral part of entrepreneurship, because many aspects of business success largely depend on successful negotiation outcomes. Emotionality and regulation of emotions is one of the two primary factors that characterize an individual's competence in negotiation according to the negotiation competence model. The aim of the bachelor's thesis is to find out what differences exist in the emotion regulation skills of senior and middle-level managers in distributive business negotiations. Within the framework of the bachelor's thesis, the hypothesis is tested - whether the emotion regulation skills of senior managers are more developed compared to the emotion regulation skills of middle-level managers in distributive transaction negotiations, and the research question of what differences in emotion regulation skills exist in samples of senior and middle-level managers in distributive transactions is clarified. The theoretical framework of the bachelor's thesis is based on the Model of adaptive emotion regulation skills developed by M. Berking. The survey of Emotion regulation skills adopted in Latvian language was used for the implementation of the empirical research. The research was conducted in a business environment, using an electronic survey and collecting data in a convenience sample. 76 respondents participated in the study, of which 37 were middle managers and 39 senior managers. Based on the results of the research, the author concludes that the hypothesis is rejected, as no statistically significant differences were found in the samples of senior and middle-level managers regarding emotion regulation skills in distributive business negotiations. On the other hand, when evaluating the number of points obtained in the Emotion Regulation Skills survey in specific emotion regulation skill scales (arithmetic mean score), there are slight differences in the "modification" scale at the level of trends, and it can be concluded that senior managers have better developed these skills than middle managers. The results of the study are useful for promoting business development and can be used in business to achieve better results in business negotiations, by planning training staff for the development of business negotiation skills.
Description: Psiholoģija
Psychology
Psiholoģija
Psychology
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.