Title: Mārketinga komunikācijas pilnveidošanas iespējas B2B segmentā vides apsaimniekošanas uzņēmumā “Eco Baltia vide”
Other Titles: Opportunities for improving marketing communication in the B2B segment in the services of the environmental management company "Eco Baltia vide"
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Anna Miķelsone
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga komunikācija;B2B;vides apsaimniekošana;marketing communication;B2B;environmental management
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba “Mārketinga komunikācijas pilnveidošanas iespējas B2B segmentā vides apsaimniekošanas uzņēmumā “Eco Baltia vide”” mērķis ir analizējot mārketinga komunikācijas veidošanu B2B segmentā vides apsaimniekošanas uzņēmumā “Eco Baltia vide”, identificēt tās pilnveidošanas iespējas. Visā pasaulē, tostarp arī Latvijā, aizvien aktuālāks paliek temats par apkārtējās vides problēmām, un šeit liela nozīme ir vides apsaimniekošanas uzņēmumiem, jo tie ir kā starpnieki, kuriem ir liela loma ar potenciālu ietekmēt šo situāciju. Viens no vadošajiem vides apsaimniekošanas uzņēmumiem Latvijā ir SIA “Eco Baltia vide”, kas ar savu mārketinga komunikāciju mēģina mainīt gan sabiedrībā iesakņojušos uzskatus par viņiem, gan motivēt uz ilgtspējīgām darbībām apkārtējās vides labā, taču atzīst, ka mārketinga komunikācijai, kas vērsta tieši uz B2B segmenta auditoriju, netiek pievērsta tikpat liela nozīme, kā B2C segmentam. Darbā tika izmantotas sekojošās pētījuma metodes: monogrāfiskā pētījuma metode, lai izpētītu mārketinga komunikācijas veidošanas principus un analizētu mārketinga komunikācijas veidošanas īpatnības B2B segmentā, sekundāro datu analīze, lai raksturotu vides apsaimniekošanas nozari Latvijā un izpētītu uzņēmuma “Eco Baltia vide” darbību, zīmolu un mārketinga komunikāciju, kvalitatīvā pētījuma metode (ekspertu intervijas), lai analizētu uzņēmuma “Eco Baltia vide” mārketinga komunikācijas pilnveidošanas iespējas B2B segmenta kontekstā, kā arī izstrādātu ieteikumus uzņēmuma “Eco Baltia vide” mārketinga komunikācijas pilnveidošanai B2B segmenta kontekstā un grafiskā metode teorētisko datu un empīrisko rezultātu vizuālai attēlošanai. Pētījumā tika secināts, lai vides apsaimniekošanas nozares uzņēmumi sasniegtu auditoriju B2B segmentā, veidojot mārketinga komunikāciju, ir jāatrod līdzsvars starp racionālo un emocionālo ziņojumu, primāri koncentrējoties uz auditorijas izglītošanu un vērtības radīšanu. Vides apsaimniekošanas uzņēmumam “Eco Baltia vide” ir ieteicams papildināt mājaslapas pakalpojumu sadaļu ar racionālām un emocionālām vērtībām, organizēt izklaidējošu/izglītojošu pasākumu ciklus, kā arī identificēt potenciālo B2B segmenta klientu pirkšanas lēmuma pieņēmēju profilus un izveidot reklāmas kampaņu, lai veicinātu konkrēto personu iesaisti ilgtspējīgās aktivitātēs savā darba vietā. Maģistra darbs ietver: 74 lappuses pamatteksta, 9 attēlus, 7 tabulas, 53 informācijas avotus un 7 pielikumus.
The aim of the master's thesis "Opportunities for improving marketing communication in the B2B segment in the services of the environmental management company "Eco Baltia vide"" is to identify the opportunities for its improvement by analyzing the development of marketing communication in the B2B segment in the services of the environmental management company "Eco Baltia vide". All over the world, including Latvia, the topic of environmental problems is becoming more and more relevant, and here environmental management companies are important, as they are intermediaries who have a large role with the potential to influence the situation. One of the leading services of the environmental management companies in Latvia is "Eco Baltia vide", which, with its marketing communication, tries to change both the views rooted in society about them and to motivate sustainable actions for the benefit of the environment, but admits that marketing communication aimed directly at B2B segment audience is not given as much importance as the B2C segment. The following research methods were used in the work: monographic research method to study the principles of marketing communication formation and analyze the peculiarities of marketing communication formation in the B2B segment, secondary data analysis to characterize the environmental management industry in Latvia and to study the operation, brand and marketing communication of the company "Eco Baltia vide" , the qualitative research method (interviews of experts) to analyze the possibilities of improving the marketing communication of the company "Eco Baltia vide" in the context of the B2B segment, as well as to develop recommendations for the improvement of the marketing communication of the company "Eco Baltia vide" in the context of the B2B segment, and a graphic method for visualizing theoretical data and empirical results for display. The research concluded that for environmental management companies to reach the audience in the B2B segment, when creating marketing communication, a balance must be found between rational and emotional messages, with a primary focus on educating the audience and creating value. For the environmental management company "Eco Baltia vide", it is recommended to supplement the services section of the website with rational and emotional values, to organize cycles of entertaining/educational events, as well as to identify the profiles of potential B2B customers' purchase decision makers and to create an advertising campaign to promote the involvement of specific individuals in sustainable activities at your workplace. Master's thesis includes: 74 pages of main text, 9 figures, 7 tables, 53 sources of information and 7 annexes.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.