Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMāris Cepurītis-
dc.contributor.authorPaula Patrīcija Avotiņa-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:30:26Z-
dc.date.available2023-07-15T21:30:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13592-
dc.descriptionStarptautiskās attiecības - Eiropas studijaslv-LV
dc.descriptionInternational Relations - European Studiesen-UK
dc.descriptionSocioloģija, politoloģija un antropoloģijalv-LV
dc.descriptionSociology, Politics and Anthropologyen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbā “Francijas sadarbība ar bijušajām kolonijām izglītības jomā – Senegālas, Burkinafaso un Mali salīdzinošā analīze” tiek analizēti Francijas attiecību veidošanas izglītības sektorā ar Senegālu, Burkinafaso un Mali neokoloniālisma instrumenti. Lai analizētu vai pastāv neokoloniālisma iezīmes attiecību veidošanā, tiek izmantota neokoloniālisma teorija, kas skaidro kādas ir iespējamās neokoloniālisma iezīmes, kas pastāv starp bijušo kolonizatoru Franciju un tās bijušajām kolonijām, proti, Senegālu, Burkinafaso un Mali. Pētījuma mērķis ir izpētīt un salīdzināt Francijas pieeju attiecību veidošanā izglītības jomā ar bijušajām kolonijām - Senegālu, Burkinafaso un Mali. Bakalaura darbam ir noteikts arī laika rāmis - E. Makrona pirmā prezidentūra, no 2017. līdz 2022. gadam. Lai mērķi izpildītu, tika izvirzīti šādi uzdevumi: veikt teorētiskās literatūras analīzi par neokoloniālisma teoriju, sniegt ieskatu Francijas ārpolitikā attiecībā uz Āfrikas kontinentu E. Makrona pirmās prezidentūras laikā, izceļot Francijas attiecību veidošanu ar Senegālu, Burkinafaso un Mali, izpētīt un salīdzināt Francijas sadarbību ar Senegālu, Burkinafaso un Mali izglītības jomā E. Makrona pirmās prezidentūras laikā, kā arī balstoties uz pētījumā gūtajiem datiem, salīdzināt neokoloniālisma izpausmes Francijas attiecībās ar Senegālu, Burkinafaso un Mali izglītības jomā. Bakalaura darba ietvaros tika izvirzīta arī hipotēze: Francija attiecībās izglītības jomā ar Senegālu, Burkinafaso un Mali tiecas nodrošināt Francijas lomas saglabāšanu. Bakalaura darbs ir sadalīts trīs nodaļās un deviņās apakšnodaļās. Pirmajā nodaļā ir aprakstīta neokoloniālisma teorija, otrajā nodaļā ir aplūkotas Francijas attiecību veidošana ar Senegālu, Burkinafaso un Mali E. Makrona pirmās prezidentūras laikā, bet trešajā nodaļā izpētīts un salīdzinātas Francijas attiecību veidošana ar šim trim valstīm izglītības jomā. Galvenie darbā gūtie rezultāti liecina par Francijas sadarbības ciešāku veicināšanu izglītības jomā ar Senegālu, salīdzinājumā ar Burkinafaso un Mali, kā rezultātā neokoloniālisma iezīmes izglītības jomā visvairāk tika identificētas tieši Senegālā, kā Francijas izglītības programmas izmantošana, Francijas aģentūru finansiālā kontrole, kā arī reproducētā nevienlīdzība skolotāju atalgojumu ziņā. Francijas neokoloniālisma iezīmes Senegālā, Burkinafaso un Mali ir novērojamas tieši franču valodas politikas jautājumā un skolu tīklu funkcionēšana visās trīs valstīs, izmantojot no koloniālisma laika mantoto skolu sistēmas. Attiecībā uz Campus France darbību un skolotāju apmācību netika identificētas neokoloniālisma iezīmes.lv-LV
dc.description.abstractThe Bachelor thesis “France’s cooperation with former colonies in the field of education: a comparative analysis of Senegal, Burkina Faso and Mali” analyses the neo-colonial instruments of French relations in the education sector with Senegal, Burkina Faso and Mali. In order to analyse whether there are neo-colonial features in the relationship, the theory of neo- colonialism is used to explain the possible neo-colonial features that exist between the former coloniser France and its former colonies, namely Senegal, Burkina Faso and Mali. The aim of the study is to investigate and compare the French approach to educational relations with its former colonies Senegal, Burkina Faso and Mali. The time frame for the thesis is Macron’s first presidency, from 2017-2022. To achieve the objective, the following tasks were set: to analyse the theoretical literature on the theory of neo-colonialism; to provide an overview of French foreign policy towards the African continent during Macron's first presidency, highlighting the development of French relations with Senegal, Burkina Faso and Mali; to study and compare French cooperation with Senegal, Burkina Faso and Mali in the field of education during Macron's first presidency and to compare the neo-colonialism’s educational expressions in France's ties with Senegal, Burkina Faso, and Mali based on the study's data. The hypothesis of the thesis is that in education relations with Senegal, Burkina Faso and Mali, France seeks to ensure the preservation of France's role. The thesis is divided into three chapters and nine sub-chapters. The first chapter describes the theory of neo- colonialism, the second chapter examines France's relations with Senegal, Burkina Faso, and Mali during Macron's first presidency, and the third chapter explores and compares France's relations with these three countries in the field of education. The main results of the thesis show a closer France’s cooperation in the field of education with Senegal compared to Burkina Faso and Mali, which resulted in the most identified features of neo-colonialism in the field of education in Senegal, such as the use of the French education curriculum, the financial control of French agencies, and the reproduced inequalities in teacher salaries. The French neo-colonial features in Senegal, Burkina Faso and Mali can be observed specifically in the French language policy and the functioning of school networks in all three countries using school systems inherited from the colonial period. No neo- colonial features were identified in relation to the functioning of Campus France and teacher training.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectFrancijalv-LV
dc.subjectSenegālalv-LV
dc.subjectBurkinafasolv-LV
dc.subjectMalilv-LV
dc.subjectneokoloniālismslv-LV
dc.subjectizglītībalv-LV
dc.subjectFranceen-UK
dc.subjectSenegalen-UK
dc.subjectBurkina Fasoen-UK
dc.subjectMalien-UK
dc.subjectNeo-colonialismen-UK
dc.subjectEducationen-UK
dc.titleFrancijas sadarbība ar bijušajām kolonijām izglītības jomā – Senegālas, Burkinafaso un Mali salīdzinošā analīzelv-LV
dc.title.alternativeFrance’s cooperation with former colonies in the field of education: a comparative analysis of Senegal, Burkina Faso and Malien-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.