Title: Korejiešu popmūzikas (''K-pop") grupu darbība ANO Dienvidkorejas publiskās diplomātijas mērķu realizēšanā
Other Titles: Realization of South Korean public diplomacy goals by means of Korean pop (K-pop) groups' actions at UN
Authors: Elīna Vrobļevska
Armands Ļitvinovs
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Dienvidkoreja;“K-pop”;“Hallyu”;publiskā diplomātija;ANO;South Korea;K-pop;Hallyu;public diplomacy;UN
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbs ar nosaukumu “Korejiešu popmūzikas (''K-pop") grupu darbība ANO Dienvidkorejas publiskās diplomātijas mērķu realizēšanā” sniedz ieskatu pēdējos gados arvien biežāk manāmajā fenomenā, precīzāk, korejiešu kultūras nozares pārstāvju iesaisti starptautiskajos diplomātiskajos procesos. Attiecībā uz Apvienoto Nāciju Organizāciju (ANO), kopš 2017.g. “K-pop” grupas ir sadarbojušās ar UNICEF, uzstājušās ar savām runām vairākas reizes Ģenerālajā Asamblejā saistībā ar, piemēram, ANO Ilgtspējīgas attīstībās mērķiem, kā arī rādījuši savus mūzikas videoklipus augstākā ranga valstu amatpersonām. Darbā tiek izvirzīta šāda hipotēze: “K-pop” grupu diplomātiskā darbība ANO kontekstā palīdz īstenot mērķi pozicionēt Dienvidkoreju kā starptautisku kultūras virzītājspēku (powerhouse). Tā tiek risināta, analizējot trīs gadījumus – grupu “aespa”, “BLACKPINK” un “BTS” darbību ANO. Hipotēze darba laikā apstiprinājās. Darba pirmā nodaļa ir par publiskās diplomātijas konceptu, kas ir ievērpts konstruktīvisma ietvarā teorētiskās skaidrības nolūkos. Lai sniegtu kontekstu “K-pop” grupu darbībai ANO, darba otrā daļa aplūko Dienvidkorejas pieaugošās kultūras nozares popularitātes un diplomātiskās evolūcijas mijiedarbību. Darba pētnieciskajā daļā par “K-pop” grupu kā diplomātisko aktoru lomu Dienvidkorejas publiskās diplomātijas mērķu realizācijā, izmantojot izstrādāto metodiku, tiek veikta trīs gadījumu diplomātisko darbību analīze, nosakot ierāmēšanas un dienaskārtības noteikšanas metožu pielietojumu un tendences darbībā starptautiskajā organizācijā. Autors secina, ka “K-pop” grupām ir potenciāls realizēt Dienvidkorejas publiskās diplomātijas mērķus. 8 no 10 atlasītajiem mērķiem realizēja vismaz viena grupa. Analizētajos trijos gadījumos neviens nerealizēja divus mērķus – “veicināt starptautisku atbalstu ilgtspējīgam mieram Korejas pussalā” un “veicināt precīzu izpratni par Koreju”. Grupas deva priekšroku ierāmēšanas metodei jeb problēmas atspoguļojuma modifikācijai un labvēlīgāku aspektu izcelšanai. Visas trīs pētītās grupa vienmēr tika pozicionētas kā jauniešu un/vai nākamās paaudzes pārstāvji.
The bachelor's thesis entitled "Realization of South Korean public diplomacy goals by means of Korean pop (K-pop) groups' actions at UN" provides an insight into the phenomenon that has been increasingly observed in recent years, more precisely, the involvement of representatives of the Korean cultural industry in international diplomatic processes. Regarding the United Nations (UN), since 2017, K-pop groups have been collaborating with UNICEF on various campaigns, delivering speeches at the General Assembly in relation to, e.g., UN Sustainable Development Goals (SDGs), and showing music videos to high-ranking country officials. The following hypothesis is put forward in the work: the diplomatic activity of K-pop groups in the context of the UN helps to realize the goal of positioning South Korea as a cultural powerhouse. It is addressed by analyzing three respective cases - the diplomatic activities of the groups 'aespa', 'BLACKPINK' and 'BTS' at the UN. The hypothesis is confirmed during the analysis. The first chapter of the paper is about the concept of public diplomacy, encapsulated in a constructivist framework for the purpose of providing conceptual clarity. To provide context for the diplomatic activity of K-pop groups, the second part of the paper examines the interplay between the growing popularity of South Korea's cultural industry and the diplomatic evolution of the country. In the research part of the work on the role of K-pop groups as diplomatic actors in the realization of the goals of South Korean public diplomacy, using the developed methodology, an analysis of three cases of diplomatic activities is carried out, determining the application of framing and agenda-setting methods and the trends in activities done in the international organization. The author concludes that K-pop groups have potential to realize South Korean public diplomacy goals. 8 out of 10 categorized goals were realized by at least one group. In the three cases analyzed, no one realized two specific goals: "promoting international support for sustainable peace on the Korean Peninsula" and "promoting an accurate understanding of Korea." The groups preferred the framing method - modifying the presentation of the problem and highlighting more favorable aspects. All three assessed groups were always positioned as representatives of the youth and/or the next generation.
Description: Starptautiskās attiecības - Eiropas studijas
International Relations - European Studies
Socioloģija, politoloģija un antropoloģija
Sociology, Politics and Anthropology
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.