Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEdijs Bošs-
dc.contributor.authorAmanda Bidzāne-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:30:14Z-
dc.date.available2023-07-15T21:30:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13573-
dc.descriptionStarptautiskās attiecības - Eiropas studijaslv-LV
dc.descriptionInternational Relations - European Studiesen-UK
dc.descriptionSocioloģija, politoloģija un antropoloģijalv-LV
dc.descriptionSociology, Politics and Anthropologyen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums ir „Izraēlas 36. un 37. valdības prioritātes attiecībās ar Krieviju Ukrainas-Krievijas kara kontekstā“. Pētījuma mērķis ir analizēt Izraēlas 36. un 37. valdības prioritātes attiecībās ar Krieviju Ukrainas-Krievijas kara kontekstā. Darbā tika izvirzīti 4 uzdevumi. Pirmais uzdevums ir izstrādāt teorētisko ietvaru par neoklasisko reālismu. Nākamais uzdevums ir analizēt Krievijas lomu Izraēlas ārējā un iekšējā politikā. Trešais uzdevums ir analizēt Izraēlas 36. un 37. valdības oficiālu nostāju Krievijas-Ukrainas karā. Ceturtais uzdevums ir analizēt Izraēlas 36. un 37. valdības koalīcijas partiju argumentus par tās nostāju Krievijas-Ukrainas karā. Pētījuma hipotēze ir tāda, ka Izraēlas nostāju par Krievijas iebrukumu Ukrainā determinē Izraēlas politiskās elites konsenss par karu Ukrainā kā sekundāras nozīmes jautājumu Izraēlas ārpolitikā. Darbā tika izmantotas tādas pētījuma metodes kā satura kvalitatīvā analīze. Darba pirmajā nodaļā tiks veidots teorētiskais ietvars par neoklasisko reālismu. Otrajā nodaļā tiks analizēta Krievijas ietekme Izraēlas iekšpolitikā un ārpolitikā. Nākamajā nodaļā uzmanība tiek pievērsta Izraēlas 36. un 37 valdības oficiālai nostājai Krievijas-Ukrainas karā. Pēdējā nodaļā tiks analizētas Izraēlas 36. un 37. valdības politisko līderu nostājas par tās pozīciju Krievijas-Ukrainas konfliktā. Darbā izvirzīta hipotēze apstiprinājās. Kopš Krievija iebrukuma Ukrainā Izraēlā mainījās divas valdības. 36. valdība vairāk runāja par atbalsta sniegšanu Ukrainai, bet 37. valdība bija skeptiskāka pret šo jautājumu. Taču, neskatoties uz to, abas valdības piekrita tam, ka pirmām kārtām Izraēlai ir jādomā par savām nacionālām interesēm, un tāpēc tā nedrīkst Ukrainai militāru palīdzību. Laika gaitā 37. valdības viedoklis par Izraēlas pozīciju mainījās. Tika atklāts, ka starp Krieviju un Irānu notiek militārā sadarbība, kas ir pretēji Izraēlas interesēm, līdz ar to tās nostāja pret Krieviju ir kļuvusi kritiskāka. Ir svarīgi, ka galvenais iemesls bija tieši Krievijas un Irānas sadarbības fakts, jo tas apdraud Izraēlas drošību, līdz ar to Izraēlai nācās reaģēt uz šo situāciju. Augstāk minētie fakti pierāda to, ka Izraēlas abām valdībām bija vienprātība par to, ka Izraēlas drošība ir galvenais jautājums.lv-LV
dc.description.abstractThe title of the work is ‘’Priorities of the 36th and 37th governments of Israel in relations with Russia in the context of the Ukraine-Russia war’’. The purpose of the study is to analyze the priorities of the 36th and 37th governments of Israel in relations with Russia in the context of the Ukraine-Russia war. The work consists of four tasks. The first task is to establish a theoretical framework for neoclassical realism. The next task is to analyze Russia's role in Israel's foreign and domestic policy. The third task is to analyze the official position of the 36th and 37th governments of Israel in the Russian-Ukrainian war. The fourth task is to analyze the arguments of Israel's 36th and 37th government coalition parties regarding its position in the Russia-Ukraine war. The study put forward the following hypothesis: Israel's position on Russia's invasion of Ukraine is determined by the consensus of the Israeli political elite regarding the war in Ukraine as an issue of secondary importance in Israel's foreign policy. The qualitative method of content was used in the work. The first chapter created a framework for neoclassical realism. The second chapter looked at Russia's influence in both Israel's domestic and foreign policy. The next chapter outlined the official position of the 36th and 37th governments of Israel in the Russian-Ukraine war. The fourth chapter analyzed opinions of the political leaders of Israel's 36th and 37th governments on its position in the Russia-Ukraine conflict. The hypothesis put forward in the work was confirmed. Since the Russian invasion of Ukraine, two governments have changed in Israel. The 36th government talked more about providing support to Ukraine, while the 37th government was more skeptical about this issue. However, both governments agreed that Israel must think of its own national interests first. Over time, the 37th government's opinion on Israel's position changed. It was discovered that there is military cooperation between Russia and Iran, which is against Israel's interests, thus its position towards Russia has become more critical. It is important that the main reason was precisely the fact of Russian-Iranian cooperation because it threatens the security of Israel, therefore Israel had to react to this situation. The above facts prove that Israel's two governments agree that Israel's security is the main issue.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectIzraēlalv-LV
dc.subjectUkrainalv-LV
dc.subjectmilitārā palīdzība Ukrainailv-LV
dc.subjectKrievija un Irānalv-LV
dc.subjectIsraelen-UK
dc.subjectUkraineen-UK
dc.subjectmilitary aid to Ukraineen-UK
dc.subjectRussia and Iranen-UK
dc.titleIzraēlas 36. un 37. valdības prioritātes attiecībās ar Krieviju Ukrainas-Krievijas kara kontekstālv-LV
dc.title.alternativePriorities of the 36th and 37th governments of Israel in relations with Russia in the context of the Ukraine-Russia waren-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.