Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDace Stirāne-
dc.contributor.authorViktorija Kazakeviča-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:29:46Z-
dc.date.available2023-07-15T21:29:46Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13529-
dc.descriptionFizioterapijalv-LV
dc.descriptionPhysiotherapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractDarba nosaukums. Virtuālās realitātes pielietojums līdzsvara uzlabošanai pacientiem pēc insulta: sistemātisks literatūras pārskats. Pamatojums. Insults ir otrais galvenais nāves cēlonis un trešais funkcionālās nespējas cēlonis pasaulē. Šī ir globāla veselības problēma, kura būtiski ietekmē skartās personas dzīves kvalitāti. Kā arī viens no biežākajiem simptomiem personām pēc saslimšanas ar insultu ir ar insultu saistīti motori traucējumi, ar biežumu 80%, kas ietver līdzsvara un gaitas traucējumus. Samazināts statiskais un dinamiskais līdzsvars ir galvenie kritienu riska faktori, kas ierobežo ikdienas aktivitāšu veikšanu, un kas var atturēt cilvēkus no ģimenes un sociālās dzīves, darba un citām nodarbēm, kas viņiem ir svarīgas. Pētījuma mērķis. Apkopot un analizēt pieejamos pētījumus par virtuālās realitātes pielietojumu līdzsvara uzlabošanai personām pēc saslimšanas ar insultu. Pētījuma metodes. Pētījumu meklēšana tika veikta PubMed, PEDro, EBSCOhost, Science Direct un Embase tiešsaistes datubāzēs pēc iepriekš definētiem atslēgas vārdiem virtual reality, stroke patients, post-stroke patients, balance, treatment management. Darbā tika iekļauti randomizēti kontrolēti pētījumi ar pielietoto virtuālās realitātes terapijas metodi. Izvēlētie pētījumi bija savstarpēji salīdzināti un tika veikta publikāciju datu analīze par pielietoto virtuālas realitātes terapijas metodi un pētījumos iegūtajiem rezultātiem. Pētījuma rezultāti. Pētījuma daļā tika analizētas piecas publikācijas un kopā pētījumos iesaistījās 181 dalībnieks. Augstas kvalitātes pētījumi pēc PEDro skalas, apstiprina to, ka Immersive un Non-immersive VR terapija ir efektīvs papildinājums konvencionālai fizioterapijai dinamiskā un statiskā līdzsvara uzlabošanā. Četros pētījumos p vērtības bija ≤0.05, kas norāda uz lielu atšķirību iegūtajos rezultātos starp pētījuma un kontroles grupu, bet vienā pētījumā p ≥0.05, kas norāda uz statistiski nenozīmīgu rezultātu atšķirību pirms un pēc terapijas. Secinājumi. Līdzsvara treniņš, izmantojot virtuālās realitātes terapiju vismaz 15 – 20 minūtes vienas nodarbības ietvaros, atkārtojot 3 – 5 reizes nedēļā, vismaz 4 – 5 nedēļas rada nozīmīgu līdzsvara traucējumu mazināšanos personām pēc saslimšanas ar insultu, ja virtuālo terapiju pielieto papildus konvencionālai fizioterapijai. Atslēgas vārdi. insults, līdzsvars, virtuālā realitāte, pielietojums, terapija.lv-LV
dc.description.abstractTitle: The use of virtual reality to improve balance in stroke patients: a systematic review. Background: Stroke is the second leading cause of death and the third leading cause of functional disability worldwide. It is a global health problem that has a major impact on the quality of life of the affected person. As well as being one of the most common symptoms in individuals after stroke, stroke-related motor disorders have a prevalence of 80%, which includes balance and gait disorders. Reduced static and dynamic balance are major risk factors for falls, which limit daily activities and can prevent people from enjoying family and social life, work and other activities that are important to them. Objective: Collect and analyze available research on the use of virtual reality to improve balance in post-stroke individuals. Methods: Publications were searched in PubMed, PEDro, EBSCOhost, Science Direct and Embase online databases by pre-selected keywords virtual reality, stroke patients, post-stroke patients, balance, treatment management. The study included randomized controlled trials using virtual reality therapy. Selected studies were compared with each other, and an analysis was made of published data on the applied method of virtual reality therapy and the results of the study. Results: Five publications were analyzed in the research part, 181 participants took part in the study. High-quality PEDro studies confirm that Immersive and Non-immersive virtual reality therapy is an effective adjunct to traditional physical therapy to improve dynamic and static balance. Four studies had p values ≤0.05, indicating a large difference in outcome between the study and control groups, and one study p ≥ 0.05, indicating a statistically non-significant difference in results before and after treatment. Conclusion: Balance training includes virtual reality therapy for at least 15-20 minutes per session, repeated 3-5 times a week for at least 4-5 weeks, results in a significant reduction in balance impairment in post-stroke individuals when virtual reality therapy is used in addition to conventional physiotherapy. Keywords: stroke, balance, virtual reality, application, therapy.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectinsultslv-LV
dc.subjectlīdzsvarslv-LV
dc.subjectvirtuālā realitātelv-LV
dc.subjectpielietojumslv-LV
dc.subjectterapija.lv-LV
dc.subjectstrokeen-UK
dc.subjectbalanceen-UK
dc.subjectvirtual realityen-UK
dc.subjectapplicationen-UK
dc.subjecttherapy.en-UK
dc.titleVirtuālās realitātes pielietojums līdzsvara uzlabošanai pacientiem pēc insulta: sistemātisks literatūras pārskatslv-LV
dc.title.alternativeThe use of virtual reality to improve balance in stroke patients: a systematic reviewen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.