Title: Rīgas Tehniskās universitātes komunicētā darba devēja tēla ietekme uz jaunu darbinieku piesaisti.
Other Titles: The impact of Riga Technical University's communicated employer branding on new employee attraction.
Authors: Ieva Puzo
Sindija Silava
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: darbinieku piesaiste;Rīgas Tehniskā universitāte;darba devēja tēls;komunikācija;sociālie mediji;employee attraction;Riga Technical University;employer branding;communication;social media
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā “Rīgas Tehniskās universitātes komunicētā darba devēja tēla ietekme uz jaunu darbinieku piesaisti” tiek pētīta darba devēja tēla veidošana un tā komunikācija, lai piesaistītu jaunus darbiniekus augstākās izglītības iestādēs. Šis pētījums ir aktuāls, jo Latvijā novērojams gan akadēmiskā, gan vispārējā personāla trūkums un bieža mainība augstākās izglītības nozarē, tostarp, Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU). RTU ir viena no lielākajām universitātēm Latvijā, un tā ir iepriekš saņēmusi Latvijas Darba devēju konfederācijas gada balvu kā “Labākais darba devējs”, tomēr arī saskaras ar grūtībām jaunu darbinieku piesaistē, tādēļ ir vērtīgi noskaidrot, kā tieši RTU veido savu darba devēja tēlu un cik ļoti tas ietekmē jaunu darbinieku piesaisti. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, darbā izmantotas komunikācijas zinātnē plaši izmantotas metodes – kontentanalīze, lai analizētu sociālo mediju komunikāciju, un daļēji strukturētas intervijas, lai iegūtu RTU Personāla daļas pārstāvja un darbinieku viedokļus par RTU kā darba devēju. Pētījumā noskaidrots, ka RTU komunicētā darba devēja tēlam ir nozīmīga ietekme gan akadēmiskā, gan vispārējā personāla piesaistē RTU. Akadēmiskajā vidē svarīgs ir RTU darba devēja iekšējais tēls, jo šis personāls nereti tiek atrasts organizācijas vidū, piemēram, starp studentiem. Savukārt, vispārējo personālu vairāk ietekmē RTU ārējais darba devēja tēls. Gan akadēmiskā, gan administratīvā personāla pārstāvji RTU darba devēja tēlu uztver līdzīgu tam, kādu RTU to veido un komunicē, tāpēc tas vērtējams kā veiksmīgs un efektīvs darba devēja tēls. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā, empīriskā un diskusijas daļa, kā arī secinājumi un priekšlikumi.
This bachelor thesis examines the development of employer branding and its communication to attract new employees in higher education institutions. “The impact of Riga Technical University's communicated employer branding on new employee attraction” is therefore the research topic. This research is relevant because Latvia is experiencing a shortage of both academic and administrative staff in the higher education sector, as well as frequent turnover. Riga Technical University (RTU), one of the largest universities in Latvia, is also affected by these challenges. In 2016 RTU received the Latvian Employers' Confederation's annual award for "Best Employer". The university also faces difficulties in attracting new employees, therefore it is valuable to find out how RTU develops its employer branding and how much it affects the attraction of new employees. To achieve the aim of the study, the paper uses a content analysis to analyse social media communication, and semi-structured interviews to obtain the opinions of the RTU HR representative and employees on RTU as an employer. The study found that the employer branding communicated by RTU has a significant impact on attracting both academic and administrative staff to RTU. The academic staff are often found within the organisation, for example among students, therefore the internal branding of RTU as an employer is important. Administrative staff, on the other hand, are more influenced by the external employer branding of RTU. Both academic and administrative staff perceive RTU's employer branding almost exactly the way RTU creates and communicates it, which is why it is considered a successful and effective employer branding. The theoretical, methodological, empirical and discussion parts of the paper, as well as the conclusions and proposals, are the main elements of the paper.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.