Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAgita Lūse-
dc.contributor.authorViktorija Treimane-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:29:10Z-
dc.date.available2023-07-15T21:29:10Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13468-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractRadošajā bakalaura darbā Influenceris: dzīve starp vaļasprieku un profesionālismu. Fotosērija par digitālā satura veidošanas aizkulisēm autore pievēršas Latvijas influenceru profesionālajai darbībai. Mūsdienās sociālo mediju influenceri kļuvuši par populāru un ierastu profesiju. Digitālā satura autori spējīgi ne tikai ātri sasniegt savu auditoriju dažādās platformās, bet arī veidot ar to attiecības, savstarpēju uzticību, tādejādi gūstot spēju ietekmēt to. Lai gan blogi, audio ieraksti, video klipi un attēli ļauj sekotājiem vērot influenceru dzīvi no malas, satura veidošanas aizkulises (prasmes, resursi, tehniskie, stratēģiskie paņēmieni u.c.) tiem paliek slēptas. Tā kā satura veidotāji arvien straujāk kļūst par nozīmīgiem mārketinga un komunikācijas rīkiem, radošā bakalaura darba mērķis paredz: veicot klātienes novērojumu un uzņemot dokumentālas fotogrāfijas, atspoguļot Latvijas influenceru darba aizkulises. Darba teorētiskajā daļā sniegts vispārīgs ieskats par influenceru profesiju, sociālajiem medijiem, sevis prezentēšanu tajos saistībā ar sociologa Ē. Gofmaņa teoriju, kā arī sniegts neliels ieskats vizuālā pētījuma metodikā. Lai sasniegtu mērķi un veiksmīgāk izvirzītu secinājumus, izmantota kombinēta pētījumu metode, proti – influencerus novērojot klātienē, bet procesu papildus dokumentējot ar fotogrāfijām un lauka pierakstiem. Kopā darbā novēroti 10 Latvijas influenceri, kas pārstāv dažādas interešu jomas. Dokumentālajā fotosērijā atlasītās aizkulises reprezentējošās bildes un darbā veiktie secinājumi atklāj gan jau sabiedrībā labi zināmus priekšstatus par estētikas svarīgo lomu un materiāla idealizēto, romantizēto raksturu, gan mazāk zināmus faktus, kas sevī iekļauj inscenēta autentiskuma aspektu, profesionālajā darbībā izmantotos resursus un stratēģiskos paņēmienus. Darba noslēgumā tiek diskutēts arī par to, cik lielā mērā vispār svešam cilvēkam no malas iespējams ielūkoties un vizuāli atspoguļot šīs darbības aizkulises, kas līdz šim auditorijai pārsvarā slēptas un nereti saplūst vai pat pārklājas ar performances elementiem.lv-LV
dc.description.abstractThe creative research work An influencer: life between a hobby and professionalism. Behind-the-scenes photo series of digital content creation process focuses on the professional activities of some influencers in Latvia. Social media influencers have become a popular and common profession. The creators of digital content not only reach their target customers on various platforms very fast, but also form relations with them, create mutual trust, thus gaining the power of influence. The published blogs, audio recordings, videos and images allow us to observe the life of influencers, but the actual work behind the scenes (their skills, resources, technical and strategic approaches) remain hidden. As the digital content creators become more and more significant tools of marketing and communication, the objective of this creative work is to reflect the influencers’ behind-the-scenes activities and processes by performing face-to-face observations and taking documentary photos. The theoretical part provides some general insight into the profession of influencers, social media, and self-presenting in social media in relation to the theory of the Sociologist Mr. E. Goffman as well as it provides an insight into the methodology of visual observations. In order to achieve the set objective and to have valid conclusions, a combined method of research has been used. It involves face-to-face observations of influencers and additional documentation by taking photos and field notes. In total 10 influencers acting within Latvia have been observed. They represent various areas of interest. The documentary photos selected for the research work and the conclusions made during the process display both, some well known assumptions about the important role of aesthetics and the romanticized nature of influencers’ work, as well as less known facts and aspects including staged authenticity, the resources used and several strategic approaches applied by influencers. The conclusion contains a discussion “To what extent an outsider can actually peep into behind-the-scenes processes and document them visually?” Some of the aspects remain hidden or merge with the elements of performance.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.subjectAtslēgvārdi: Influenceri; Digitālā satura veidošana; fotosērija; darba aizkuliseslv-LV
dc.subjectKeywords: Influencers; Digital content creation; Photo series; Behind-the-scenes processen-UK
dc.titleInfluenceris: dzīve starp vaļasprieku un profesionālismu. Fotosērija par digitālā satura veidošanas aizkulisēm.lv-LV
dc.title.alternativeAn influencer: life between a hobby and professionalism. Behind-the-scenes photo series of digital content creation process.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.