Title: Hiperrealitātes jēdzienā balstīta Rīgas ainavu fotosērija.
Other Titles: Rigas landscape photography based upon hyperreality concept.
Authors: Jana Kukaine
Olīvija Zeta Survillo
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgas vārdi: Hiperrealitāte; Fotogrāfija;Žans Bodrijārs;Keywords: Hyperreality; Photography; Jean Baudrillard
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Hiperrealitāte ir sociologa un filozofa Žana Bodrijāra radīts jēdziens, kas skaidro kā cilvēki nespēj atšķirt starp realitāti un iespējamo realitātes simulāciju, kurā viņi dzīvo. Tā cieši iet kopā ar digitālo jeb kibervidi, kas ir mākslīgi rādīta vieta un tiek saukta par mūsdienu hiperrealitāti. Ar straujo tehnoloģiju attīstību, mākslīgo intelektu un mediju saturu, realitātes saskares maņas var tikt nepārtrauktā esošā audio-vizuālā materiāla ietekmētas. Fotogrāfija ir piemērs šim fenomenam, jo fotogrāfija nekad neparādīs īstu realitāti, bet gan vienu no tās kopijām. Hiperrealitātes idejās balstīta Rīgas ainavu fotosērija ir radošais bakalaura darbs, kā rezultātā tapa fotogrāfiju fotosērija, balstoties izpētē par hiperrealitātes idejām gan no hiperrealitātes idejas autora Žana Bodrijāra, gan arī no fotogrāfiem, kas iedvesmojas no hiperrealitātes idejām savā fotogrāfijā. Šī darba mērķis nebija tikai radīt fotosēriju balstītu hiperrealitātes idejās, bet arī radīt vizuālās pazīmes mūsdienu hiperreālajai fotogrāfijai. Tika radītas 8 unikālas hiperreālās fotogrāfijas pazīmes, kas ne tikai vizuāli atbilst hiperrealitātei, bet arī tiek pamatotas teorētiski to atbilstībai hiperrealitātes idejām. 86 fotogrāfijas tapa fotosērijā, vēlāk tiekot izliktām 3D galerijā ar iespēju to redzēt caur tās apskates videoklipu.
Hyperreality is a concept created by sociologist Jean Baudrillard, describing how people can’t differentiate between reality and the possible reality simulations they live in. It goes together with virtual world, as it is made artificially, and it is being called the modern day hyperreality. With the rapid development of technology, artificial intelligence, and content we see in media, our sense of reality can be subtly interfered with the constant audio-visual material the digital world provides. A photograph can be used as an example to this phenomenon, as a photo never truly shows reality, but just one of its many altered versions. Rigas landscape photography based upon hyperreality concept is a creative bachelor work, which resulted in photography photo series, that is based in research about hyperreality ideas from both hyperreality concepts author Jean Baudrillard and photographers, who get inspired from hyperreality in their work. The objective of this work is to not only create a photo series based on the concept of hyperreality, but to also defy the visual attributes of modern-day hyperreal photography. 8 unique hyperreal photography visual attribute characteristics were created, that not only explain hyperreal photography visually, but also theoretically from hyperreality idea standpoint. 86 photographs were made in the photoseries, later displayed in a 3D virtual gallery with access to it through a tour video through it.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.