Title: Sievietes tēla reprezentācija dejas fotogrāfijā.
Other Titles: Representation of the Image of Woman in Dance Photography.
Authors: Alnis Stakle
Agneta Rimša
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Sievietes reprezentācija;dejas fotogrāfija;sievietes skatiens;vīrieša skatiens.;Representation of woman;dance photography;female gaze;male gaze.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma: Sievietes tēla reprezentācija dejas fotogrāfijā Aktualitāte: Vizuālā kultūrai piemīt liela ietekme uz sievietes identitātes un pašreprezentācijas uztveri, kas izslēdz tās vēlmes. Šim bakalaura darbam izvēlētā tēma ir aktuāla, jo sievietes tēls bieži tiek seksualizēts, kas tiek atspoguļots caur vīrieša skatienu. Sieviete kļūst par pasīvo, skaisto objektu vīrieša skatienā, kas pārņem kontroli par sievietes identitāti. Cilvēkiem rodas nepareizs priekštats par populārām pašlaik dejām “High Heels” , “Strip Plastic” un “Pole Dance”, kas tiek salīdzinātas ar erotiskām un naktsklubu dejām, piemērām, ar “Go-Go” dejas kustību, burlesku vai striptīzu, jo galvenais to deju atribūts ir augstpapēži. To var redzēt vizuālajā kultūrā, t.i. fotogrāfijas jomā, kur šo stilu dejotājas bieži vien tiek atspoguļotas atklātā apģērbā vai apakšveļā. Tomēr sievietes skatiena koncepts apšauba vīriešu objektifikācijas dominēšanu kultūras vidē. Tas ir balstīts uz sievietes pašsajūtu, kur sievietēm ir iespēja atbrīvoties no stereotipiem un tiek dota iespēja pašām definēt sievietes attēlojumu. Radošā darba mērķis: Balstoties teorētiskās atziņās par sievietes skatienu fotogrāfijā, dejas fotogrāfiju, un deju žanriem “High Heels”, “Pole Dance” un “Strip Plastic”, veidot autorfotogrāfijas sēriju. Radošais bakalaura darbs sastāv no teorētiskās literatūra apskata, radošās koncepcijas daļas, diskusijas par teorētisko daļu un radošās koncepcijas rezultātiem, secinājumiem un pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta literatūra par dejas fotogrāfijas jēdzienu un postmoderniem deju žanriem, sievietes attēlojumu mākslā, kino un fotogrāfijā, kā arī dejas kultūrā no vīrieša un sievietes skatieniem. Radošā koncepcijas daļā, balstoties uz sievietes skatiena teoriju un “High Heels”, “Pole Dance” un “Strip Dance” deju pazīmēm, tiek aprakstīti autorfotogrāfijas sērijas mērķis, mērķauditorija, ideja, vēstījums un realizācija. Radošā darba pielikumi satur autorfotogrāfijas sēriju, balstītu uz sievietes skatiena konceptu un dejas fotogrāfiju.
Theme of bachelor thesis: Representation of the image of a woman in dance photography Relevance: Visual culture has a great influence on women's perception of identity and self-representation, which excludes their desires. The topic chosen for this bachelor thesis is topical because the image of women is often sexualised, represented through the male gaze. The woman becomes the passive, beautiful object in the male gaze, which takes control of the woman's identity. People have the wrong idea about the currently popular dances 'High Heels', 'Strip Plastic' and 'Pole Dance', which are compared to erotic and nightclub dances such as the 'Go-Go' dance movement, burlesque or striptease, because the main attribute of these dances is high heels. This can be seen in visual culture, i.e. photography, where dancers of these styles are often shown in revealing clothing or underwear. However, the concept of the female gaze questions the dominance of male objectification in the cultural environment. It is based on women's sense of self, where women are empowered to break free from stereotypes and are given the opportunity to define their own representations of women. Aim of the creative work: To create a series of original photographs based on theoretical insights on the female gaze in photography, dance photography and the dance genres High Heels, Pole Dance and Strip Plastic. The creative bachelor thesis consists of a theoretical literature review, a creative conception part, a discussion of the theoretical part and the results of the creative conception, conclusions and appendices. The theoretical part reviews the literature on the concept of dance photography and postmodern dance genres, the representation of women in art, film and photography, as well as dance culture from male and female perspectives. The creative concept part, based on the theory of the female gaze and the characteristics of High Heels, Pole Dance and Strip Dance, describes the aim, target audience, idea, message and realisation of the series. The appendices of the creative work contain a series of photographs based on the concept of the female gaze and dance photography.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.