Title: Video straumēšanas platformu lietošanas paradumi ģimenēs.
Other Titles: Usage and habits of video streaming platforms in families.
Authors: Jānis Juzefovičs
Nikola Māra Geste
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: video straumēšanas platformas;ģimenes skatīšanās paradumi;pārmērīga skatīšanās.;video streaming platforms;family viewing habits;binge watching.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Video straumēšanas platformu lietojums ģimenēs” mērķis ir noskaidrot ģimeņu video straumēšanas platformu lietošanas paradumus. Pētījumā tika izmantotas divas pētījumu metodes: dienasgrāmatas metode un individuālās padziļinātās daļēji strukturētās intervijas ar piecām ģimenēm, kuras ikdienā patērē video straumēšanas platformu saturu. Dienasgrāmatās nedēļas garumā izvēlētās ģimenes atzīmēja, kādu saturu, kādā laikā, cik ilgi, kāpēc, kādās platformās un ar ko saturs tika patērēts. Dienasgrāmata tika veidota balstoties uz darbā aprakstīto teoriju. Pēc dienasgrāmatu aizpildīšanas tika veidotas individuālās padziļinātās daļēji strukturētās intervijas ar ģimenes locekļiem. Šīs intervijas palīdzēja gūt dziļāku izpratni par dienasgrāmatās apkopoto informāciju. Tika noskaidrots, ka populārākā video straumēšanas platforma intervētajās ģimenēs ir “Netflix”, to abonē visi intervējamie. Kā galvenās šīs platformas priekšrocības intervējamie min lielo oriģinālsatura klāstu, izdevīgo ikmēneša maksu, vieglo platformas pieslēgšanu un platformas navigāciju. Intervējamie savās ģimenēs video straumēšanas saturu lieto ļoti individualizēti, kas norāda, ka televīzijas skatīšanās vairs netiek uzskatīta par brīvā laika pavadīšanu, kas satuvina ģimeni. Intervējamie izvēlas saturu pēc draugu vai ģimenes locekļu ieteikuma, tas tiek atrasts video straumēšanas platformu ieteikumu sadaļā vai satura ieteikumi atrasti internetā/sociālajos medijos. Katras ģimenes patērētais saturs ir ļoti atšķirīgs gan, skatoties citu ģimeņu kontekstā, gan savas ģimenes robežās. Tomēr var secināt, ka lielākoties ģimenes patērē izklaidējošu saturu, kas palīdz atrauties no ikdienas rūpēm.
The aim of the bachelor's thesis "Usage of video streaming platforms in families" is to find out the habits of families in using video streaming platforms. The study used two research methods: the diary method and individual in depth semi structured interviews with five families who consume content from video streaming platforms on a daily basis. In the diaries, the selected families recorded what content, at what time, for how long, why, on which platforms and with whom the content was consumed during the week. The diary was created based on the theory described in the work. After filling in the diaries, individual in depth semi structured interviews were conducted with family members. These interviews helped to gain a deeper understanding of the information collected in the diaries. It was found that the most popular video streaming platform in the interviewed families is “Netflix”, it is subscribed to by all interviewees. Interviewees mention the large range of original content, the favourable monthly fee, easy connection to the platform and platform navigation as the main advantages of this platform. The interviewees use video streaming content in their families in a highly individualized way, which indicates that watching television is no longer considered a leisure activity that brings the family closer together. Intervējamais choose content based on recommendations from friends or family, found in the recommendations section of video streaming platforms, or content recommendations found on the Internet/social media. The content consumed by each family is very different, both in the context of other families and within their own family. However, it can be concluded that most families consume entertaining content that helps them to get away from their daily worries.
Description: Žurnālistika
Journalism
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.