Title: E-mobilitātes rāmējumu analīze Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos 2022. gadā.
Other Titles: E-mobility framing analysis in Latvian internet media and television technology broadcasts in 2022.
Authors: Lāsma Šķestere
Toms Daniels Raģelis
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: "E-mobilitāte";"Elektroauto";“Sniedzamība”;“Uzlāde”;“Uzlādes stacijas”;“Uzlādes ātrums”;“Elektrifikācija”;“Elektromobilitāte”;"E-mobility";" Electric car";" Range";"Charging";"Charging stations";"Charging speed";"Electrification";"Electromobility"
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā "E-mobilitātes rāmējumu analīze Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos" galvenais fokuss tiek likt uz e-mobilitātes attēlojuma izpēti Latvijas mediju vidē. Šī darba mērķis ir noskaidrot, kā medijos tiek atspoguļota e-mobilitāte un kāda ir to veicinātā ietekme uz sabiedrības izpratni par šo nozari. Lai sasniegtu šo mērķi, darbā izmantotas mediju dienas kārtības un rāmēšanas teorijas. Darba praktiskajā daļā veikta padziļināta mediju kontentanalīze un rāmējumu analīze, lai noskaidrotu galvenos e-mobilitātes aspektus, kas tiek atspoguļoti Latvijas interneta medijos un televīzijas tehnoloģiju raidījumos. Galvenie secinājumi liecina, ka tiešsaistes medijos atspoguļotie aspekti par elektromobilitāti, galvenokārt, saistās ar elektroauto praktisko pusi, to infrastruktūru un ikdienas lietojumu. Lielākā daļa publikāciju satur ekonomisko jeb ieguvumu/zaudējumu rāmējumu savos publikācijās. Galvenie secinājumi veido uzskatāmu viedokli par elektromobilitātes rāmējumiem un galvenajiem komuikatoriem, piemēram, uzņēmumi sniedz lielu ieguldījumu elektromobilitātes attīstībā un sabiedrības informēšanā par šo nozari no dažādiem aspektiem. Latvijas medijos, informējot par elektromobilitāti, pārsvarā tiek izveidots tikai teksta multimodālais risinājums. Medijiem būtu nepieciešams dažādot elektromobilitātes jēdzienu un sniegt plašāku šis nozares konceptu, aprakstot ne tikai elektromobīļu attīstību, bet arī sabiedriskā transporta, alternatīvo pārvietošanās līdzekļu un citu mobilitātes risinājumu aktualizēšanu. Šis pētījums sniedz ieskatu e-mobilitātes rāmējumu analīzē Latvijas medijos un var kalpot kā pamats turpmākiem pētījumiem un diskusijām par e-mobilitātes nozares attīstību Latvijā. Tāpat šis darbs var palīdzēt mediju pārstāvjiem un rakstu autoriem labāk izprast sabiedrības vajadzības un intereses, saistībā ar e-mobilitāti, lai radītu plašāku un daudzpusīgāku informāciju šajā jomā. Ņemot vērā šī darba atziņas, mediju pārstāvjiem un uzņēmumiem, kas darbojas e-mobilitātes nozarē, būtu jāveic papildus centieni, lai popularizētu elektromobilitāti un plašāk informētu sabiedrību par tās priekšrocībām un iespējām. Pētījuma rezultāti var kalpot kā pamats mediju pārstāvjiem un nozares dalībniekiem, lai veicinātu e mobilitātes attīstību Latvijā un palielinātu sabiedrības izpratni par šo jomu
The bachelor's thesis "Analysis of E-mobility Framing in Latvian Online Media and Television Technology Programs" is dedicated to the study of e-mobility representation in the Latvian media environment. The goal of this work is to determine how e-mobility is reflected in the media and what the promoting impact is on society's understanding of this industry. To achieve this goal, agenda-setting and framing theories are used in the work. In the practical part of the work, an in-depth content analysis and frame analysis is carried out to identify the main aspects of e-mobility reflected in Latvian online media and television technology programs. The main findings indicate that aspects of electromobility reflected in online media are mainly related to the practical side of electric cars, their infrastructure, and daily use. The majority of publications contain an economic framework in their content. The main conclusions provide a clear view of e-mobility frameworks and key communicators, such as companies making significant investments in e-mobility development and informing society about this industry from various aspects. In Latvian media, when reporting on e-mobility, mostly only a text multimodal solution is created. The media would need to diversify the concept of e-mobility and provide a broader concept of this industry, describing not only the development of electric vehicles but also public transport, alternative means of transportation, and other mobility solutions. This study provides insight into the analysis of e-mobility frameworks in Latvian media and can serve as a basis for further research and discussions on the development of the e-mobility industry in Latvia. Similarly, this work can help media representatives and article authors better understand the needs and interests of society in relation to e-mobility, in order to create broader and more diverse information in this area. Considering the findings of this work, media representatives and companies operating in the e-mobility sector should make additional efforts to popularize electromobility and more widely inform society about its advantages and opportunities. The results of the study can serve as a basis for media representatives and industry participants to promote e-mobility development in Latvia and increase public understanding of this relevant field.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.