Title: Dzimtes stereotipizācija 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņās sociālo mediju platformā “Facebook”.
Other Titles: Gender stereotyping in the 14th Saeima pre-election campaigns on social media platform “Facebook”.
Authors: Lāsma Šķestere
Elizabete Sēle
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Dzimtes stereotipi;dzimtes stereotipi politikā;dzimtes lomas;dzimtes lomas teorija;priekšvēlēšānu kampaņas;sociālo mediju loma politikā.;Gender stereotypes;gender stereotypes in politics;gender roles;gender role theory;pre-election campaigns;role of social media in politics.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums ir “Dzimtes stereotipizācija 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņās sociālo mediju platformā Facebook”. Darba mērķis ir noskaidrot, kādi dzimtes stereotipi iezīmējās 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņās sociālo mediju platformā “Facebook”. Darba uzdevumi ir izpētīt dzimtes stereotipus, kā tie veidojas plašsaziņas līdzekļos un kādi tie ir politikā, apskatīt dzimtes lomas teoriju, sociālo mediju lomu politikā, politisko komunikāciju digitālajā laikmetā un vēlēšanu kampaņu nozīmi sociālajos medijos. Balstoties uz teorijā atrasto informāciju par dzimtes stereotipiem, tiek pētītas 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas, analizējot atspoguļotos dzimtes stereotipus pēc kontentanalīzes metodes, kā arī veikta intervija ar politisko partiju, kurā dzimtes lomas stereotipi iezīmējas visvairāk. Darba teorētisko pamatu veido informācija par dzimtes lomas teoriju, dzimtes stereotipiem, dzimtes stereotipiem plašsaziņas līdzekļos, dzimtes lomām un stereotipiem politikā, sociālo mediju lomu politikā, politisko komunikāciju digitālajā laikmetā un vēlēšanu kampaņām sociālajos medijos. Darbā analizēti 14.Saeimas priekšvēlēšānu kampaņas sociālo mediju publikācijas platformā “Facebook” laika posmā no 2022.gada 4.jūnija līdz 2022.gada 1.oktobrim, kas ir oficiālais priekšvēlēšanu kampaņu laiks. Rezultātā secināts, ka “Facebook” publikāciju ierakstos lielākoties atklājās dzimtes stereotipi pēc literatūrā izpētītām kategorijām. Metodoloģija: kontentanalīze, intervija.
Title of bachelor's thesis is "Gender stereotypes in the 14th Saeima pre-election campaigns on the social media platform Facebook". The aim of this paper is to find out what gender stereotypes are revealed in the 14th Saeima pre-election campaigns on the social media platform "Facebook". The tasks of this research are to investigate the gender role theory, gender stereotypes, how they are formed in the media, how they exist in politics, the role of social media in politics, political communication in the digital age and the importance of political campaigns in social media. Based on theory the 14th Saeima pre-election campaigns are studied and analyzed on gender stereotypes using the content analysis method, as well as interview with political party in which the stereotypes of the role of gender are most prominent. The theoretical basis of the work consists of information about the gender role theory, gender stereotypes, gender stereotypes in the media, gender stereotypes and roles in politics, the role of social media in politics, political communication in digitial era and election campaigns in social media. The paper analyzes the 14th Saeima pre-election campaigns on the social media platform "Facebook" in the time period from June 4, 2022 to October 1, 2022, which is the official time period of pre-election campaigns. As a result, it was concluded that gender stereotypes according to the categories studied in the literature were mostly revealed in the posts of “Facebook” publications. Methodology: content analysis, interview.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.