Title: TikTok platforma kā jauns elektorāta uzrunāšanas un mobilizācijas instruments 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņās.
Other Titles: TikTok platform as a new tool for addressing and mobilizing the electorate in the pre-election campaigns of the 14th Saeima.
Authors: Lelde Metla-Rozentāle
Krista Ivanovska
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: TikTok;14.Saeimas vēlēšanas;priekšvēlēšanu kampaņa;politiskā komunikācija;TikTok;14th Saeima elections;pre-election campaign;political communication
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “TikTok platforma kā jauns elektorāta uzrunāšanas un mobilizācijas instruments 14.Saeimas vēlēšanās” mērķis ir izpētīt TikTok platformas kā elektorāta uzrunāšanas un mobilizācijas instrumenta izmantošanu 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņā. Darba teorētiskā daļa sastāv no literatūras pārskata par dienas kārtības veidošanas teoriju, izstrādes varbūtības modeli, heiristiski sistemātisko modeli, rāmēšanas teoriju, mediju lietojuma un apmierinātības teoriju un sociāli kognitīvā teoriju. Darba empīriskajā daļā tiek izmantotas divas pētniecības metodes: kvantitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētas intervijas. Pētījuma rezultāti liecina, ka sociālā tīklošanās vietne TikTok ir bijis svarīgs priekšvēlēšanu aģitācijas kampaņas instruments. Par to liecina politisko partiju lielā un aktīvā iesaiste 14.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņās, jo sociālo tīklošanās vietni izmantoja 17 no 19 kandidējošajām partijām. Bakalaura darbs sastāv no 84 lapām, 13 attēliem, 50 literatūras avotiem, 3 pielikumiem.
The aim of the bachelor's thesis "TikTok platform as a new tool for addressing and mobilizing the electorate in the 14th Saeima elections" is to investigate the use of the TikTok platform as a tool for addressing and mobilizing the electorate in the 14th Saeima pre-election campaign. The theoretical part of the work consists of a literature review on agenda-setting theory, elaboration likelihood model, heuristic-systematic model, framing theory, use and gratifications theory, and social-cognitive theory. The empirical part of the work uses two research methods: quantitative content analysis and semi-structured interviews. The results of the study show that the social networking site TikTok has been an important tool in the pre-election campaign. This is evidenced by the large and active involvement of political parties in the pre-election campaigns of the 14th Saeima, as 17 out of 19 candidate parties used the social networking site. The bachelor's thesis consists of 84 pages, 13 images, 50 literature sources, 3 appendices.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.