Title: Transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā: uzvedības un to ietekmējošo faktoru ietekme uz Latvijas autovadītājiem un to paradumiem. Kampaņas “Nebrauc lempī! Tava reakcija atpaliek” kampaņas gadījuma analīze.
Other Titles: Drink-driving: the impact of behavioural and its influencing factors on Latvian drivers and their habits. The case study of "Don't drive drunk! Your reaction is lagging behind" campaign.
Authors: Vita Savicka
Anna Luīze Puķe
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Rīgas Stradiņa universitāte;sociālā kampaņa;mērķauditorija;mērķauditorijas uztvere;Riga Stradiņš University;social campaign;target audience;perception of the target audience.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā: uzvedības un to ietekmējošo faktoru ietekme uz Latvijas autovadītājiem un to paradumiem. Kampaņas “Nebrauc lempī! Tava reakcija atpaliek” kampaņas gadījuma analīze” autore ir Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas fakultātes “Sabiedrisko attiecību” programmas 3.kursa studente Anna Luīze Puķe, darba vadītāja ir lektore un docētāja Vita Savicka. Darba mērķis: noskaidrot vai sociālajai kampaņai “Nebrauc lempī! Reibumā tava reakcija atpaliek” izdevās aktualizēt jautājumu par braukšanu reibumā autovadītāju vidū un, aicināt tos uz uzvedības maiņu, ņemot vērā mērķauditorijas uzvedību ietekmējošos faktorus un viedokli par kampaņu. Darba uzdevumi: 1) veikt padziļināto literatūras izpēti, izmantojot zinātnisko literatūru un interneta vidē pieejamos zinātniskos rakstus; 2) veikt kontentanalīzi, kurā tiks izpētīti un analizēti visi interneta vidē pieejamie Valsts policijas kampaņas “Nebrauc lempī! Reibumā tava reakcija atpaliek” materiāli; 3) organizēt fokusgrupu diskusijas ar autovadītājiem, kas vadījuši automašīnu alkohola reibumā; 4) anketēt autovadītājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem, izmantojot kvantitatīvo dati ievākšanas metodi; 5) izvirzīt secinājumus, izmantojot pētījuma gaitā iegūtos rezultātus; Pētījuma jautājums: kā sociālā kampaņas “Nebrauc lempī! Reibumā tava reakcija atpaliek” mērķauditorija jeb Latvijas autovadītāji uztvēra kampaņas piedāvāto vēstījumu un vai tas ietekmēja mērķauditorijas vēlmi mainīt savu uzvedību. Darbā izmantotās metodes – literatūras izpēte, kampaņas kontentanalīze, fokusgrupu diskusijas, kvantitatīvā aptauja. Darbā secināts, ka lai arī šī kampaņa izpelnījusies kritiku no autovadītājiem kas tika intervēti un aptaujāti pētījuma laikā , tie joprojām uzskata, ka šādas sociālās kampaņas ir nepieciešamas kā atgādinājums par rīcības sekām
The author of bachelor's thesis "Social campaigns "Don't be a slouch! When intoxicated, your reaction lags" analysis. Perception of the campaign in the target audience" is Anna Luīze Puķe, a 3rd-year student of the "Public Relations" program of the Communication Faculty of Riga Stradiņš University, the supervisor is lecturer Vita Savicka. The purpose of the work: to find out whether the social campaign “Drunk-driving: the impact of behaviour and its influencing factors on Latvian drivers and their habits. The case study of "Don't drive drunk! Your reaction is lagging behind" campaign" succeeded in bringing up the issue of drunken driving among drivers and inviting them to change their behavior, considering the opinion of the target audience about the campaign. Tasks: 1) conduct in-depth literature research using scientific literature and scientific articles available on the Internet; 2) perform a content analysis, with all the State Police "Don't drive with lights! Intoxicated, your reaction lags" campaign materials available on the Internet; 3) organise focus group discussions with drivers who have driven under the influence of alcohol; 4) survey drivers aged 18 to 65 using the quantitative data collection method; 5) draw conclusions from the results of the study; Research question: how the social campaign’s "Don't be a slouch! When intoxicated, your reaction lags " targeted audience, i.e., drivers of Latvia, perceived the message offered by the campaign and whether it influenced the target audience's desire to change their behaviour. Methods used in the work – literature research, campaign content analysis, focus group discussions, quantitative survey. The paper concludes that although this campaign has received criticism from the drivers who were interviewed and surveyed during the research, they still believe that such social campaigns are necessary as a reminder of the consequences of their actions.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.