Title: Vizuālās semiotikas izmantojums 3+ auditorijai adresētajā audiovizuālajā saturā: trīs atšķirīgās valodās veidota un YouTube platformā izplatīta satura analīze.
Other Titles: The use of visual semiotics in audio-visual content created for 3+ audience: analysis of content projects on YouTube in three different languages.
Authors: Ieva Puzo
Evelīna Maurere
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Bērnu saturs; satura analīze; YouTube; vizuālā semiotika.;Children's content; content analysis; YouTube; visual semiotics.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījumā “Vizuālās semiotikas izmantojums 3+ auditorijai adresētajā audiovizuālajā saturā: trīs atšķirīgās valodās veidota un YouTube platformā izplatīta satura analīze” tiek iegūta informācija par informatīvu rīku veidošanu bērnu saturu izveidē no saturiskās puses Latvijas kontekstā. Tiek izvērtēti 3 dažādi satura veidotāji( 3 dažādās valodās) – TUTA, Ar labu nakti, mazuļi! (Спокойной ночи, малыши! [Spokojnij noci, malishi!] ), Blues Clues and You. Tiek izvērtēti piemēri, kas ir veidoti no komerciālā nolūkā un sadarbības partneriem, kuru koncepcija ir piemērota televīzijas raidījuma veidošanai. Pētījumā tiek vērsta uzmanība uz vizuālām semiotikas zīmēm, kuras ir pielāgojamas bērnu satura izvērtēšanai. Proti, skaņa, krāsa un mijiedarbība starp varoni un objektu. Dotie punkti tiek izvērtēti 4 segmentos - galvenā varoņa vērtēšana, citu varoņu vērtējums( kas nav dzīvs radījums), objektu audiovizuāla izrādīšana un arī kadru strukturēšanas iezīmes. Segmenti veido informācijas klāstu, kurus apvienojot, var izveidot potenciālu bērniem adresēto saturu. Tā mijiedarbība ir saistoša, jo dati tiek izvērtēti savstarpēji un individuāli. Ir svarīgi uz ko tiek veikts lielāks uzsvars darbā, jo tā reprezentēšana YouTube platformā ir daudzveidīga un to ieguldījums ir proporcionāli nozīmīgs, lai attīstītu šo saturu Latvijā. Pētniecībā arī tiek aplūkotas tādas tēmas kā bērnu medijpratība Latvijā, bērnu attīstības raksturojošās iezīmes un audiovizuālo zīmju interpretācija saistībā ar vizuālo semiotiku un to kategorijām. Pētījumā pētnieciskie segmenti simbolizē, ka pētījums ir veikts deduktīva pieejā, lai iegūtos skaitļus būtu iespējams salīdzināt ar literatūru un citiem analītiskajiem datiem, kas ir saistoši ar informāciju par bērnu saturu. Kā arī izvērtētais segments ir piemērots, lai izpētītu šo industriju kā potenciālu variantu, kādu projektu realizēšana.
In the study “The use of visual semiotics in audio-visual content created for 3+ audience: analysis of content projects on YouTube in three different languages” provides information on creating informative tools for creating children's content from the content side in the context of Latvia. 3 different content creators are being evaluated (3 different languages) – TUTA, good night, babies!' (Спокойной ночи, малыши!/Spokojny noci, malishi!), Blues clues and You. Examples of commercial and collaborative partners, the concept of which is suitable for the production of a television programme, are examined. The study focuses on visual semiotic signs that are customizable to evaluate children's content. Namely, sound, color, and interaction between character and object. The points given are evaluated in 4 segments – analyze the person, analyze other characters (who are not a living creature), audiovisual showing of objects and structuring features of the frames. Given segments create a range of information that combines to create potential child content. Its interaction is compelling as the given data are assessed on a mutually and individually basis. It is important that there is more emphasis on work because its representation on the YouTube platform is diverse and their contribution is proportionally important for developing this content in Latvia. Research also looks at topics such as children's media literacy in Latvia, characteristics of children's development, interpretation of audiovisual signs in relation to visual semiotics and their categories. The given research segments symbolize that the study has taken a deductive approach to make it possible to compare the resulting numbers with literature and other analytical data that are binding on children's content. As well as the given segment, it is appropriate to explore this industry as a potential option for the realization of projects.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.