Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRuta Siliņa-
dc.contributor.authorMarta Holste-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:28:42Z-
dc.date.available2023-07-15T21:28:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13422-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbs “Radošais darbs - Virtuālā YouTubera modeļa izveide un izmantošana tiešraidēm Twitch platformā” apskata Virtuālā YouTubera jeb VTubera modeļa izstrādes procesu un kāda ir auditorijas attieksme pret to, balstoties uz 3 tiešraidēm – tiešraide tikai ar satura veidotāja balsi; ar satura veidotāja seju; ar izveidoto VTubera modeli. Lai varētu izveidot modeli, tika apskatīts, kas ir VTuberi, un apkopota teorija par vizuāla tēla dizaina izveides pamata principiem un mediju lietojuma un apmierinājuma teoriju, lai labāk izprastu, kādēļ cilvēki skatās VTuberu tiešraides. VTubera modeļa izveide notika 5 daļās – korporatīvo VTuberu (VTuberi, kas pieder VTuberu aģentūrām) modeļu dizaina analīze; VTubera modeļa 3 konceptu dizainu izveide un gala dizaina izvēle, balstoties uz publikas izvēli; VTubera modeļa zīmēšana, griešana un iekustināšana; tiešraižu veidošana, kuru laikā tika izplatītas 2 aptaujas par vispārējām tiešraižu skatīšanās tendencēm un par attieksmi pret izveidoto modeli; aptauju analīze. Skatītājiem patika izveidotais modelis, tas deva tiešraidei intrigu, kā arī palīdzēja noturēt skatītāju uzmanību, taču tāpat ir lielāka priekšroka satura veidotājiem, kas rāda savas sejas. Tipiski šo ietekmē skatītāju spēja izprast cilvēka personību pēc sejas un ķermeņa kustībām, kas palīdz vieglāk izveidot attiecības ar satura veidotāju, neatkarīgi vai tās ir abpusējas vai vienpusējas attiecības, kas tiek klasificētas kā parasociālas attiecības. Papildus mārketings un aktīvāks modelis ar precīzākiem sejas vaibstiem būtu palīdzējis ar papildus datu iegūšanu. Taču iegūtie rezultāti atver sarunu par VTuberu biežāku izmantojumu ne tikai tiešraidēm, bet arī citiem nolūkiem kā reklāmām, prezentācijām, pasākumiem un citiem, izteikti Latvijā un citās Baltijas valstīs, kur VTuberu fenomens ir niša starp cilvēkiem, kas izbauda japāņu animāciju, videospēles un citus medijus, jo Japāna ir šī fenomena dzimtene.lv-LV
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis “Creative thesis – Making a Virtual YouTuber model and utilizing it for livestreaming on the platform Twitch” takes a look at the process of making a Virtual YouTuber or VTuber model and the audiences reaction to it, based on 3 livestreams – a livestream with only the content creator’s voice; with the content creator’s face; with the developed VTuber model. In order to create the model, the author compiled information about what VTubers are, as well as theory about visual character design basics and media uses and gratification theory in order to better understand why people watch VTuber livestreams. The making of the VTuber model happened in 5 parts – analysis of corporate VTuber model (VTubers that work for a VTuber agency) designs; development of 3 VTuber model concept designs, the final design being chosen by the public; drawing, cutting and rigging of the VTuber model; livestreaming, where 2 surveys about general livestream watching tendencies and the reaction to the VTuber model were distributed; survey analysis. The viewers enjoyed the created model, it gave the livestream extra intrigue, as well as helped with keeping the audience’s attention, but the viewers still had a preference towards livestreams where the content creator shows their face. Typically, this is impacted by the audience’s ability to perceive the content creator’s personality based on facial and body movements, which helps to more easily develop either a two-way or one-way relationship with the content creator, which is classified as a parasocial relationship. Extra marketing and a more active model with more accurate facial expressions would have helped with gaining extra data. However, the data that was collected opens up a conversation about using VTuber models more often, not just for livestreams, but also for other purposes such as commercials, presentations, events and others, especially in Latvia and other Baltic countries, where the VTuber phenomena is a more popular niche amongst people who enjoy Japanese animation, video games and other media, as Japan is the birthplace of this phenomena.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectVirtuālais YouTuberislv-LV
dc.subjectVTuberislv-LV
dc.subjectvizuāla tēla dizainslv-LV
dc.subjecttiešraideslv-LV
dc.subjectTwitchlv-LV
dc.subjectmediju lietojuma un apmierinājuma teorijalv-LV
dc.subjectVirtual YouTuberen-UK
dc.subjectVTuberen-UK
dc.subjectvisual character designen-UK
dc.subjectlivestreamingen-UK
dc.subjectTwitchen-UK
dc.subjectmedia uses and gratification theoryen-UK
dc.titleRadošais darbs – Virtuālā YouTubera modeļa izveide un izmantošana tiešraidēm Twitch platformā.lv-LV
dc.title.alternativeCreative thesis – Making a Virtual YouTuber model and utilizing it for livestreaming on the platform Twitch.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.