Title: Zviedru kino režisora Rūbena Ēstlunda filmu (2014-2022) stila un naratīva Analīze.
Other Titles: Style and narrative analysis of the films (2014-2022) by Swedish directors Ruben Östlund.
Authors: Dita Rietuma
Alise Marija Pētersone
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Rūbens Ēstlunds;Eiropas kino;Filmas stils;Naratīva analīze;Vladimira Propa analīze;Kvalitatīvā kontentanalīze;Satīra;Melnais humors;Autorteorija;Laikmetīgais kino;Ruben Östlund;Swedish Cinema;Film Style;Narrative Analysis;Filmography;Satire;Dark Comedy;Social Commentary;Cinematography;Character Development;Storytelling Techniques;Film Criticism;Auteur Theory;Contemporary Cinema.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēmas nosaukums ir “Zviedru kino režisora Rūbena Ēstlunda filmu (2014-2022) stila un naratīva analīze”. Darba mērķis ir analizējot trīs Rūbena Ēstlunda filmas – “Skumju trīsstūris” (2022), “Kvadrāts” (2017), “Force Majeure” (2011), noskaidrot kuras Rūbena Ēstlunda filmu stila un naratīva iezīmes ļauj viņu uzskatīt par autorkino režisoru. Lai sasniegtu darba mērķi un pētniecisko jautājumu, tika izvirzīti pieci darba uzdevumi. Darba pētnieciskais jautājums: “Kuras Rūbena Ēstlunda filmu stila un naratīva iezīmes ļauj viņu uzskatīt par autorkino režisoru?” Pētnieciskajā daļā filmu stils tiks analizēts, izmantojot kvalitatīvo kontentanalīzi, izveidojot tabulu pēc kino valodas elementiem, un filmu naratīvs tiks analizēts , izmantojot Vladimira Propa piedāvāto naratīva analīzes metodi ar nosaukumu "Tautas pasaku morfoloģija" (Morphology of the Folktale). Propa analīze ir identificējusi 31 funkciju, kas ir klāt gandrīz visās tradicionālajās pasakās, ieskaitot ļaundara darbības, varoņa ceļojumu meklējumos un atgriešanos ar balvu. Sadalot naratīvus šajās funkcijās, Propa analīze sniedz dziļāku izpratni par to, kā šie stāsti tiek veidoti un kā tie sniedz auditorijai nozīmi un vērtības, atrodot kopīgo saikni ar mūsdienu filmām, kurās vienmēr būs labais, ļaunais un palīgs. Rūbena Ēstlunda sarkastiskajās filmās, kuras atklāj sabiedrībā esošas problēmas kā sociālā hierarhija, dzimumu lomas, materiālisms, nosacīto ievainojamību, bieži vien galvenais tēls ir gan labais, gan ļaunais varonis vienlaikus.
The topic of the bachelor's thesis is "Analysis of the style and narrative of Swedish filmmaker Ruben Östlund's films (2014-2022)". The aim of the thesis is to analyze three of Ruben Östlund's films - "The Square", "Force Majeure", and "Triangle of Sadness" - to determine which style and narrative features make him an auteur filmmaker. To achieve this goal and research question, five tasks were set. The research question is "Which style and narrative features of Ruben Östlund's films make him an auteur filmmaker?" In the research section, the film style will be analysed using qualitative content analysis by creating a table based on film language elements, and the film narrative will be analysed through Vladimir Propp's narrative analysis called "Morphology of the Folktale". Propp's analysis has identified 31 functions that are present in almost all traditional folk tales, including the villain's actions, the hero's journey, and the return with a reward. By dividing narratives into these functions, Propp's analysis provides a deeper understanding of how these stories are constructed and how they provide meaning and values to the audience, finding a common link with contemporary films where there will always be a hero, villain, and helper. In Ruben Östlund's satirical films, which reveal societal issues such as social hierarchy, gender roles, materialism, and conditional vulnerability, often the main character is both the hero and villain at the same time.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.