Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKlāvs Sedlenieks-
dc.contributor.authorAleksandra Gurkina-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:28:30Z-
dc.date.available2023-07-15T21:28:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13408-
dc.descriptionMultimediju komunikācijalv-LV
dc.descriptionMultimedia Communicationen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbs “Fotostāsts “Būt krievam Latvijā.” Krievvalodīgo dzīve aizkulises mūsdienu Latvijā” ir radošais darbs, kurā, balstoties uz teorētiskām atziņām un četrām intervijām, ticis izstrādāts fotostāsts. Darbā tiek aprakstīti empātijas veicināšanas, dokumentālās fotogrāfijas, fotoesejas veidošanas un fotogrāfijas kā aktīvisma teorētiskie pamati. Radošā darba daļa ir balstīta uz četriem krievvalodīgo Latvijas iedzīvotāju stāstiem, kas iekļauj sevī viņu dzīvesstāstu, kā un kad viņi nokļuva Latvijā, kāpēc viņi palika šeit, kā viņi jūtas tagad, kas notiek viņu dzīve jeb kā mainījās viņu dzīve pēc kara sākuma Ukrainā. Radošā darba procesā, paralēli intervijām, tika uzņemtas dokumentālas fotogrāfijas, kuras atspoguļo darba varoņu dzīvi pašreizējā laikā, viņu jūtas un emocijas. Dokumentālās fotogrāfijas papildina un paspilgtina stāstus. Radošais darbs atspoguļo to, ka ne visi krievvalodīgie Latvijas iedzīvotāji ir krievi, kuri ir pelnījuši naidīgu attieksmi pret sevi. Pirms izdarīt secinājumus un piekarināt cilvēkam “slikta krieva” birku, ir vērts kaut nedaudz uzzināt par viņu. Bakalaura darbu veido teorētiskā daļa, radošā darba koncepcijas daļa un fotostāsts. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti etniskās piederības un nacionālisma jēdzieni, ko nozīme “krievs” un “krievvalodīgais”, kā jūtas krievvalodīgie Latvijas iedzīvotāji tagad, empātijas definīcija, veidi un posmi, empātijas veicināšana ar fotogrāfijas palīdzību. Tālāk tiek aprakstīta dokumentālas fotogrāfijas vēsture, mērķis, galvenās iezīmes, aktīvistu dokumentālas fotogrāfijas žanrs, atšķirība starp dokumentālo fotogrāfiju un aktīvismu, fotoesejas vēsture, veidi, fotoesejas izveide, teksta un attēla loma empātijas veicināšanā. Radošā darba koncepcijas daļā aprakstīti radoša ideja, mērķis, mērķauditorija, vēstījums, izstrādes process un realizācija, tehniskie un estētiskie aspekti, kā arī ir analizēti labas prakses piemēri. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un izstrādāto koncepciju, darba rezultātā̄ izveidots fotostāsts.lv-LV
dc.description.abstractBachelor thesis “Photo story “To be Russian in Latvia.” Behind the curtain: a look at live of Russian- speakers in modern Latvia” is a creative work in which a photo story was developed based on theoretical knowledge and four interviews. The work describes the theoretical foundations of empathy promotion, documentary photography, photo essay making and photography as activism. The creative part of the work is based on four stories of Russian-speaking residents of Latvia, which include their life story, how and when they arrived in Latvia, why they stayed here, how they feel now, what is happening in their lives, or how their lives changed after the war in Ukraine began. In the process of creative work, in parallel with the interviews, documentary photographs were taken that reflect the life of the heroes of the work at the present time, their feelings and emotions. Documentary photographs complement and enhance the stories. The creative work reflects the fact that not all Russian-speaking inhabitants of Latvia are Russians who deserve a hostile attitude towards themselves. Before drawing conclusions and labeling people as a “bad Russian”, it is worth learning a little about him. The bachelor thesis consists of a theoretical part, a conceptual part of creative work and a photo story. The theoretical part of the work examines the concepts of ethnicity and nationalism, described the meaning of Russian and Russian-speaking, how do the Russian-speaking population of Latvia feel now, the definition, types and stages of empathy, evoking empathy through photography. Further in the work is described the history of documentary photography, its purpose, main features, the genre of activist documentary photography, the difference between documentary photography and activism, the history of the photo essay, types, creating a photo essay, the role of text and image in promoting empathy. The part of the concept of the creative work describes the creative idea, purpose, target audience, message, development process and realization, technical and aesthetic aspects, as well as analyzed examples of good practice. Based on the theoretical knowledge and the developed concept, a photo story was created as a result of the work.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectEtniskā piederībalv-LV
dc.subjectempātijalv-LV
dc.subjectdokumentālā fotogrāfijalv-LV
dc.subjectfotogrāfija kā aktīvismslv-LV
dc.subjectfotoesejalv-LV
dc.subjectkrievvalodīgie Latvijas iedzīvotājilv-LV
dc.subjectEthnicityen-UK
dc.subjectempathyen-UK
dc.subjectdocumentary photographyen-UK
dc.subjectphotography as activismen-UK
dc.subjectphoto-essayen-UK
dc.subjectthe Russian-speaking population of Latviaen-UK
dc.titleFotostāsts "Būt krievam Latvijā." Krievvalodīgo dzīve aizkulises mūsdienu Latvijā.lv-LV
dc.title.alternativePhoto story "To be Russian in Latvia." Behind the curtain: a look at live of Russian- speakers in modern Latvia.en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.