Title: Dobeles novada zīmola “Dobele Dara” vēlamais tēls un jauniešu uztvertais tēls pirms un pēc administratīvi teritoriālās reformas.
Other Titles: The desired image of the Dobele County brand "Dobele Dara" and the image perceived by young people before and after the administrative-territorial reform.
Authors: Ruta Siliņa
Laura Smokro
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgvārdi: zīmols;zīmola vēlamais tēls;jauniešu uztvertais tēls;Keywords: brand;brand preferred image;image perceived by young people
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Dobeles novada zīmola “Dobele dara” vēlamais tēls un jauniešu uztvertais tēls pirms un pēc administratīvi teritoriālās reformas. Darba autore ir Laura Smokro, darba vadītāja ir lektore Ruta Siliņa, Rīgas Stradiņa universitātes pasniedzēja. Bakalaura darba “Dobeles novada zīmola “Dobele dara” vēlamais tēls un jauniešu uztvertais tēls pirms un pēc administratīvi teritoriālās reformas” mērķis ir noskaidrot, kāds ir Dobeles novada zīmola “Dobele Dara” vēlamais tēls un jauniešu uztvertais tēls pirms un pēc administratīvi teritoriālās reformas, jauniešu vidū, vecuma kategorijā no 13 līdz 25 gadi, kuri ir Dobeles novada iedzīvotāji, apkopojot teorētisko literatūru par zīmolu veidiem, vizuālajām īpašībām, kas var ietekmēt tā jauniešu uztverto tēlu un atšķirties no zīmola iecerētā tēla, kādu tas vēlas nodot auditorijai. Darba autore teorētiskajā daļā apskatīs zīmola veidošanas pamatprincipus, tā komunikāciju ar auditoriju, kā arī zīmolam atbilstošus komunikācijas modeļus ar auditoriju. Metodoloģijā tiks aprakstītas pētījumā izmantotās metodes: • kvalitatīvās metodes (dokumentu analīze, kvalitatīvā kontentanalīze, padziļinātās intervijas analīze, fokusgrupu diskusijas analīze); • kvantitatīvā metode (aptaujas anketas datu analīze). Bakalaura darba empīriskajā daļā veikta zīmola “Dobele dara” vadlīniju un koncepta grāmatas analīze, vizuālo materiālu analīze, kurā tiek analizēti divi zīmola atpazīstamākie pasākumu plakāti- “Ceriņu svētki” un “Ābolu svētki”, kas publicēti pirms un pēc administratīvi teritoriālās reformas, fokusgrupas diskusija un no atbildēm izrietošās aptaujas iegūto rezultātu analīze, kā arī padziļinātās intervijas iegūto atbilžu analīze. Autore, izstrādājot darbu, secināja, ka zīmola vēlamais tēls daļēji atšķiras no jauniešu uztvertā tēla. Jaunieši ikdienā saskarās ar zīmolu, to elementiem, bet nav bijuši ieinteresēti par tā darbību un piedāvātajām iespējām uzzināt vairāk, kas neveicina zīmola tēla uztveri jauniešu vidū. Pēc pētījuma noslēguma darba autore izstrādās priekšlikumus, kurus prezentēs zīmola “Dobele dara” pārstāvjiem, lai veicinātu zīmola pozitīva tēla uztveri Dobeles novada jauniešu vidū. Darbs sastāv no 59 lapaspusēm,19 attēliem, 12 pielikumiem, darbā tika izmantoti 35 literatūras un informācijas avoti.
The subject of the Bachelor's work is the desirable image of “Dobeles county brand Dobele Dara” and the perceived image of young people before and after administrative territorial reform.The author of the work is Laura Smokra, the Head of Work is Ruta Silina, lecturer at Rīga Stradiņš University. The goal of the Bachelor's work, “The desirable image of Dobeles county brand “Dobele dara” and the perceived image of young people before and after administratively territorial reform,” is to find out what the desirable image of Dobeles county brand Dobele Dara is and the perceived image of young people before and after administratively territorial reform is, among young people, in the age category 13 to 25, who are residents of Dobeles county, compiling theoretical literature on brand types, visual characteristics that can affect the perceived image of its young people, and differ from the intended image of the brand,The author of the work will look at the fundamentals of branding, its communication with the audience, as well as brand-specific communication patterns with the audience in the theoretical part. The methodology will describe the methods used in the study: • qualitative methods (data analysis, in-depth interview analysis, focus group discussion analysis); • quantitative method (analysis of questionnaire data). The empirical part of the Bachelor's work analyses data from the guide book of the Dobele Dara brand, a visual analysis that analyses two of the brand's most recognizable event posters - “Ceriņu svētki” and “Ābolu svētki” published before and after administrative territorial reform, a focus group discussion and analysis of the results of the survey resulting from the responses, as well as analysis of the responses obtained from the in-depth interview. The author concluded when she developed the work that the brand's preferred image was different from that perceived by young people. Young people faced the brand on a daily basis, but have not been interested in its operation and the opportunities offered to learn more, which does not contribute to the brand's image perception among young people. At the end of the study, the author will develop proposals to be presented to representatives of the “Dobele Dara” brand in order to promote the perception of the brand's positive image among young people in Dobeles county. The work consists of 59 pages, 19 images, the work used 35 sources of literature and information.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.