Title: Zīmols kā komunikācijas vēstījuma galvenā sastāvdaļa
Other Titles: Brand as the main component of the communication message
Authors: Marta Urbāne
Laine Smukule
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Komunikācija;zīmols;komunikācijas vēstījums;tendences;attiecību veidošana;komunikācijas kanāli;lojalitāte;vizuālie aspekti;SIA "Lāči” zīmols.;Communication;brand;communication message;trends;relationship building;communication channels;loyalty;visual aspects;SIA "Lāči" brand.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Zīmols kā komunikācijas vēstījuma galvenā sastāvdaļa,” un iekļauj sevī pētījumu par zīmola un tā komunikācijas vēstījuma izveidi, uzsverot personalizācijas, ilgtspējības un autentiskuma nozīmi; ar mērķi izstrādāt izvēlētajam Latvijas maizes zīmolam SIA "Lāči" komunikācijas uzlabošanas plānu. Ņemot vērā, ka uzņēmējdarbības vide pastāvīgi mainās, turklāt tirgus konkurence ir intensīva - zīmoliem ir jāpielāgojas tādiem ārējiem faktoriem kā tehnoloģiju izmaiņām un klientu vēlmēm, kā arī jāizprot zīmola veidošanas tendences tirgū un komunikācijas stratēģijas. Zīmola veidošana ir attiecību veidošanas process ar auditoriju, lai radītu lojālus klientus, kas ietver stratēģiskus pasākumus. Darba ietvaros autore analizē Latvijas maizes tirgus sektoru, pievēršoties zīmolam "Lāči" - tā stiprajām un vājajām pusēm, iespējām un draudiem komunikācijas kontekstā. "Lāči" zīmols ir izveidojis spēcīgu, uz latviskām tradīcijām balstītu identitāti, parādot savas vērtības un veicinot mērķauditorijas lojalitāti, taču tam ir iespējas pilnveidot zīmola komunikāciju. Izmantojot kvantitatīvo pētījuma metodi - aptauju, darba autore atklāj, ka patērētāji augstu vērtē zīmola saskaņošanu ar personīgajām vērtībām, kā arī izglītojošu, iedvesmojošu un konsekventu komunikāciju, izmantojot dažādus kanālus. Darba nobeigumā izstrādāti priekšlikumi SIA “Lāči” vadītājam un sociālo mediju satura veidotājam saistībā ar piemērotāka satura izstrādi sociālajā tīklā Facebook, kā arī zīmola saukļa uzlabošanu. Kopumā šis darbs sniedz vērtīgas atziņas par zīmola un tā komunikācijas izveidi, papildus prognozējot izmaiņas nākotnē saistībā ar šo tēmu, kā arī Latvijas maizes tirgus sektoru un zīmola "Lāči" komunikāciju. Pētījumā izmantotās metodes: monogrāfiskā pētījumu metode, sekundāro datu analīzes metode, gadījuma izpēte, kvantitatīvā pētījumu metode, grafiskās analīzes metode. Darbs satur: 58 lapaspuses, 6 tabulas, 22 attēlus, 39 literatūras avotus un 4 pielikumus.
The title of the bachelor’s thesis is “Brand as the main component of the communication message” and it includes research on the creation of the brand and its communication message, emphasizing the importance of personalization, sustainability and authenticity; with the aim of developing a communication improvement plan for chosen Latvian bread brand SIA "Lāči." Given that the business environment is constantly changing and market competition is intense, brands need to adapt to external factors such as technology changes and customer preferences, as well as understand branding trends and communication strategies. Branding is the process of building a relationship with an audience to create loyal customers, which involves strategic actions. As part of the work, the author analyzes the Latvian bread market sector, focusing on the brand "Lāči" - its strengths and weaknesses, opportunities and threats in the context of communication. The "Lāči" brand has created a strong identity based on Latvian traditions, showing its values and promoting the loyalty of the target audience, but it has opportunities to improve brand communication. Using a quantitative research method - a survey, the author of the work reveals that consumers highly value brand alignment with personal values, as well as educational, inspiring and consistent communication through various channels. At the end of this work, proposals are made for the manager of SIA "Lāči" and their creator of social media content in connection with the development of more appropriate content on the social network Facebook, as well as the improvement of the brand's slogan. Overall, this work provides valuable insights into the creation of the brand and its communication, additionally predicting changes in the future related to this topic, as well as the Latvian bread market sector and the communication of the "Lāči" brand. Methods used in the research: monographic research method, secondary data analysis method, case study, quantitative research method, graphic analysis method. The work contains: 58 pages, 6 tables, 22 pictures, 39 literature sources and 4 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eiropas_studiju_fakultate_MR_2023_Laine_Smukule_048714.pdfBakalaura darbs1.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
2.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums198.59 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
3.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums111.36 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
1.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums406.76 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
4.pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums208.5 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.