Title: Uzņēmuma "Virši-A" zīmols kā konkurētspējas faktors
Other Titles: The brand of the company "Virši-A" as a factor of competitiveness
Authors: Marta Urbāne
Luīze Erkmane
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Zīmola konkurētspēja;degvielas uzpildes stacija;Brand competitiveness;gas stations
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Uzņēmuma “Virši-A” zīmols kā konkurētspējas faktors”. Pētījuma mērķis ir veikt “Virši-A” zīmola konkurētspējas un to ietekmējošo faktoru analīzi, lai izstrādātu tā pilnveidošanas iespējas. Darba temata pētījuma aktualitāte ir skaidrojama ar to, ka zīmola konkurētspēja ir katra uzņēmuma būtisks stratēģiskais aspekts, ar kuru zīmols spēj veiksmīgi apmierināt savus klientus un konkurētspējīgi pozicionēties tirgū. Šobrīd Latvijas degvielas uzpildes staciju tirgus ir piesātināts ar konkurenci un, lai uzņēmumi spētu nostiprināt savas tirgus pozīcijas un izvairītos no konkurences radītajām sekām, katram tirgus dalībniekam ir nepieciešams diferencēt savu uzņēmumu un piedāvātos produktus pēc iespējas labāk, kā arī izpētīt viņu konkurētspējas ietekmējošos faktorus. Darbā tiek pielietotas tādas pētījuma metodes, kā monogrāfiskā jeb aprakstošā pētījuma metode tiek pielietota darba pirmajā daļā, lai izpētītu zīmola un konkurētspējas jēdziena teorētsikos aspektus; sekundāro datu analīzes metode tiek pielietota darba otrajā daļa, lai raksturotu degvielas uzpildes staciju tirgu Latvijā un uzņēmuma “Virši-A” zīmolu, ka arī lai analizētu zīmola ”Virši-A” konkurētspējas faktorus; kvalitatīvā pētījuma metode tiek pielietota darba trešajā daļā, lai noskaidrotu ekspertu viedokli par zīmola “Virši-A” konkurētspēju; grafiskā pētījuma metode tiek pielietota darba visās daļās, kas ar attēlu, tabulu un grafiku palīdzību ļaus vizuāli attēlot iegūto informāciju. Darba otrajā nodaļā un ekspertu intervijās tika noskaidrots, ka zīmola “Virši-A” būtiskākie konkurētspējas faktori ir tirgus daļa, produktu variācijas, komunikācija ar patērētāju, ilgtspēja, digitālais un sociālo tīklu mārketings, produktu kvalitāte, inovācijas un klientu pieredze. Balstoties uz iegūtajiem datiem un secinājumiem, tika izvirzīti 5 priekšlikumi zīmola “Virši A” konkurētspējas pilnveidošanai, kas fokusējas uz pozicionēšanos, mārketinga kampaņām, tirgus paplašināšanos, produktu klāsta papildināšanu, kā arī mobilās aplikācijas izveidi. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 58 lapaspuses. Darbā ir 7 attēli, 7 tabulas, 6 pielikumi. Literatūras avotu saraksts sastāv no 60 avotiem. Atslēgas vārdi: zīmola konkurētspēja, degvielas uzpildes stacija
The topic of the bachelor thesis is "The brand of the company "Virši-A" as a factor of competitiveness". The purpose of the study is to analyze the competitiveness of the "Virši-A" brand and its influencing factors in order to develop opportunities for its improvement. The relevance of the study of the work topic can be explained by the fact that the competitiveness of the brand is an important strategic aspect of every company, with which the brand is able to successfully satisfy its customers and position itself competitively in the market. Currently, the market of gas stations in Latvia is saturated with competition, and for companies to be able to strengthen their market positions and avoid the consequences of competition, each market participant needs to differentiate his company and the products offered as best as possible, as well as to study the factors influencing their competitiveness. Research methods such as the monographic or descriptive research method are used in the first part of the work to investigate the theoretical aspects of the concept of brand and competitiveness; the method of secondary data analysis is used in the second part of the work to characterize the market of gas stations in Latvia and the brand of the company "Virši-A", as well as to analyze the competitiveness factors of the brand "Virši-A"; the qualitative research method is applied in the third part of the work to find out the experts' opinion about the competitiveness of the "Virši-A" brand; the graphic research method is applied in all parts of the work, which will allow visual representation of the obtained information with the help of pictures, tables and graphs. In the second chapter of the paper and expert interviews, it was found that the most important competitiveness factors of the brand "Virši-A" are market share, product variations, communication with consumers, sustainability, digital and social network marketing, product quality, innovation, and customer experience. Based on the obtained data and conclusions, 5 proposals were put forward for improving the competitiveness of the "Virši-A" brand, which focus on positioning, marketing campaigns, market expansion, supplementing the product range, as well as creating a mobile application. The total volume of the bachelor thesis is 58 pages. The work contains 7 pictures, 7 tables, 6 appendices. The list of literature sources consists of 60 sources. Keywords: brand competitiveness, gas stations
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.