Title: Produktu prezentāciju ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijā. “Smiltenes Piena” gadījuma izpēte
Other Titles: The impact of product presentations on consumer behavior in Latvia. "Smiltene Piena" case study
Authors: Santa Kliedere
Anete Jodzeviča
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: patērētāju uzvedība;produktu prezentācijas.;consumer behaviour;product presentations.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Produktu prezentāciju ietekme uz patērētāju uzvedību Latvijā. Smiltenes Piens gadījuma izpēte” mērķis ir, pamatojoties uz zinātniskās literatūras avotiem un datiem, nozares analīzi un patstāvīgo pētījumu, izpētīt produktu prezentāciju lomu uz patērētāju uzvedību Latvijā. Darba autore uzskata, ka ir aktuāli izpētīt produktu prezentāciju lomu uz patērētāju uzvedību, jo mūsdienu tirgū valda liela konkurence un patērētāju vēlmes un vajadzības mainās. Tā kā patērētājiem ir pieejamas neskaitāmas izvēles iespējas, uzņēmumiem jāmāk sevi atšķirt sevi konkurentiem un jāuzlabo savas esošās produktu prezentācijas stratēģijas, kā arī jānoskaidro, kuri faktori visvairāk pārliecina patērētājus iesaistīties produktu prezentācijās un pieņemt lēmumu par pirkumu. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, darbā tika izmantota monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīze un kvantitatīvā pētījuma metode. Darba autore veica aptauju, kurā tika iegūtas 339 derīgas respondentu atbildes. Darba autore secina, ka galvenie produktu prezentāciju faktori, kas ietekmē patērētāju uzvedību Latvijā ir produkta garša, kvalitāte, cena, zīmola reputācija un atraktīvi produktu prezentētāji. Vismazāk patērētāju uzvedību ietekmējošie produktu prezentāciju faktori ir produkta iepakojums un produktu prezentācijā izmantotās krāsas. Darba autore izvirza priekšlikumu uzņēmumu mārketinga komunikācijas veidotājiem un finanšu pārraudzītājiem nodrošināt atlaides produktu prezentāciju produktiem. Uzņēmumu mārketinga komunikācijas veidotājiem nodrošināt vienotu zīmola tēlu produktu prezentācijās un iesaistīt tajās multisensoro pieredzi. Mārketinga aģentūru produktu prezentāciju projektu vadītājiem nodrošināt kvalitatīvas apmācības produktu prezentētājiem komunikācijas veidošanā ar klientiem. AS “Smiltenes Piens” mārketinga nodaļai veidot informatīvus sociālo tīklu ierakstus par aktuālajām produktu prezentācijām. Bakalaura darbs sastāv no 63 lappusēm, 3 tabulām, 14 attēliem, 57 informācijas avotiem, 15 pielikumiem.
The bachelor thesis "The impact of product presentations on consumer behavior in Latvia. Smiltenes Piens case study" aims to investigate the role of product presentations on consumer behavior in Latvia based on scientific literature sources and data, industry analysis, and independent research. The study's author considers that it is relevant to investigate the role of product presentations on consumer behavior, as today's market is highly competitive and consumer preferences and needs are changing. As consumers have multiple choices, companies need to differentiate themselves from their competitors, improve their existing product presentation strategies, and identify which factors are most persuasive for consumers to engage with product presentations and make a purchase decision. In order to achieve the aim of the thesis, the monographic method, the analysis of secondary data, and the quantitative research method were used. The author of the thesis carried out a survey, which yielded 339 valid responses. The author concludes that the main factors influencing consumer behavior in Latvia are product taste, quality, price, brand reputation, and attractive product presenters. The least important factors influencing consumer behavior are product packaging and colors used in product presentation. The paper's author puts forward a proposal to the marketing communication designers and financial supervisors of companies to provide discounts for product presentations. To corporate marketing communicators to ensure a consistent brand image in product presentations and involve a multi-sensory experience. For the marketing agency product presentation project managers to ensure quality training for product presenters in communication with consumers. For the marketing department of Smiltenes Piens to create informative social media posts on current product presentations. The bachelor thesis consists of 63 pages, 3 tables, 14 figures, 57 sources of information, 15 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.