Title: Reklāmas tirgus attīstība Latvijā
Other Titles: Advertising market development in Latvia
Authors: Santa Kliedere
Monika Simonova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Atslēgvārdi – Latvija;digitālā vide;digitālā reklāma;reklāmas kanāli;sociālie tīkli.;Keywords - Latvia;digital environment;digital advertising;advertising channels;social networks.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Mūsdienās, attīstoties informācijas tehnoloģijām, aizvien populārāki kļūst digitālās informācijas reklāmas kanāli. Reklāmas tirgus ir attīstījies no drukātās preses līdz digitālajai videi, kur reklāmas tiek pielāgotas katram indivīdam individuāli. Pētījuma mērķis – pamatojoties uz teorijas un zinātniskās literatūras atziņām un praktiskā pētījuma rezultātiem, novērtēt digitālā reklāmas tirgus attīstību Latvijā. Bakalaura darbā izmantotas šādas pētījuma metodes - monogrāfiskā pētījumu metode, sekundāro datu analīze, grafiskā pētījumu metode, kvalitatīvās pētnieciskās metodes: anketēšana un ekspertu intervijas. Darba ietvaros padziļināti izpētīts reklāmas tirgus jēdziens, tā būtība, specifikas un tendences, apskatīti digitālā tirgus statistikas dati, kā arī veikts aptaujas un intervijas pētījums. Veiktais pētījums palīdzēs uzņēmējiem izvēlēties digitālo reklāmas kanālu, kurš Latvijā ir populārākais un dominējošākais, lai virzītu tirgū savu produkciju, pakalpojumus vai uzņēmuma zīmolu. Balstoties uz veiktajiem pētījumiem, iespējams atbildēt uz izvirzīto pētījuma jautājumu - Kā digitālās reklāmas tirgus ir mainījies no 2017.-2022. gadam? Latvijā dominējošie digitālie reklāmas kanāli ir sociālie tīkli. Tas pamatojams ar aptaujas pētījumu, kur 61% respondents norāda, ka ikdienā visbiežāk izmanto sociālos tīklus, kā arī visvairāk izmantotais informācijas resurss, ir sociālie mediji – 4.42 vidējais novērtējums (1-5 baļļu vērtējumā), kas liecina par to, ka šo informācijas resursu respondenti izmanto gandrīz katru dienu. Bakalaura darbs sastāv no 55 lpp, tas ietver 22 attēlus, 6 tabulas, izmantots 51 literatūras avots, ievienoti 2 pielikumi.
Today, with the development of information technology, digital information advertising channels are becoming more and more popular. The advertising market has evolved from the print media to the digital environment, where advertisements are tailored to each individual individually. The purpose of the study is to evaluate the development of the digital advertising market in Latvia based on the knowledge of theory and scientific literature and the results of practical research. The following research methods are used in the bachelor thesis - monographic research method, secondary data analysis, graphic research method, questionnaire, interview. Within the framework of the work, the concept of the advertising market, its nature, specifics and trends were studied in depth, the statistical data of the digital market were reviewed, as well as survey and interview research was conducted. The conducted research will help entrepreneurs to choose the digital advertising channel, which is the most popular and dominant in Latvia, in order to promote their products, services or company brand on the market. Based on the conducted research, it is possible to answer the research question - How has the digital advertising market changed from 2017-2022 for the year? The dominant digital advertising channels in Latvia are social networks. This can be justified by the survey research, where 61% of the respondents indicate that they most often use social networks on a daily basis, as well as the most used information resource, is social media - an average rating of 4.42 (on a scale of 1-5 points), which indicates that this information resource respondents use almost every day. The bachelor's thesis is written on 55 pages, it includes 22 images, 6 tables, 51 literature sources, 2 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PIELIKUMI_SIMONOVA MONIKA.docxNoslēguma darba pielikums34.87 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_MR_2023_Monika_Simonova_048704.pdfBakalaura darbs1.35 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.