Title: Integrētās mārketinga komunikācijas izmantošana tūrisma zīmoliem “Magnetic Latvia” un “Live Riga”
Other Titles: Use of integrated marketing communication for tourism brands "Magnetic Latvia" and "Live Riga"
Authors: Renāte Cāne
Valērija Marcinkeviča
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Atslēgvārdi: integrēta mārketinga komunikācija;tūrisma eksports;vietas zīmolvedība;“Magnetic Latvia”;“Live Riga”.;Keywords: integrated marketing communication;tourism export;tourism branding;“Magnetic Latvia”;“Live Riga”.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Integrētās mārketinga komunikācijas izmantošana tūrisma zīmoliem “Magnetic Latvia” un “Live Riga” darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām un praktisko izpēti, novērtēt “Magnetic Latvia” un “Live Riga” integrēta mārketinga komunikāciju Latvijas un Rīgas tūrisma starptautiskās atpazīstamības un konkurētspējas veicināšanai. Pētījums ir aktuāls, ņemot vērā vairākus izaicinājumus, ar kuriem saskarās Latvijas tūrisma nozare sākot ar 2019. gadu. Covid-19 pandēmijas un ģeopolitiskās spriedzes Ukrainā negatīva ietekme sekmēja Latvijas tūrisma nozares rādītāju kritumu, kas savukārt norāda uz nepieciešamību pēc tūrisma nozares starptautiskās konkurētspējas stiprināšanas un eksporta veicināšanas. Tādējādi efektīvu integrētās mārketinga komunikācijas pielietošanas izspēju izpēte ir būtiska, lai veicinātu Latviju kā drošu un pievilcīgu tūrisma galamērķi un sasniegtu “Latvijas tūrisma attīstības rīcības plānā 2021.-2027.gadam” izvirzītos mērķus. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek izmantota monogrāfiskā pētījumu metode, lai pētot integrētās mārketinga komunikācijas teorētisko bāzi, tūrisma zīmolvedības un nozares specifiku starptautiskā tirgū. Darba otrajā nodaļā ir izmantota sekundāro datu analīzes metode, lai novērtētu nacionālo un starptautisko tūrisma tirgū, kā arī veiktu Latvijas tūrisma eksporta zīmolu “Magnetic Latvia” un “Live Riga” darbības analīzi starptautiskajā tirgū. Tāpat otrajā nodaļā tiek izmantota satura analīzes metode, lai novērtētu “Magnetic Latvia” un “Live Riga” zīmolvedības un integrētās mārketinga komunikācijas pasākumus tūrisma eksporta un starptautiskās konkurētspējas veicināšanā. Darba trešajā nodaļā autore izmantoja kvalitatīvo pētījumu metodi, t.i. ekspertu intervijas, lai noskaidrotu tūrisma un mārketinga nozares ekspertu viedokļus attiecībā uz zīmolu darbību tūrisma eksporta veicināšanā. Darba pētījuma rezultāti – tūrisma eksporta veicināšanā zīmoli izmanto reklāmu plašsaziņas kanālos, sabiedriskās attiecības, tiešo mārketingu, ietekmētāju mārketingu, dalību tūrisma izstādēs un pasākumos un meklētājprogrammu optimizāciju. Mārketinga komunikācijas mērķauditorija ir ārvalstu tūristi, kas tiek segmentēti atbilstoši ceļošanas paradumiem un interesēm. Darba pētījuma galvenie priekšlikumi – “Magnetic Latvia” integrētās mārketinga komunikācijas uzlabošanai ir jāpārņem “Live Riga” pozitīvā prakse tūrisma zīmolvedībā un mārketinga komunikācijā. Atslēgvārdi: integrēta mārketinga komunikācija, tūrisma eksports, vietas zīmolvedība, “Magnetic Latvia”, “Live Riga”. Bakalaura darba apjoms ir 86 lappuses. Darbā ievietoti 6 attēli, 9 tabulas, izmantoti 40 literatūras un informācijas avoti, kā arī pievienoti 10 pielikumi.
The aim of the bachelor's thesis “The use of integrated marketing communication for tourism brands “Magnetic Latvia” and “Live Riga” is, based on theoretical knowledge and practical research, to evaluate the integrated marketing communication of “Magnetic Latvia” and “Live Riga” on the international visibility of Latvian and Riga tourism and for the promotion of competitiveness. The research is relevant, taking into consideration several challenges that the Latvian tourism industry is facing starting from 2019. The negative impact of the Covid-19 pandemic and geopolitical tensions in Ukraine contributed to the decline of Latvian tourism industry indicators, which in turn indicates the need for strengthening the international competitiveness of the tourism industry and promoting exports. Thus, researching the possibilities of using effective integrated marketing communication is essential to promote Latvia as a safe and attractive tourist destination and to achieve the goals set in the “Latvian Tourism Development Action Plan for 2021-2027”. The work consists of three chapters. The first chapter uses the monographic research method to study the theoretical basis of integrated marketing communication, tourism branding and industry specifics in the international market. In the second chapter of the work, the method of secondary data analysis is used to evaluate the national and international tourism market, as well as to analyze the performance of Latvia's tourism export brands “Magnetic Latvia” and “Live Riga” in the international market. Also, in the second chapter, the method of content analysis is used to evaluate the branding and integrated marketing communication measures of “Magnetic Latvia” and “Live Riga” in the promotion of tourism export and international competitiveness. In the third chapter of the work, the author used the qualitative research method, i.e., expert interviews to find out the opinions of tourism and marketing industry experts regarding the activity of brands in promoting tourism exports. The results of the work study – brands use advertising in media channels, public relations, direct marketing, influencer marketing, participation in tourism exhibitions and events and search engine optimization to promote tourism exports. The target audience of marketing communication is foreign tourists, which are segmented according to travel habits and interests. The main proposals of the work study – to improve the integrated marketing communication of “Magnetic Latvia”, it is necessary to take over the positive practice of “Live Riga” in tourism branding and marketing communication. Keywords: integrated marketing communication, tourism export, place branding, “Magnetic Latvia”, “Live Riga”. The volume of the bachelor thesis is 86 pages. 6 pictures, 9 tables, 40 sources of literature and information are used in the work, and 10 appendices are added.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.