Title: “ChatGPT” lietojuma ieteikumi satura mārketingā
Other Titles: Recommendations for using ChatGPT in content marketing
Authors: Diāna Grudule
Elizabete Veinberga
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: satura mārketings; satura mārketinga vienības; ChatGPT; ChatGPT izmantošana satura mārketingā.;content marketing; content marketing units; ChatGPT; use of ChatGPT in content marketing.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba temats ir “ChatGPT” lietojuma ieteikumi satura mārketingā. Mūsdienu tehnoloģijas attīstās strauji, un strādājot mārketinga jomā ir svarīgi būt zinošam un sekot līdz jaunākajām tendencēm un aktualitātēm pasaulē. Mākslīgajam intelektam attīstoties, ir apmācīts mākslīgā intelekta modelis “ChatGPT”, kas var būt noderīgs palīgs darbā, ja vien darbiniekiem ir nepieciešamās prasmes pielietot mākslīgā intelekta piedāvātos tehnoloģiju risinājumus prasmīgi, pamatojoties uz tehnoloģijas priekšrocībām, riskiem un trūkumiem. Bakalaura darba mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par satura mārketingu un empīrisko datu analīzi, analizēt veidus, kā, saturu tekstu veidošanā ir iespējams izmantot “ChatGPT”, lai izstrādātu ieteikumus satura mārketinga speciālistiem, kā prasmīgi izmantot “ChatGPT” darbā. Mērķa sasniegšanai izmantotas 4 metodes. Monogrāfiskā metode, lai, balstoties uz zinātnisko literatūru, rakstiem un interneta resursiem izpētītu satura mārketinga teorētiskos aspektus; sekundāro datu analīze, lai raksturotu “ChatGPT” un tā lomu satura mārketingā; kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas, lai noskaidrotu ekspertu viedokli par “ChatGPT” aktualitāti satura izveidē Latvijas satura mārketinga speciālistu vidū šobrīd un novērtētu “ChatGPT” izmantošanas potenciālu nākotnei; grafiskā metode, lai grafiski un vizuāli uztverami attēlotu teorētiskos aspektus, praktiskos piemērus un iegūtos pētījuma datus. Pētījuma rezultāti liecina, ka “ChatGPT” ir ieteicams izmantot īso satura vienību izveidei, kā: e-pasta kampaņām; sociālo mediju saturam un produktu aprakstiem. Savukārt, garākām un unikālākām satura formām: bloga rakstiem; “whitepapers”; podkāstiem; e-grāmatām - nozīmīgs ir pieredzējušu autoru darbs. Par galveno ieguvumu, izmantojot mākslīgā intelekta modeli “ChatGPT” satura mārketinga vienību izveidei, eksperti atzinuši iespēju ietaupīt laiku un ģenerēt idejas, kas palīdz “writer’s block” pārvarēšanā, jeb brīžos, kad ir ideju trūkums. Balstoties uz darba rezultātiem tika izvirzīti 5 priekšlikumi Latvijas satura mārketinga speciālistiem, kas saturu tekstu izveidei satura mārketingā izmanto “ChatGPT” mākslīgā intelekta modeli. Bakalaura darba apjoms ir 65 lappuses. Darbā iekļautas 3 tabulas, 2 attēli, 47 izmantotās literatūras un informācijas avoti, kā arī 12 pielikumi.
The topic of the bachelor's thesis is “Recommendations for using “ChatGPT” in content marketing”. Today’s technology is evolving rapidly and it is important to be knowledgeable and up-to-date with the latest trends and developments in the world of marketing. With the development of artificial intelligence, the “ChatGPT” AI model has been trained and can be a useful tool in a workplace, as long as employees have the necessary skills to apply the technology solutions offered by artificial intelligence in a proficient manner based on the advantages, risks and disadvantages of the technology. The aim of the bachelor's thesis is to analyze ways in which “ChatGPT” can be used in text creation and content marketing to develop recommendations for content marketing specialists on how to use “ChatGPT” effectively, based on theoretical insights into content marketing and empirical data analysis. Four methods were used to achieve this goal. The monographic method was used to investigate the theoretical aspects of content marketing based on scientific literature, articles, and internet resources. Secondary data analysis was used to characterize “ChatGPT” and its role in content marketing. The qualitative research method - expert interviews - was used to determine experts’ opinions on the relevance of “ChatGPT” in content creation among Latvian content marketing specialists currently and assess the potential of “ChatGPT” for future use. The graphical method was used to visually present theoretical aspects, practical examples, and research findings. The research results indicate that “ChatGPT” is recommended for the creation of short content units such as email campaigns, social media content, and product descriptions. However, for longer and more unique content forms such as blog posts, whitepapers, podcasts, and e-books, the work of experienced authors is significant. The main benefit of using the artificial intelligence model “ChatGPT” for creating content marketing units is the opportunity to save time and generate ideas that help overcome "writer's block" or moments of lack of ideas. Based on the results of the thesis, five suggestions were proposed for Latvian content marketing specialists who use “ChatGPT”, an artificial intelligence model, for text content creation in content marketing. The bachelor's thesis has a volume of 65 pages and includes three tables, two images, 47 references, and 12 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.