Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJekaterina Pankova-
dc.contributor.authorElizabete Kristīne Fjodorova-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:27:57Z-
dc.date.available2023-07-15T21:27:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13359-
dc.descriptionStarptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomikalv-LV
dc.descriptionInternational Business and Sustainable Economyen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractMainīgajā pasaulē, uzņēmuma biznesa procesu efektivitātes trūkums ir bieži sastopama problēma, tāpēc lai nostiprinātu uzņēmuma pozīcijas tirgū ir nepieciešams pārvaldīt uzņēmuma biznesa procesus. Šī bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz zinātniskās literatūras un praktiskās situācijas analīzi, izstrādāt ieteikumus biznesa procesu efektivitātes paaugstināšanai uzņēmumā “X”. Ka arī noteikt kādi zuduma veidi noved pie uzņēmuma “X” galveno biznesa procesu efektivitātes trūkumiem. Šīm nolūkam darbā tika izmantotas monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīzes metodes kā daļēji strukturēta intervija, grafiskās metodes kā BPMN modelēšanas valoda, VSM, Takt Time un Fishbone diagramma, novērošanas metode, kā Gemba Walk un kvalitatīvas pētniecības metode – padziļinātā daļēji strukturēta ekspertu intervija. Pateicoties izvēlētām metodēm, darba autore identificēja uzņēmuma “X” galveno biznesa procesa efektivitātes trūkuma ietekmējošos faktorus: Procesa nepilnības sakarā ar procesa izpildes laika ilgumu, kas pārsniedz trīsreiz noteikto, nepieciešamo laiku vēlamo rezultātu sasniegšanai. Zudumiem kā defekti, neizmantots darbinieku potenciāls, gaidīšana, transporta liekās pārvietošanas, pārpalikuma neizmantošana un vērtību nenesošo aktivitāšu esamība; darbinieku kvalifikācijas un motivācijas trūkums dēļ nepieciešamo sistēmu neesamības; tehnoloģiju trūkums dēļ kā uzņēmuma funkcionēšana ir apgrūtināta ar liekām darbībām. Analīzes laikā noteiktie priekšlikumi spēs uzlabot uzņēmuma “X” galveno biznesa procesu efektivitāti, samazinot procesa izpildes laiku aptuveni par 17% un samazinot izmaksas aptuveni par 33%, tā lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Lai sasniegtu šos rezultātus uzņēmuma valdei ir jāpārskata sava organizatoriskā struktūrā, skaidri nosakot atbildīgos par biznesa procesu uzlabošanu. Ka arī jānodrošina ikmēneša sapulces ar darbiniekiem biznesa procesu trūkumu identificēšanai un rīcības plāna noteikšanai, lai nodrošinātu nepārtrauktu uzlabojumu kultūras attīstību uzņēmumā.lv-LV
dc.description.abstractIn a changing world, inefficiencies in business processes are a common problem, so managing business processes is necessary to strengthen a company's position in the market. The aim of this bachelor thesis is to develop recommendations for improving the efficiency of business processes in company “X” based on the analysis of scientific literature and practical situation. It also aims to identify the types of waste that lead to inefficiencies in the main business processes of company X. For this purpose, the thesis used the monographic method, secondary data analysis methods such as semi-structured interview, graphical methods such as BPMN modeling language, VSM, Takt Time and Fishbone diagram, observation methods such as Gemba Walk and qualitative research method – in-depth semi-structured expert interview. Thanks to the selected methods, the author of the thesis identified the main factors influencing the inefficiency of the business process of company “X”: Process inefficiencies due to the duration of the process execution time, which exceeds three times the required time to achieve the desired results. Losses such as defects, the unused potential of employees, waiting, unnecessary transport movements, non-use of surplus and existence of non-value generating activities; lack of qualification and motivation of employees due to the absence of the necessary systems; lack of technology due to the way the functioning of the company is hampered by redundant activities. The proposals identified during the analysis will improve the efficiency of the main business processes of company “X”, reducing the process lead time by approximately 17% and costs by approximately 33%, to achieve the desired results. In order to achieve these results, the company's board of directors needs to review its organizational structure, clearly identifying those responsible for improving business processes. It should also ensure monthly meetings with employees to identify business process gaps and define an action plan to ensure a culture of continuous improvement in the company.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectBiznesa procesu pārvaldelv-LV
dc.subjectbizness procesilv-LV
dc.subjectbiznesa procesu efektivitātelv-LV
dc.subjectbiznesa procesu analīzes metodeslv-LV
dc.subjectprocesuālā pārvaldības pieeja.lv-LV
dc.subjectBusiness process managementen-UK
dc.subjectbusiness processesen-UK
dc.subjectbusiness process effectivenessen-UK
dc.subjectbusiness process analysis methodsen-UK
dc.subjectprocess management approach.en-UK
dc.titleUzņēmuma “X” galveno biznesa procesu efektivitātes novērtējums un tās paaugstināšanas iespējaslv-LV
dc.title.alternativeThe company's "X" primary business processes efficiency evaluation and the possibilities of itsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.