Title: Mārketinga komunikācijas izmantošanas iespējas uzņēmuma “Svaigi.lv” atpazīstamības veicināšanai
Other Titles: Opportunities of using marketing communication to promote awareness of the brand “Svaigi.lv”
Authors: Renāte Cāne
Ieva Tralmaka
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Mārketinga komunikācija;zīmola atpazīstamība;e-komercija;pārtika internetā;Svaigi.lv;Marketing communication;brand awareness;e-commerce;food online;Svaigi.lv
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma “Mārketinga komunikācijas izmantošanas iespējas uzņēmuma “Svaigi.lv” atpazīstamības veicināšanai” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par mārketinga komunikāciju un empīrisko datu analīzi, izstrādāt mārketinga komunikācijas risinājumus uzņēmuma “Svaigi.lv” atpazīstamības veicināšanai. Visā pasaulē, tai skaitā Latvijā, strauji attīstās pārtikas e-komercijas nozare, ko īpaši veicināja Covid-19 pandēmijas ierobežojumi, taču arī samazinoties Covid-19 ietekmei, pārtikas tiešsaistes platformu konkurence tirgū ir sīva. Patērētāju paradumi mainās – arvien vairāk patērētāju izvēlas bioloģiski ražotu, vietējo, veģetāru vai vegānu pārtiku, kā arī kopumā veido videi draudzīgākus paradumus. Vietējo produktu e-komercijas platformas kā “Svaigi.lv” rada papildu atbalstu lauksaimniecībai un mazajiem ražotājiem, kā arī veicina reģionu attīstību, kas ir ļoti aktuāla gan Eiropas Savienības, gan Latvijas tautsaimniecībā. Lai veicinātu plašāku atpazīstamību, aktualizētu kvalitatīvu vietējo produktu pieejamību un attiecīgi veicinātu atbalstu lauksaimniecībām un mazajiem ražotājiem, būtiska nozīme ir virtuālā tirgus “Svaigi.lv” mārketinga komunikācijai. Darba ietvaros tiek analizētas virtuālā tirgus “Svaigi.lv” mārketinga komunikācijas aktivitātes, pirms tam veicot mārketinga komunikācijas un zīmola atpazīstamības veicināšanas teorētiskos aspektus. Darba noslēgumā tiek izstrādāti mārketinga komunikācijas risinājumi uzņēmuma “Svaigi.lv” atpazīstamības veicināšanai. Lai veiktu darba ietvaros izvirzītos uzdevumus, tika izmantotas piecas pētījumu metodes: monogrāfiskā pētījumu metode, lai izpētītu mārketinga komunikācijas jēdzienu un funkcijas, kā arī mārketinga komunikācijas ietekmi uz uzņēmuma atpazīstamību no teorijas viedokļa. Tika izmantota arī sekundāro datu analīzes metode, lai izvērtētu uzņēmuma “Svaigi.lv” darbību, kā arī kontentanalīze, lai analizētu uzņēmuma mārketinga komunikācijas aktivitātes. Tika veikta kvantitatīvā pētījumu metode – aptauja, lai iegūtu informāciju par patērētāju attieksmi un pieredzi ar uzņēmumu “Svaigi.lv”. Darbā tika izmantota arī kvalitatīvā pētījumu metode – ekspertu intervijas, lai uzzinātu speciālistu viedokli par mārketinga komunikācijas principiem, kas veicina uzņēmuma atpazīstamību. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāti priekšlikumi uzņēmuma “Svaigi.lv” vadītājam/-ai, kā arī mārketinga vadītājam/-ai, lai pilnveidotu uzņēmuma mārketinga komunikāciju un veicinātu atpazīstamības veidošanos. Kopējais darba apjoms 66 lappuses, tajā izmantoti 49 literatūras avoti, ievietotas 12 tabulas un 13 attēli, pievienoti 19 pielikumi.
The aim of the study “Opportunities of using marketing communication to promote awareness of the brand “Svaigi.lv”” is to develop marketing communication solutions in order to increase “Svaigi.lv" brand awareness, based on the theoretical aspects of marketing communication and empirical data analysis. The global food e-commerce industry, including in Latvia, is developing rapidly, which was especially facilitated by the restrictions of the Covid-19 pandemic, but even with the reduction of the impact of Covid-19, the competition of online food platforms in the market is fierce. Consumer habits are changing – more and more consumers are choosing organic, local, as well as vegetarian or vegan food, and are generally developing more environmentally friendly habits. E-commerce platforms such as "Svaigi.lv" for local products create additional support for agriculture and small producers, as well as contribute to the development of regions, which is very relevant in the economy of both the European Union and Latvia. Marketing communication of the virtual market "Svaigi.lv" is essential in order to promote wider recognition, provide the availability of high-quality local products and, accordingly, promote support for agriculture and small producers. Within the framework of the work, the marketing communication activities of the virtual market "Svaigi.lv" are analyzed and, before that, the theoretical aspects of marketing communication and brand awareness are studied. In the last chapter of the work, marketing communication solutions are developed to promote brand awareness of the company "Svaigi.lv". Five research methods were used to perform the tasks set out in the work: the monographic research method to study the concept and functions of marketing communication, as well as the impact of marketing communication on brand awareness from a theoretical point of view. Secondary data analysis was also used to evaluate the marketing communication activities of the company "Svaigi.lv", as well as content analysis to analyze the marketing communication activities of the company. A quantitative research method – a survey – was carried out to obtain information about consumer attitudes and experiences with the company "Svaigi.lv". The qualitative research method – expert interviews – was also used in the work to find out the opinion of specialists about the principles of marketing communication that contribute to higher brand awareness. Based on the results of the research, proposals were developed for the manager and the marketing manager of the company "Svaigi.lv" in order to improve the company's marketing communication and promote brand awareness. Total volume of work is 66 pages, with 49 literary sources used, 12 tables and 13 figures inserted, and 19 annexes added.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.