Title: Sociālā mārketinga izmantošana vides aizsardzības un ilgtspējas kampaņās
Other Titles: Use of the social marketing in environmental protection and sustainability campaigns
Authors: Ieva Kalve
Paula Ķipure
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: sociālais mārketings;reklāmas kampaņa;vides aizsardzība;dzīvnieki;ilgtspēja;social marketing;advertising campaign;environmental protection;animals;sustainability
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma: Sociālā mārketinga izmantošana vides aizsardzības un ilgtspējas kampaņās. Pētījuma aktualitāte: Pētījuma problēma ir saistīta ar efektīvas mārketinga stratēģijas un taktikas izmantošanu, lai ietekmētu indivīdu uzvedību. Darba autorei ir jānorāda, ka daudzas problēmas, ar kurām saskaras sabiedrība mūsdienās, piemēram, Covid-19 infekcijas epidēmiju, vides degradāciju un nabadzību, nevar atrisināt tikai ar individuālu rīcību, tas prasa kolektīvu rīcību un pārmaiņas sabiedrībā. Sociālais mārketings nodrošina pamatu izpratnei par to, kā radīt un izplatīt vēstījumus, kas motivē indivīdus rīkoties tā, lai gūtu labumu ne tikai viņi paši, bet arī viņu kopiena un plašāka sabiedrība. Turklāt sociālajā mārketingā tiek ņemti vērā unikālie prosociālas uzvedības veicināšanas aspekti, piemēram, nepieciešamība līdzsvarot individuālās vēlmes un vajadzības ar lielāku labumu. Bakalaura darba mērķis: Balstoties uz teorētisko aspektu analīzi un empīrisko datu analīzi, izstrādāt rekomendācijas sociālā mārketinga izmantošanai vides aizsardzības un ilgtspējības kampaņās. Pētījumā izmantotās metodes: 1. Tika izmantota monogrāfiskā jeb aprakstošā metode, interpretējot informāciju, grāmatas un rakstus par sociālo mārketingu. Tika veikta zinātnisko pētījumu, avotu analīze par sociālo mārketingu un sociālā mārketinga stratēģijām. 2. Tika izmantota sekundāro datu analīze un tematiskā sintēze, interpretējot mārketinga speciālistu viedokli par sociālā mārketinga izmantošanas iespējām vides aizsardzības un ilgtspējības kontekstā. 3. Tika izmantota kvalitatīvā pētījuma metode – tiks veiktas intervijas ar mārketinga speciālistiem, kuri nodarbojas ar vides aizsardzības reklāmas kampaņu izstrādi. Respondenti: mārketinga speciālisti ar vismaz 2 gadu darba pieredzi nozarē. Galvenie rezultāti: Tika sasniegts pētījuma mērķis, tika atbildēts uz pētījuma jautājumu, kā arī tika izstrādātas rekomendācijas Latvijas uzņēmumiem, izstrādājot vides aizsardzības un ilgtspējas sociālā mārketinga kampaņas. Atslēgvārdi: sociālais mārketings, reklāmas kampaņa, vides aizsardzība, dzīvnieki, ilgtspēja Darba kopējais apjoms 58 lapaspuses, neskaitot pielikumus. Darbā tika izmantotas 8 tabulas un 10 attēli, 46 literatūras avoti, kā arī 3 pielikumi.
Topic of the bachelor thesis: Use of the social marketing in environmental protection and sustainability campaigns. Research relevance: The research problem is concerned with the use of effective marketing strategies and tactics to influence individual behavior. The author of the paper must point out that many problems that society faces today, such as the Covid-19 epidemic, environmental degradation and poverty, cannot be solved by individual action alone, it requires collective action and changes in society. Social marketing provides a foundation for understanding how to create and disseminate messages that motivate individuals to act in ways that benefit not only themselves, but also their community and the wider society. In addition, social marketing takes into account the unique aspects of promoting prosocial behavior, such as the need to balance individual wants and needs with the greater good. The aim of the bachelor thesis: Based on the analysis of theoretical aspects and the analysis of empirical data, develop recommendations for the use of social marketing in environmental protection and sustainability campaigns. Methods used in the study: 1. A monographic or descriptive method was used when interpreting information, books and articles about social marketing. An analysis of scientific research, sources on social marketing and social marketing strategies was carried out. 2. Secondary data analysis and thematic synthesis were used, interpreting the opinion of marketing specialists about the possibilities of using social marketing in the context of environmental protection and sustainability. 3. The qualitative research method was used - interviews were conducted with marketing specialists who are engaged in the development of environmental protection advertising campaigns. Respondents: marketing specialists with at least 3 years of work experience in the industry. Main results: The goal of the research was achieved, and recommendations were developed for Latvian companies, developing social marketing campaigns for environmental protection and sustainability. Keywords: social marketing, advertising campaign, environmental protection, animals, sustainability The total volume of the work is 58 pages, excluding appendices. The work used 8 tables and 10 images, 46 literature sources, as well as 3 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.