Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKristīne Blumfelde-Rutka-
dc.contributor.authorElīna Boiko-
dc.contributor.otherEiropas studiju fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of European Studiesen-UK
dc.date.accessioned2023-07-15T21:27:47Z-
dc.date.available2023-07-15T21:27:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/13344-
dc.descriptionStarptautiskais mārketings un reklāmalv-LV
dc.descriptionInternational Marketing and Advertisingen-UK
dc.descriptionVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldībalv-LV
dc.descriptionManagement, Administration and Real Estate Managementen-UK
dc.description.abstractMūsdienās arvien biežāk sabiedrībā tiek apspriestas tādas tēmas, kā: piesārņojums, bioloģiskās daudzveidības samazināšanās, globālā sasilšana, mežu izzušana utt. Šie globālās vides katastrofas draudi ir praktiski nenovēršami. Enerģija, neatkarīgi no tā, vai tā ir elektrība, siltums, transports vai rūpnieciskie procesi, veido lielāko daļu – 76 % – no siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijām. Svarīgi, ka pārtika rada aptuveni 26% no globālajām siltumnīcefekta gāzu emisijām. Visā Eiropā tiek aktīvi runāts par dažādu produktu ilgtspējību, apkārtējās vides piesārņojumu, klimata pārmaiņām un globālo sasilšanu. Tādēļ pārtikas rūpniecības uzņēmumi arvien vairāk attīsta un ievieš zaļā mārketinga stratēģijas. Uzņēmums “Dobeles dzirnavnieks” arī cenšas sekot līdzi jaunajām tendencēm un veidot pilnvērtīgu tēlu, izmantojot zaļā mārketinga elementus. Uzņēmums, kā viens no vadošajiem graudu pārstrādes uzņēmumiem Baltijas valstīs, ar mazām, bet pārliecinošām darbībām pierāda, ka apkārtējās vides piesārņojums tam nav mazsvarīgs un par tās uzlabošanu tiek ne tikai domāts, bet arī darīts. Bakalaura darba “Zaļā mārketinga izmantošanas novērtējums un pilnveidošanas iespējas uzņēmumā Dobeles dzirnavnieks” mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par zaļā mārketinga pielietojumu pārtikas nozarē un empīrisko pētījumu, novērtēt zaļā mārketinga izmantošanu uzņēmumā “Dobeles dzirnavnieks”, lai izstrādātu ieteikumus tā pilnveidošanai. Lai sasniegtu mērķi un darbā izvirzītos uzdevumus pētījumā izmantotas tādas metodes kā: monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīze, satura analīze, grafiskā metode un kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas. Pētījuma rezultāti liecina, ka uzņēmums “Dobeles dzirnavnieks” realizē atbildīgu un videi draudzīgu ražošanu, kā piemēram, ražo bioloģisko produktu līniju un jaunajās ražotnēs izmanto atjaunojamo enerģiju. Zaļā mārketinga pilnveidošanas un attīstības iespējas ir saskatāmas mārketingā, PR komunikācijā, zīmola pozicionējumā, iepakojuma un produktu pārveidošanā, kā arī ražošanas procesu uzlabošanā. Balstoties uz darba rezultātiem, tika izvirzīti 7 priekšlikumi “Dobeles dzirnavnieka” vadībai un mārketinga nodaļai, kā arī citiem pārtikas produktu ražotājiem. Darba autore uzskata, ka uzņēmuma mārketinga nodaļai ir jāuzlabo reklāma, kā arī komunikācija ar patērētajiem un sabiedrību kopumā par videi draudzīgu ražošanu. Tas dos uzņēmumam dažādus ieguvumus: sabiedrības atzinumu, zīmola tēla uzlabošanos, nākotnes sadarbības, lielāku patērētāju piesaisti, kas rezultēsies ar produktu pārdošanas pieaugumu u.c. Bakalaura darba apjoms ir 67 lappuses. Darbā iekļautas 5 tabulas, 7 attēli, 50 izmantotie informācijas avoti, kā arī 16 pielikumi. Atslēgas vārdi: zaļais mārketings, “Dobeles dzirnavnieks”.lv-LV
dc.description.abstractToday, topics such as pollution, biodiversity loss, global warming, deforestation, etc. are increasingly discussed in society. These threats of global environmental catastrophe are virtually inevitable. Energy, whether it’s electricity, heat, transport or industrial processes, accounts for the largest share – 76% – of greenhouse gas (GHG) emissions. Importantly, food accounts for around 26% of global GHG emissions. Across Europe, there is a lot of talk about sustainability of different products, environmental pollution, climate change and global warming. Therefore, food companies are increasingly developing and implementing green marketing strategies. Company “Dobeles dzirnavnieks” also strives to keep up with new trends and to create a complete image by using green marketing elements. As one of the leading grain processing companies in the Baltic States, the company demonstrates through small but convincing actions that environmental pollution is not a minor issue for it, and that improving the environment is not only thought about, but also done. The aim of the bachelor thesis "Evaluation of the use of green marketing and improvement opportunities in the company Dobeles dzirnavnieks" is to evaluate the use of green marketing at Dobeles dzirnavnieks based on theoretical knowledge about the application of green marketing in the food industry and empirical research, to develop recommendations for its improvement. To achieve the aim and objectives of the work, the study used the following methods: monographic method, secondary data analysis, content analysis, graphical method, and qualitative research method – expert interviews. The results of the research show that Dobeles Dzirnavnieks is implementing responsible and environmentally friendly production, such as producing an organic product line and using renewable energy in its new production facilities. Opportunities for improvement and development of green marketing can be seen in marketing, PR communication, brand positioning, packaging, and product redesign, as well as in the improvement of production processes. Based on the results of the work, 7 proposals were put forward to the management and marketing department of “Dobeles dzirnavnieks”, as well as to other food producers. The author of the paper believes that the marketing department of the company should improve advertising, as well as communication with consumers and the general public about environmentally friendly production. This will bring various benefits to the company: public opinion, improved brand image, future collaborations, increased consumer attraction resulting in increased product sales, etc. The bachelor thesis is 67 pages long. The thesis contains 5 tables, 7 figures, 50 sources of information and 16 annexes. Keywords: green marketing, "Dobeles dzirnavnieks".en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectZaļais mārketingslv-LV
dc.subject“Dobeles dzirnavnieks”.lv-LV
dc.subjectGreen marketingen-UK
dc.subject"Dobeles dzirnavnieks".en-UK
dc.titleZaļā mārketinga izmantošanas novērtējums un pilnveidošanas iespējas uzņēmumā "Dobeles dzirnavnieks"lv-LV
dc.title.alternativeEvaluation of the use of green marketing and improvement opportunities in the company "Dobeles dzirnavnieks"en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.