Title: Zīmola tēla attīstīšanas iespējas saldumu kategorijā Latvijas tirgū, Moomin zīmola piemēra analīze
Other Titles: Possibilities of brand image development in the Latvian market sweets category, analysis of the Moomin brand example
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Tīna Akmeņkalne
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: zīmols;zīmola tēls;zīmola identitāte;Moomin;Fazer;brand;brand image;brand identity;Moomin;Fazer
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Zīmola tēla attīstīšanas iespējas saldumu kategorijā Latvijas tirgū, Moomin zīmola piemēra analīze” mērķis ir analizēt uzņēmuma “Fazer Latvija” zīmola Moomin potenciālo tēla veidošanu saldumu kategorijā Latvijas tirgū. Darba aktualitāte balstās uz saldumu zīmola Moomin plašo atpazīstamību Skandināvijas valstīs, to tēlu un asociācijām par Somijas vērtībām un bērniem pievilcīgo Moomin trollīšu animācijām, Fazer Latvija, lai attīstītos un augtu nepieciešams paplašināt piedāvājuma klāstu un piedāvāt patērētājiem kvalitatīvu un jaunu zīmolu produkciju, zīmols Moomin sniedz šādu iespēju. Lai to darītu nepieciešams pozicionēt Moomin zīmola tēlu atbilstoši Latvijas iedzīvotāju vērtībām un asociācijām. Darbā tika izmantotas sekojošās pētījuma metodes: monogrāfiskā pētījuma metode, lai izpētītu zīmola rašanās vēsturi, zīmola tēla definīcijas un zīmola veidus, sekundāro datu analīzes, lai aprakstītu uzņēmuma “Fazer Latvija” darbību, raksturotu gan saldumu kategoriju Latvijas tirgū, gan Fazer zīmolu Moomin, kā arī analizētu multfilmu un grāmatu tēlu izmantošanu zīmola komunikācijā, kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma metodes tika izmantotas, lai noskaidrotu speciālistu viedokli par Moomin zīmola potenciālo tēla veidošanu ienākšanai Latvijas tirgū un potenciālo patērētāju iepirkšanas paradumus, kā arī viedokli un asociācijas par Moomin zīmolu, Fazer uzņēmumu un Moomin zīmola produkciju. Pētījuma rezultāti liecina, ka Fazer jāizmanto multfilmu un grāmatu Moomin tēli, lai popularizētu Moomin Latvijas iedzīvotājiem, it sevišķi bērniem, kuri ar Moomin nav pazīstami. Fazer zīmols patērētājiem asociējas ar augstu kvalitāti un augstas klases jeb “premium” produktiem, taču Fazer zīmola Moomin produkti sabiedrībā nav plaši atpazīstami. Nepieciešams izmantot komunikācijas kanālus, kurus Latvijā jau izmanto bērni vecumā no 4 līdz 15 gadi, lai sasniegtu Moomin gala patērētājus un popularizētu Moomin tēlus ar multfilmām, stāstiem vai citām metodēm, kas radītu asociācijas un emocionālo saikni bērniem ar Moomin varoņiem un attiecīgi arī Moomin saldumiem. Balstoties uz darba rezultātiem tika izvirzīti 5 priekšlikumi uzņēmuma SIA Fazer Latvija saldumu nodaļai gan mārketinga, gan tirdzniecības nodaļai. Bakalaura darba apjoms ir 51 lappuse. Darbā iekļauta 1 tabula, 10 attēli, 31 izmantotās literatūras un informācijas avots, kā arī 7 pielikumi.
The aim of the bachelor's thesis "Possibilities of brand image development in the Latvian market sweets category, analysis of the Moomin brand example" is to analyze the potential image creation of the Moomin brand of the company "Fazer Latvija" in the sweets category for Latvian market. The relevance of the work is based on the wide recognition of the sweets brand Moomin in the Scandinavian countries, its image and associations with Finnish values and the animations of Moomin trolls that are attractive to children, Fazer Latvia needs to expand the range of their products and offer consumers high-quality and new products in order to develop and grow, the Moomin brand provides the mentioned chance. To do this, it is necessary to position the Moomin brand image according to the values and associations of the Latvian population. The following research methods were used in the work: the monographic research method to study the history of the brand, definitions of the brand image and different types of brands, secondary data analysis to describe the activity of the company "Fazer Latvija", to characterize both the sweets category in the Latvian market and the Fazer brand Moomin, as also analyzed the use of cartoons and book characters in brand communication, qualitative and quantitative research methods were used to find out the opinion of specialists about the potential image creation of the Moomin brand for entering the Latvian market and the purchasing habits of potential consumers, as well as the opinion and associations about the Moomin brand, the Fazer company and Moomin brand products. The results of the research show that Fazer should use Moomin characters from cartoons and books to promote Moomin to Latvian residents, especially children who are not familiar with Moomin. Consumers associate the Fazer brand with high quality and premium products, but Fazer brand Moomin products are not widely recognized in society. It is necessary to use communication channels, which are already used by children aged 4 to 15 in Latvia, to reach Moomin end consumers and promote Moomin characters with cartoons, stories or other methods that would create associations and emotional connections for children with Moomin characters and, accordingly, Moomin sweets. Based on the results of the work, 5 proposals were put forward for the sweets department of SIA Fazer Latvija, both for the marketing and sales departments. The volume of the bachelor thesis is 51 pages. The work includes 1 table, 10 images, 31 used literature and information sources, as well as 7 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.