Title: Latvijas patērētāju paradumu analīze iepērkoties tiešsaistē: pārtikas produktu iegādes gadījumā
Other Titles: Latvian consumer's online shopping habits analysis: purchasing grocery products
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Katrīna Evelīna Dommere
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Atslēgas vārdi: Latvijas patērētāju uzvedība un tendences;e-komercija;pārtikas produktu iegāde internetveikalos.;Keywords: consumer behavior and tendencies in Latvia;e-commerce;purchase of food products in online stores.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: E-komercijas pakalpojumu platformas ir kļuvušas samērā populāras, ņemot vērā to, kā internets ir mainījis cilvēku iepirkšanās veidus. Šobrīd, kad ir iespējams tikai ar dažiem klikšķiem iegādāties dažādu patēriņu produktus, sākot no pārtikas produktiem līdz apģērbiem un tehnoloģijas ierīcēm, uzņēmēji meklē iespējas pielāgot savus produktu piedāvājumus un mārketinga metodes, lai tie atbilstu mainīgajām tiešsaistes klientu prasībām un vēlmēm. Tieši tāpēc patlaban ir pievērsta pastiprināta uzmanība patērētāju uzvedības un vēlmju izpratnei arī digitālajā vidē un tirgū. Bakalaura darba “Latvijas patērētāju paradumu analīze iepērkoties tiešsaistē: pārtikas produktu iegādes gadījumā” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par patērētāju uzvedības teoriju un empīrisko datu analīzi, analizēt Latvijas patērētāju iepirkšanās paradumus un to uzvedību, veicot tiešsaistes pirkumus. Darbā tiek pētīti Latvijas pircēju iepirkšanās paradumi, aplūkojot kā atšķiras patērētāju uzvedība un paradumi, iegādājoties pārtikas produktus un apģērbu tiešsaistē. Tādējādi patērētāju uzvedības un paradumu izpēte, veicot dažādu patēriņa preču pirkumus tiešsaistē, ir guvusi ievērojamu nozīmi, jo tā uzņēmumi var iegūt informāciju par to, kā labāk apkalpot savus klientus un paaugstināt pārdošanas apjomus e-komercijas pasaulē, kurā pastāv liela savstarpējā konkurence. Lai sasniegtu mērķi un darbā izvirzītos uzdevumus, pētījumā izmantotas tādas metodes kā – monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīze, grafiskā un gadījuma izpētes metode kā arī kvantitatīvā pētījuma metode jeb anketēšana. Pētījuma rezultāti liecina, ka pārtikas preču iegāde internetā vēl nav kļuvusi par ikdienišķu darbību, ko veic patērētāji, lai iegādātos pārtiku. Viena no galvenajām pārtikas produktu iegādes priekšrocībām tiešsaistē - ir iepirkšanās neizejot no mājām, turklāt pārtikas preču iepirkšanās tiešsaistē piedāvā arī plašāku produktu klāstu un nodrošina skaidrāku pārredzamību attiecībā uz izmaksām un produktu pieejamību. Iegādājoties pārtikas produktus tiešsaistē, pastāv arī dažādi kavējoši faktori, kas ietekmē patērētāju vēlmi iegādāties šo produktu grupu tieši internetveikalos. Viena no galvenajām bažām ir - saņemto produktu kvalitāte un svaigums, jo pirms pirkšanas nav iespējams pārliecināties par preču kvalitāti un svaigumu, kas ir iespējams, iegādājoties produktus veikalā. Piegādes kavējumi un izmaksas arī ir šķēršļi dažiem patērētājiem, īpaši tiem, kuri dzīvo lauku apvidos vai attālākos reģionos. E-komercijas uzņēmumiem ir jāspēj identificēt galvenie ietekmējošie faktori, lai veicinātu Latvijā arī šīs produktu grupas iegādi internetā un apmierinātu patērētāju vēlmes un vajadzības. Bakalaura darba apjoms ir 65 lapaspuses. Darbā iekļautas 9 tabulas, 35 izmantotās literatūras un informācijas avoti, ka arī 18 pielikumi. Atslēgas vārdi: Latvijas patērētāju uzvedība un tendences, e-komercija, pārtikas produktu iegāde internetveikalos.
E-commerce service platforms have become increasingly popular because the internet has changed how people shop. With consumer products ranging from food to clothing and technology devices now just a few clicks away, businesses are looking to adapt their product offerings and marketing methods to meet online customers' changing demands and preferences. For this reason, there is now an increased focus on understanding consumer behavior and preferences, including in the digital environment and marketplace. The aim of the bachelor thesis “Latvian consumer's online shopping habits analysis: purchasing grocery products” behavior and habits when purchasing various consumer goods online'' is to analyze Latvian consumer's shopping habits and their buying behavior when making online purchases based on theoretical knowledge of consumer behavior theory and empirical data analysis. The paper examines the shopping habits of Latvian consumers in the context of differences in their online shopping behavior and habits when purchasing food and clothing online. Thus, the study of consumer behavior and habits when purchasing various consumer goods online is significant as it provides companies with information on how to better satisfy their customers and increase sales in the highly competitive world of e-commerce. In order to achieve the aim and objectives of the thesis, the study uses the following methods: monographic method, secondary data analysis, graphical method, case study, and quantitative research method – a questionnaire survey. The research results indicate that online grocery shopping has not yet become routine for Latvian consumers to buy food. One of the main advantages of buying groceries online is that it allows consumers to shop from the comfort of their own homes, and online grocery shopping also offers a wider range of products and provides more transparency on costs and product availability. Purchasing food products online also has various factors that influence consumers' desire to purchase this product group directly from online shops. One of the main concerns is the quality and freshness of the products received, as the quality and freshness of the products cannot be verified before purchase, which is possible when purchasing products in a store. Delivery delays and costs are also barriers for some consumers, especially those living in rural areas or remote regions. E-commerce companies need to identify the main influencing factors to promote online purchasing of this product group in Latvia and meet consumer's wants and needs. The bachelor thesis consists of 65 pages. The study includes 9 tables, 35 sources of literature and information, as well as 18 additional information. Keywords: consumer behavior and tendencies in Latvia, e-commerce, purchase of food products in online stores.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.