Title: Zīmola L'Occitane tēla loma patērētāju uzvedībā Latvijā
Other Titles: The role of the L'Occitane brand image in consumer behavior in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Ketija Jamante
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Patērētāju uzvedība;zīmols;zīmola tēla loma;Consumer behavior;brand;role of brand image
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Patērētāju uzvedība un zīmols ir divi svarīgi mārketinga aspekti, kas iet roku rokā. Klientu uzvedība attiecas uz darbībām un lēmumiem, ko klienti pieņem, iegādājoties produktu vai pakalpojumu, savukārt zīmols ir unikāla nosaukuma, simbola vai dizaina izveides process, kas identificē un atšķir uzņēmumu vai produktu no tā konkurentiem. Izpratne par klientu uzvedību ir būtiska, lai izstrādātu efektīvas zīmola stratēģijas. Analizējot klientu uzvedību, uzņēmumi var noteikt savu mērķauditoriju, vēlmes un vajadzības. Šo informāciju var izmantot, lai izveidotu zīmolu, kas rezonē ar klientiem un vairo lojalitāti. Bakalaura darba - zīmola L’Occitane tēla loma patērētāju uzvedībā Latvijā, mērķis ir balstoties uz zinātniskās literatūras un empīrisko datu analīzes, veikt zīmola L’Occitane tēla novērtējumu un attīstības iespējas Latvijā. Zīmols darbojas Latvijā jau 9 gadus, taču līdz šim nav veikta padziļināta izpēte par patērētāju uzvedību ietekmējošajiem faktoriem un zīmola tēla lomu patērētāju izvēles veikšanā, kas ir pētījuma problēma. Bakalaura darba struktūra – ievads, trīs galvenās nodaļas, kas sadalītas vairākās apakšnodaļās, secinājumi un priekšlikumi, kā arī izmantotās literatūras saraksts un viens pielikums. Darba ievadā tiek aplūkota pētāmās tēmas aktualitāte, kā arī iztirzāti darba uzdevumi, mērķis, pētāmā problēma, jautājums un priekšmets, kā arī izmantotās zinātniskās metodes un metodoloģija. Darba pirmajā nodaļā tiek izmantota monogrāfiskā metode, lai izpētītu jēdzienus. Darba otrajā nodaļā tiek izmantota sekundāro datu analīze, lai analizētu gan uzņēmuma darbību, gan nozares specifiku, kā arī kontentanalīze, lai analizētu zīmola vadlīnijas un vērtības. Taču darba 3.nodaļā tiek izmantota kvantitatīvā pētījuma metode aptauja, kurā, lai noskaidrotu zīmola L’Occitane novērtējumu Latvijā, tiek aptaujāti tā klienti. Autore darbā izmanto arī grafisko metodi ar kuru tiek veidotas tabulas un attēli. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem autore izstrādāja vairākus ieteikumus, kā arī priekšlikumus zīmola komandai, tā tēla uzlabošanai un attīstības iespēju veicināšanai Latvijā. Bakalaura darbs sastāv no 54 lappusēm, 4 tabulām, 12 attēliem, 43 literatūras avotiem un 1 pielikuma.
Consumer behavior and branding are two important aspects of marketing that go hand in hand. Customer behavior refers to the actions and decisions that customers make when purchasing products or services. Brands are a specific process of creating a name, symbol, or design that identifies and differentiates a company or product from its competitors. Understanding customer behavior is essential to developing effective branding strategies. By analyzing customer behavior, companies can identify their customers, wants and needs. This information can be used to create a brand that resonates with customers and increases loyalty. The aim of the bachelor's thesis - the role of the L'Occitane brand image in consumer behavior in Latvia is based on the analysis of scientific literature and empirical data, to evaluate and develop the L'Occitane brand image in Latvia. The brand has been operating in Latvia for 9 years, but until now no in-depth research has been conducted on the factors affecting consumer behavior and the role of brand images in making consumer choices, which is the problem of the research. The structure of the bachelor thesis – introduction, three main chapters divided into several subsections, conclusions and proposals, as well as a list of used literature and one appendix. The introduction of the work examines the topicality of the researched topic, as well as discusses the tasks, purpose, researched problem, question and subject, as well as the used scientific methods and methodology. The first chapter of the paper uses the monographic method to search for concepts. The second chapter of the work uses secondary data analysis to analyze both the company's operations and industry specifics, as well as content analysis to analyze brand guidelines and values. However, in the 3rd chapter of the work, a quantitative research method, a survey, is used, in which, in order to find out the evaluation of the L'Occitane brand in Latvia, its customers are surveyed. The author also uses the graphic method in her work, which creates tables and pictures. Based on the research results, the author developed several recommendations, as well as for the brand team, for improving its image and promoting development opportunities in Latvia. The bachelor thesis consists of 54 pages, 4 tables, 12 images, 43 literature sources and 1 appendix
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.