Title: Organizācijas kultūra un vērtības SIA „Transcom Worldwide Latvia”.
Other Titles: Organizational culture and values of SIA "Transcom Worldwide Latvia".
Authors: Sandra Pallo
Jana Vīksna
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Organizācijas kultūra;vērtības;organizācija;Denisona kultūras pētniecības modelis;organizāciju tipi;tendences;Organizational culture;values;organization;Denison model of organizational culture;types of organizations;tendencies
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā “Organizācijas kultūra un vērtības SIA „Transcom Worldwide Latvia” ” tiek apskatīta organizācijas kultūras nozīmē organizāciju pastāvēšanas jautājumā, ņemot vērā aspektus, kā labi izstrādāta un funkcionējoša kultūra var veicināt uzņēmumu izaugsmi un konkurētspējīgumu. Kā arī darbā tiek pētīta viena konkrēti izvēlēta organizācija. Ar Denisona modeļa aptaujas un padziļinātās intervijas palīdzību, tiek noskaidrotas šīs organizācijas kultūras vājākās un spēcīgākās kultūras izpausmes, balstoties uz darba specifiku. Covid-19 dēļ ir nācies ieviest dažādus jaunus mehānismus, kas darbotos, līdz ar to pēdējie gadi ir bijuši izaicinoši un organizācijas kultūras jautājumā ir nācies daudz strādāt un pielāgoties, lai uzņēmuma dalībnieku labsajūtu saglabātu un organizācija turpinātu sasniegt uzstādītos mērķus. Ņemot vērā, ka organizācijai ir īpaši spēcīgas izpausmes un savi fokusi, kas konkrētajā organizācijā Transcom Worldwide Latvia darbojas, ļoti ieguldoties organizācijas dalībnieku labsajūtas un apmierinātības veicināšanā, ir arī vājākas izpausmes, kas aizkavē uzņēmuma pilnvērtīgu izaugsmi un vēl lielāku attīstību. Lai iegūtos rezultātus organizācija varētu izmantot savai pašizpausmei un iespējamo rīcību un mērķu plānu izstrādei, ir izvirzīti priekšlikumi, kuriem būtu nepieciešams pievērst uzmanību un apdomāt, kā doto situāciju ir iespējams uzlabot. Pēdējos gados it īpaši dažādi uzņēmumi sāk ar īpaši lielu ieguldījumu izstrādāt un pilnveidot organizācijas kultūru, apzinoties, ka tas ir veids, kā atrisināt stagnāciju vai situācijas, kuras ir izveidojušas ilgtermiņā un līdz šim aizkavējušas organizācijas pilnvērtīgu darbību. Organizācijas kultūras izveide vai uzlabošana noteikti nav ātrs vai viegls process, taču ļoti vērtīgs gan, un pāris gadu laikā ievērojams progress būs redzams un ieguldītais laiks un pūles būs atmaksājušās.
The bachelor’s work "Organizational culture and values in „Transcom Worldwide Latvia" examines the meaning of organizational culture in the question of the existence in organizations. Taking into account the aspects of how a well-developed and functioning culture can contribute to the growth and competitiveness of companies. In this work only one specifically selected organization has been studied. With the help of Denison's model survey and in-depth interview, the weakest and strongest functions of the culture of Transcom Worldwide Latvia are clarified, based on the specifics of the work. Due to Covid-19, it has been necessary to introduce various new mechanisms that would work, therefore the last few years have been challenging and in terms of organizational culture, a lot of work and adaptation has had to be done in order to maintain the well-being of the company's members and the organization to continue to achieve the set goals. Considering that the organization has particularly strong qualities and its own focuses, which work in the particular organization Transcom Worldwide Latvia, investing a lot in promoting the prosperity and satisfaction for the members in this organization. There are also weaker manifestations that delay the company's full-fledged growth and further development. Accordingly, the obtained results can be used by the organization for its own growth and for the development of possible action and goal plans. Proposals have been put forward that require attention and consideration of how the given situation can be improved. In recent years, especially, various companies start with a particularly large investment to develop and improve the organizational culture, realizing that this is a way to solve stagnation or situations that have been created in the long term and until now have delayed the full functioning of the organization. Creating or improving organizational culture is certainly not a quick or easy process, but it is very worthwhile, and within a couple of years, significant progress will be visible and the time and effort invested will have paid off.
Description: Organizāciju un menedžmenta socioloģija
Sociology of Organisations and Management
Socioloģija, politoloģija un antropoloģija
Sociology, Politics and Anthropology
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TermsOfUse_Denison.pdfNoslēguma darba pielikums145.68 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Komunikacijas_fakultate_OM_2023_Jana_Viksna_046159.pdfBakalaura darbs1.01 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.