Title: SIA "Skrīveru Pārtikas Kombināts" zīmola "Skrīveru Gotiņa" atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu izstrāde
Other Titles: Development of brand recognition promotion activities for “Skriveru Gotina” of SIA “Skriveru Partikas Kombinats”
Authors: Renāte Cāne
Diāna Beņķe
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: zīmola atpazīstamība;zīmola atpazīstamības veicināšanas aktivitātes;brand recognition;brand recognition promotion activities
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “SIA “Skrīveru Pārtikas Kombināts” zīmola “Skrīveru Gotiņa” atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu izstrāde” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par zīmola pozicionēšanu un identitātes veidošanu, kā arī empīrisko datu analīzi, izstrādāt ieteikumus uzņēmumam “Skrīveru Pārtikas Kombināts” zīmola “Skrīveru Gotiņa” atpazīstamības veicināšanas aktivitātēm un tā virzīšanai tirgū. Pētījums ir aktuāls, jo uzņēmuma ieilgušās dīkstāves un konkurējošā uzņēmuma “Skrīveru saldumi” aktivitātes dēļ SIA “Skrīveru Pārtikas Kombināts” zaudēja “Skrīveru Gotiņas” unikālo preču zīmi, tādējādi zaudējot arī atpazīstamību un izkopto identitāti. Līdz šim uzņēmums joprojām nav spējis efektīvi nokomunicēt sava zīmola piederību un pozicionējumu, kas liecina par potenciālām problēmām zīmola atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu pielietošanā. Darbs sastāv no trīs daļām, kurās izmantotas piecas pētnieciskās metodes. Pirmajā nodaļā izmantota monogrāfiskā pētījuma metode, lai noskaidrotu zīmola un tā atpazīstamības definējumu un izpētītu zīmola atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu teorētiskos aspektus. Darba otrajā daļā, izmantojot sekundāro datu analīzes metodi, tiek aprakstīta uzņēmuma “Skrīveru Pārtikas Kombināts” darbība un veikta konkurences analīze, kā arī ar satura analīzes metodi veikta zīmola “Skrīveru Gotiņa” atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu analīze. Savukārt trešajā daļā tiek izmantota kvantitatīvā pētījuma metode – aptauja, lai noskaidrotu sabiedrības viedokli par zīmolu “Skrīveru Gotiņa”, tā pozicionēšanu un identitāti tirgū, kā arī esošajām atpazīstamības veicināšanas aktivitātēm. Viscaur darbā tiek izmantota arī grafiskā metode, lai vizuāli un pārredzami attēlotu teorētisko informāciju un iegūtos pētījuma datus. Būtiskākie pētījuma rezultāti pierāda, ka lielākoties sabiedrība neatšķir abu iepriekšminēto uzņēmumu zīmolus un, balstoties uz tirgus situāciju, kurā SIA “Skrīveru saldumi” esošā piedāvājuma, vizuālās identitātes un realizēto mārketinga aktivitāšu dēļ ir izteikti spēcīgākā pozīcijā, uzņēmums “Skrīveru Pārtikas Kombināts” ar esošajām zīmola atpazīstamības veicināšanas aktivitātēm nespēj ieinteresēt un izglītot patērētājus. Līdz ar to autores galvenie priekšlikumi tiek vērsti uz skaidru zīmola pozicionējuma izstrādi, kā arī atpazīstamības veicināšanas aktivitāšu pilnveidošanu ar mūsdienīgām, patērētājam saistošām un finansiāli pieejamām mārketinga komunikācijas metodēm, kas galvenokārt ietver aktīvu komunikāciju sociālajos medijos, izmantojot saturu video formātā, kā arī pilnvērtīgu tirdzniecības vietu izmantošanu, organizējot degustācijas un iepazīstināšanu ar produktu. Bakalaura darba apjoms ir 59 lappuses. Tajā ievietoti 17 attēli, sešas tabulas, izmantoti 42 literatūras un informācijas avoti, kā arī pievienoti četri pielikumi.
The aim of the bachelor's thesis “Development of brand recognition promotion activities for “Skriveru Gotina” of SIA “Skriveru Partikas Kombinats”” is to develop recommendations for brand recognition promotion activities and it’s promotion in the market, based on theoretical knowledge and empirical data analysis about brand positioning and identity formation. The research is relevant because due to the company's prolonged downtime and the activity of the competing company “Skriveru saldumi", SIA “Skriveru Partikas Kombinats” lost their unique trademark of "Skriveru Gotina", also losing its recognition and accomplished identity. Until now, the company has still not been able to effectively communicate its brand ownership and positioning, which indicates potential problems in the application of brand recognition promotion activities. The work consists of three parts, in each of which there were used five research methods. The first chapter uses the monographic research method to find out the definition of the brand and its recognition and to study the theoretical aspects of brand recognition promotion activities. The second part of the work uses secondary data analysis, a method to describe the operation of the company “Skriveru Partikas Kombinats” and conduct a competition analysis, as well as an analysis of activities promoting the recognition of the brand “Skriveru Gotina” using the content analysis method. In the third part, a quantitative research method - a survey - is used to find out the opinion of the public about the brand, its positioning and identity in the market, as well as the existing recognition promotion activities. The graphic method is also used throughout the work to visually and transparently represent the theoretical information and the obtained research data. The most important results of the research prove that, for the most part, the public does not distinguish between the brands of the two above-mentioned companies and, based on the market situation, in which SIA “Skriveru saldumi” is in a significantly stronger position due to its existing offer, visual identity and realized marketing activities, the company “Skriveru Partikas Kombinats” with the existing brands awareness raising activities fail to interest and educate consumers. Therefore, the author's main proposals are focused on the development of a clear brand positioning, as well as the improvement of recognition promotion activities with modern, consumer-engaging and financially accessible marketing communication methods, which mainly include active communication in social media, using content in video format, as well as a full-fledged point of sale use by organizing tastings and introducing the product. The volume of the bachelor thesis is 59 pages. It contains 17 pictures, six tables, 42 sources of literature and information, as well as four appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.