Title: Reklāmas aģentūras “WKND” darbības attīstības pilnveidošanas iespējas Latvijas ārējās mārketinga vides kontekstā
Other Titles: Opportunities for improving the operation development of the advertising agency "WKND" in the context of external marketing environment in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Patrīcija Sintija Irbe
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Mārketinga vide;Mārketinga ārējā vide;Reklāmas aģentūra;Marketing environment;External marketing environment;Advertising agency
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Reklāmas aģentūras “WKND” darbības attīstības pilnveidošanas iespējas Latvijas ārējās mārketinga vides kontekstā” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par mārketinga vidi un empīrisko datu analīzi, analizēt reklāmas aģentūras “WKND” darbības attīstības iespējas mārketinga ārējās vides kontekstā. Veiktais pētījums ir aktuāls, jo mārketinga ārējā vide ir neparedzams faktoru kopums, kas netieši ietekmē organizācijas darbību. Neveicot pietiekamu ārējās vides izpēti un, attiecīgi, pasākumus pielāgojoties izmaiņām, aģentūra vai uzņēmums var zaudēt konkurētspēju savas nozares ietvaros. Darbs sastāv no trim daļām, katra izmantojot atbilstošās pētnieciskās metodes. Pirmajā nodaļā tiek izpētīta jēdziena “mārketings” vēsturiskā attīstība, ar vēsturiskās attīstības pētniecisko metodi. Apskatīti tiek arī teorētiskie aspekti par mārketinga un reklāmas aģentūrām, kā arī mārketinga vidi un tās ietekmējošajiem faktoriem, izmantojot monogrāfisko metodi. Darba otrajā daļā tiek izmantota sekundāro datu analīzes metode un grafiskā metode, analizējot pētījuma “Latvijas mārketinga vides apskats 2022” tendences. Lai iegūtu padziļinātu informāciju par reklāmas aģentūras “WKND” darbību un tās pakalpojumiem un Latvijas mārketinga nozares specifiku tiek intervēts reklāmas aģentūras “WKND” pārstāvis Edgars Pētersons. Bakalaura darba trešajā daļā tiek izmantota kvalitatīvā pētījuma metode, ekspertu intervijas, lai noskaidrotu speciālistu viedokli par Latvijas mārketinga vides mijiedarbību ar mārketinga un reklāmas aģentūru darbību. Darba izstrādē, kā zinātniskais konsultants, piedalās reklāmas aģentūras “WKND” stratēģiskās daļas vadītājs un partneris Edgars Pētersons. Būtiskākie pētījuma rezultāti norāda uz to, ka mārketinga vide un tās pētīšana veido lielu nozīmi organizāciju ikdienā. Visaptveroša vides, īpaši ārējās vides, analīze var dot iespēju savlaicīgi identificēt problēmas, mainīt darbības stratēģiju, kā arī izvērtēt organizācijas darbības attīstības iespējas nākotnē. Darba autores izteiktie galvenie priekšlikumi ir vērsti uz reklāmas aģentūras “WKND” darbības attīstības pilnveidošanas iespējām, mārketinga ārējās vides kontekstā, koncentrējoties vairāk uz iekšējās organizācijas sistēmām, darba efektivitāti, klientu piesaisti, lojalitātes veidošanu un komunikācijas uzlabošanu ar klientiem. Bakalaura darba apjoms ir 51 lappuse. Kopā ir ievietoti 8 attēli, 4 tabulas, 39 izmantotās literatūras un informācijas avoti un pievienoti 9 pielikumi.
The aim of the bachelor thesis “Opportunities for improving the operation development of the advertising agency "WKND" in the context of external marketing environment in Latvia” is to analyse the opportunities for development of the advertising agency “WKND” in the context of external marketing environment based on theoretical knowledge about the marketing environment and empirical data analysis. The research is relevant because the external marketing environment is an unpredictable group of factors that indirectly influence the performance of an organization. Without sufficient research on the external environment and, consequently, measures to adapt to those changes, an agency or company may lose their competitiveness within its industry. The thesis consists of three parts, each using appropriate research methods. The first chapter examines the historical development of the term “marketing”, using the historical development research method. Theoretical aspects of marketing and advertising agencies, marketing environment and its influencing factors are also explored using the monographic method. Second part of the research uses the secondary data analysis method and the graphic method to analyse the trends of the report “Latvian marketing environment overview 2022”. In order to obtain detailed information about the activities and services of the advertising agency “WKND” and the specifics of the Latvian marketing industry, the author interviews Edgars Pētersons, representative of the advertising agency “WKND”. In the third chapter of the bachelor’s thesis is used qualitative research, expert interviews, to find out opinions of specialists on the interactions of the Latvian marketing environment with the operations of marketing and advertising agencies. Edgars Pētersons, head of strategic department and partner of advertising agency “WKND”, participates in the development of the thesis as a scientific consultant. The key findings of the study indicate that the marketing environment and its analysis play a major role in the daily life of an organization. A comprehensive analysis of the environment, especially the external environment, can enable early identification of problems, changes in operational strategy and an assessment of future development opportunities for the organization. The main proposals made by the author are focused on the possibilities of improving the performance of the advertising agency “WKND” in the context of the external marketing environment, concentrating more on internal organization systems, work efficiency, attracting clients, building loyalty and improving communication with clients. The total volume of the bachelor thesis is 51 pages. There are 8 images, 4 tables, 39 literature and information sources and 9 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.