Title: Produkta iepakojuma atgriešanas iespējas kā patērētāju lojalitāti veicinošs faktors kosmētikas nozarē Latvijā
Other Titles: Product packaging return options as a factor promoting consumer loyalty in the cosmetics industry in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Agnese Gremzde
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Iepakojums; lojalitāte; kosmētikas nozare;vides piesārņojums;atkritumu šķirošana.;Loyalty; cosmetic industry;environmental pollution;waste sorting.
Issue Date: 2023
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Mūsdienās pieaugot patērētāju iekšējā intelekta līmenim, apziņai un atbildībai par ārējo izskatu, kosmētikas un personīgās higiēnas nozarē ir novērojams straujš pieprasījums. Taču nozares specifika aptver lielu iepakojuma patēriņu, kas rada būtisku negatīvo ietekmi uz vidi. Tā rezultātā, lai spētu apmierināt patērētāju vajadzības, kā arī paaugstināto vērtību pret ilgtspēju uzņēmumu darbībā un attīstībā, nozares pārstāvjiem ir nepieciešams sniegt piedāvājumu, kas spēj samazināt videi radīto kaitējumu, ar potenciālu veicināt klientu lojalitāti pret zīmolu. Bakalaura darba ‘‘Produkta iepakojuma atgriešanas iespējas kā patērētāju lojalitāti veicinošs faktors kosmētikas nozarē Latvijā’’ mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par iepakojuma ietekmi uz patērētāju uzvedību un empīrisko datu analīzi, analizēt produktu iepakojuma atgriešanas iespējas kā patērētāju lojalitāti veicinošu faktoru kosmētikas nozarē Latvijā. Bakalaura darbs ir veidots no trīs nodaļām. Darba pirmajā nodaļā izmantojot monogrāfisko metodi ir raksturoti teorētiski aspekti par produktu iepakojumu un tā lomu mārketingā, ilgtspējīgu iepakojumu patērētāju uzvedības aspektā un patērētāju lojalitātes veidošanu konkrētam zīmolam. Otrajā nodaļā, izmantojot sekundāro datu analīzi, tiek raksturota kosmētikas nozare un tās attīstība, kosmētikas iepakojuma ietekme uz vides piesārņojumu un Latvijas iedzīvotāju atbildība pret atkritumu šķirošanu, kā arī veikts Latvijas kosmētikas uzņēmumu darbības raksturojums. Darba trešajā nodaļā, izmantojot kvantitatīvā pētījumu metodi un kvalitatīvo pētījumu metodi tiek pētīta Latvijas iedzīvotāju atbildība pret atkritumu šķirošanu un veikts vērtējums par kosmētikas iepakojuma atgriešanas iespējām Latvijā. Pētījuma rezultāti liecina, ka balstoties patērētāju izteikto nozares vērtējumu (caur kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu) Latvijas uzņēmumiem, lai veicinātu klientu lojalitāti ir nepieciešams piedāvāt iespēju atgriezt tukšo iepakojumu. Taču plašākas auditorijas piesaistei jāizstrādā atlaižu sistēma, jaunas produkcijas iegādei. Balstoties uz darba rezultātiem kopā tika izvirzīti 5 priekšlikumi Latvijas kosmētikas uzņēmumiem, kā arī produktu tirgotājiem, kuri vēlas un ir ieinteresēti attīstīt patērētāju lojalitātes iespējas sava zīmola ietvaros. Taču, lai veicinātu patērētāju plašāku iesaisti atkritumu šķirošanā ikdienā, tika izstrādāts ieteikums Latvijas atkritumu apsaimniekotājiem. Bakalaura darba apjoms ir 55 lappuses. Darbā iekļauta 1 tabula, 10 attēli, 13 pielikumi un 48 izmantotās literatūras un informācijas avoti.
Today, as the level of internal intelligence, awareness and responsibility of the consumers for the external appearance is increasing, a rapid demand can be observed in the cosmetic and personal hygiene industry. However, the specifics of the industry include a large consumption of packaging, which has a significant negative impact on the environment. As a result, in order to be able to satisfy the needs of consumers, as well as the increased value towards sustainability in the operation and development of companies, the representatives of the industry need to provide an offer that is able to reduce the damage caused to the environment, with the potential to promote customer loyalty to the brand. The aim of the bachelor's thesis "Product packaging return options as a factor promoting consumer loyalty in the cosmetics industry in Latvia" is based on theoretical knowledge about the impact of packaging on consumer behavior and empirical data analysis, to analyze product packaging return options as a factor promoting consumer loyalty in the cosmetics industry in Latvia. The bachelor thesis consists of three chapters. The first chapter of the work, using the monographic method, describes, theoretical aspects of product packaging and its role in marketing, sustainable packaging in the aspect of consumer behavior and the formation of consumer loyalty to a specific brand. In the second chapter, using secondary data analysis, describes the cosmetic industry and its development, the impact of cosmetic packaging on environmental pollution and the responsibility of Latvian citizens towards waste sorting, anf the performance characteristics of Latvian cosmetic companies. In the third chapter of the paper, using the quantitative research method and the qualitative research method, the responsibility of Latvian residents towards waste sorting is studied and an assessment is made of the possibilities of returning cosmetic packaging in Latvia. The results of the study show that, based on the assessment of the industry expressed by consumers (with the help of qualitative and quantitative research), Latvian companies should offer the opportunity to return empty packaging in order to promote customer loyalty. However, in order to attract a wider audience, a discount system for the purchase of new products should be developed. Based on the results of the work, a total of 5 proposals were put forward for Latvian cosmetics companies, as well as product traders, that want and are interested in developing consumer loyalty opportunities within their brand. However, in order to promote wider involvement of consumers in waste sorting on a daily basis, a recommendation was developed for Latvian waste managers. The volume of the bachelor thesis is 55 pages. The work includes 1 table, 10 pictures, 13 appendices and 48 sources of used literature and information.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.